2021-10-29, 10:58
Medlem
Nää blir nekad överallt betalningsanmärkningar fett surt
Citera
2021-10-31, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pixidedin
Ferratum betalar inom 15 min

Tack, jag förstår inte varför många sidor kan man med att skriva direkt utbetalning när dom inte gör det. Dom här sms lånföretagen är fruktansvärd oseriösa.
Citera
2021-11-04, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Tack, jag förstår inte varför många sidor kan man med att skriva direkt utbetalning när dom inte gör det. Dom här sms lånföretagen är fruktansvärd oseriösa.
Gick de bra? Har för mig inom 15 iaf
Citera
2021-11-20, 08:30
Medlem
Thraxxs avatar
Finns det någon långivare som lånar ut med en betalningsanmärkning? Har just fått fast jobb men denna månaden kommer bli extremt svår att leva om jag inte kan åtminstone låna en tusenlapp?

Har testat många men blir nekad varje gång för en sleten 1000kr.
Citera
2021-11-22, 20:35
Medlem
upplystlanses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Finns det någon långivare som lånar ut med en betalningsanmärkning? Har just fått fast jobb men denna månaden kommer bli extremt svår att leva om jag inte kan åtminstone låna en tusenlapp?

Har testat många men blir nekad varje gång för en sleten 1000kr.

Generellt sett skulle jag passa mig för sms-lån eller högkostnadskrediter som de heter numera. Iom att alla långivare måste enligt lag publicera effektiv ränta, så kan du enkelt se om det är en högkostnadskredit om nominell ränta är över 30% och när effektiva räntorna är långt över 40% (effektiva räntan tar också hänsyn till avgifter nämligen).

Det finns en hel del seriösa långivare (tror det var 9st sist jag kollade) som inte är högkostnadskredit/SMS lån och som lånar ut även om du har betalningsanmärkning men då är det oftast högre belopp än 1000 kr och andra villkor som t.ex. inkomstkrav du måste uppfylla.

Det finns också facebook-grupper som lånar ut småbelopp p2p du skulle kunna prova? Jag är själv inte medlem eller provat men vet att det ska finnas.
Citera
2021-12-10, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiffoMuff
låter som ett bra sätt å sätta sig i skiten som student . trist med företag som skor sig på fattiga som behöver snabba pengar
Mm förjävligta, finns överallt tyvärr
Citera
2022-05-20, 14:08
Medlem
dryslians avatar
lån?

hej snabb fråga har haft kronofogden innan men betalat av allt där nyligen (vet att man tid efter endå har prick i ett par år) samtidigt som jag har någon enstaka plan med inkasso med
min fråga är vad har jag för chanser att ta ett lån? allt från små till större? vet att de är hårda med ett riktigt banklån när man har sådana problem som ja haft/har men kan jag låna nån mindre summa någonstans är de någon som kan bevilja detta? jag har inkomst samt fast anställd osv med. men dock med problemen ovan
Citera
2022-05-20, 14:47
Medlem
sebastian66s avatar
Som det var innan så försvinner prickar 3 år EFTER du har betalat din skuld.
Risken är sjukt stor du får ett nej. Men det bästa du kan göra är att göra ett test med smslån.
Ansök men ta inte lånet då får du ju en sk kreditupplysning gratis.
Citera
2022-05-20, 14:56
Medlem
RostigHinks avatar
Tråd infogad.

/Mod
Citera
2022-05-20, 15:41
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Som det var innan så försvinner prickar 3 år EFTER du har betalat din skuld.
Risken är sjukt stor du får ett nej. Men det bästa du kan göra är att göra ett test med smslån.
Ansök men ta inte lånet då får du ju en sk kreditupplysning gratis.

Har du någon trovärdig källa till att det någonsin har varit på det sättet?

Följande gäller:

"Betalningsanmärkning på fysisk person (privatpersoner och enskilda firmor/näringsidkare) ligger kvar i tre år (36 månader) från det att händelsen inträffade"

https://www.uc.se/om-uc/vara-kallor/anmarkning/
Citera
2022-05-20, 15:45
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Har du någon trovärdig källa till att det någonsin har varit på det sättet?

Följande gäller:

"Betalningsanmärkning på fysisk person (privatpersoner och enskilda firmor/näringsidkare) ligger kvar i tre år (36 månader) från det att händelsen inträffade"

https://www.uc.se/om-uc/vara-kallor/anmarkning/
Alla vet ju att kommer du med en betalningsanmärkning så är du redan rökt innan du ens kommer över tröskeln. Dvs en betalningsanmärkning ligger kvar i 3 år som det ser ut nu. Innan var det att när skulden var betald.
https://kronofogden.se/kundservice-s...pgifterna-kvar
Citera
2022-05-20, 15:55
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Alla vet ju att kommer du med en betalningsanmärkning så är du redan rökt innan du ens kommer över tröskeln. Dvs en betalningsanmärkning ligger kvar i 3 år som det ser ut nu. Innan var det att när skulden var betald.
https://kronofogden.se/kundservice-s...pgifterna-kvar

Jaha?

Jag har just upplyst dig om det som du skriver:

Nej det har aldrig varit så som du påstår:

"Innan var det att när skulden var betald."

Har du någon trovärdig källa till att det någonsin skulle ha varit så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in