Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-30, 08:55
  #1705
Medlem
När det gäller mig är alla dessa kredithistorier ett mycket riskabelt företag, jag tog ett lån bara en gång och var väldigt glad när jag äntligen betalade allt med ränta. Efter det försöker jag göra allt för att inte ta ett lån. Men i livet finns det olika stunder, och om du behöver ta ett lån är det bättre att spela det säkert och titta igenom all information om långivaren innan du tar ett lån från honom. Det finns en bra webbplats https://paydaysverige.com/. Den innehåller recensioner och recensioner av olika kreditföretag. Jag tycker att det är värt att besöka och kanske inte bara det innan jag beslutar att ta ett lån.
Citera
2021-04-30, 09:06
  #1706
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Företaget Trustly AB gjorde det. Men hör och häpna. De gick i konkurs
Vad gäller nedan då för företag?
Citat:
Trustly avser att notera sina aktier på Nasdaq Stockholm
Citat:
Trustly AB (publ) (”Trustly” eller ”Bolaget”), en ledande betalningsplattform för digitala konto-till-kontobetalningar, meddelar idag sin avsikt att genomföra en börsintroduktion (”Erbjudandet”) och notera sina aktier på Nasdaq Stockholm (”Noteringen”). Erbjudandet förväntas bestå av nya aktier emitterade av Trustly och befintliga aktier i Bolaget som erbjuds av den Säljande Aktieägaren (enligt definitionen nedan).
https://news.cision.com/se/trustly/r...kholm,c3322873
Citera
2021-04-30, 12:22
  #1707
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Vad gäller nedan då för företag? https://news.cision.com/se/trustly/r...kholm,c3322873

Mitt fel. Jag menade Trustbuddy AB. Inte trustly, det är en betalningsleverantör om jag inte minns fel.
Citera
2021-05-04, 04:56
  #1708
Medlem
Gavins-Friends avatar
Lite märklig fråga. Men jag behöver få in pengar idag trots att jag inte är pank. Jag har runt 70.000kr men det är i fonder... Skickade över runt hälften för jag ska investera det på annat men tar ju några dagar. Har 92kr på mitt bankkonto och behöver 2000kr idag, inte imorgon.

Är det värt att ta ett sms lån som jag kan betala tillbaka om någon dag bara? Ser att det finns typ låna 2000kr och en tjuga i ränta. Funkar det eller blir det knasigt då på nåt annat sätt? Aldrig tagit ett sånt lån så vet inte hur det funkar, typ om det står nåt fult i det finstila och man får massa reklam eller nåt sånt. Jag är för... Ja vet inte vad men vill inte låna pengar av släkt eller vänner.
Citera
2021-05-22, 03:21
  #1709
Medlem
Är det någon som känner till sms lån med direkt utbetalning?

Försöker hitta men det är svårt då många skriver direkt utbetalning men betalat ändå inte ut direkt.
Har ett liggande just hos lumify som har pågått nu i över 30 min, så det där med direkt utbetalning är bs.
Citera
2021-07-30, 11:27
  #1710
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Jag misstänker de företag som vill gå i vinst och minimera krångel numera vill vara säkra på att inte bli inblandade i stulen mobil eller bankdosa/BankID så de låter det gå lite tid så ev Spärr hinner dyka upp i kreditupplysningen ?
Citera
2021-08-16, 21:05
  #1711
Medlem
getbusys avatar
Finns ju inga som lånar pengar längre om man inte tjänar 800 000 per år haha.
Citera
2021-10-19, 23:40
  #1712
Medlem
Wakzlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Att gå på sms-lån nu när det funnits i 10 år är lika korkat som att börja röka cigaretter.
Det är konstaterat vid det här laget att det alltid leder till misär.


Jag tog ett på 10.000 kr och har jättemycket ångest. Har inga lån i övrigt och har en okej inkomst. Räntan är på 12,7% är jag körd?
Citera
2021-10-22, 09:27
  #1713
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wakzlm
Jag tog ett på 10.000 kr och har jättemycket ångest. Har inga lån i övrigt och har en okej inkomst. Räntan är på 12,7% är jag körd?

Är väl bara att betala tillbaka så fort så möjligt.

12,7% är ca 100 kr i månaden i ränta, så ingen katastrof, men rätt onödigt kostnad på så litet lån, så amortera av det fortare än kvickt.
Citera
2021-10-22, 09:37
  #1714
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Är väl bara att betala tillbaka så fort så möjligt.

12,7% är ca 100 kr i månaden i ränta, så ingen katastrof, men rätt onödigt kostnad på så litet lån, så amortera av det fortare än kvickt.
Om man tar ett sms-lån på tio tusen, har man inga pengar att betala tillbaka det med.
Citera
2021-10-22, 12:24
  #1715
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Om man tar ett sms-lån på tio tusen, har man inga pengar att betala tillbaka det med.

Tänkte att eftersom han skriver att han har bra inkomst borde han ju kunna göra det på ett par månader.

Men håller med om att det är skumt att ta ett sånt lån om man nu har bra inkomst...
Citera
2021-10-29, 10:57
  #1716
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Är det någon som känner till sms lån med direkt utbetalning?

Försöker hitta men det är svårt då många skriver direkt utbetalning men betalat ändå inte ut direkt.
Har ett liggande just hos lumify som har pågått nu i över 30 min, så det där med direkt utbetalning är bs.
Ferratum betalar inom 15 min
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback