2022-05-20, 15:37
Medlem
countcatulas avatar
Apropå bantningstävlingen så undrar jag faktiskt hur det är ställt med SW. Två anorexiaselfies på raken på hennes stories idag… Inte för att jag trodde annat men tråkigt att influencerkulturen är så billig, ytlig och dum att hela gänget skaffar sig ätstörningar igen i vuxen ålder för att det har blivit trendigt igen. Det är ju inte bara på Elle som detta trendar liksom. Verkligen sorgligt att de inte ens kan ha en politisk analys när det kommer till sånt.
Citera
2022-05-20, 19:23
Medlem
Träna, vara smal, Svenskt Tenn, danska kläder, pasta. Repeat. Dom rör sig inte i så vida cirklar Elle-gänget. Inspireras av varandra, kannibaliserar på varandra. Rör sig i flock. Mental inavel.
Citera
2022-05-20, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countcatula
Apropå bantningstävlingen så undrar jag faktiskt hur det är ställt med SW. Två anorexiaselfies på raken på hennes stories idag… Inte för att jag trodde annat men tråkigt att influencerkulturen är så billig, ytlig och dum att hela gänget skaffar sig ätstörningar igen i vuxen ålder för att det har blivit trendigt igen. Det är ju inte bara på Elle som detta trendar liksom. Verkligen sorgligt att de inte ens kan ha en politisk analys när det kommer till sånt.

Jag reagerade också på bilderna! Det hade jag aldrig gjort om det var någon annan som lagt upp dom, men jag har följt Sofia ett bra tag nu & hon har många gånger uttryckt hur obekväm hon är med att visa hud & hon har i princip aldrig gjort det på sociala medier (förutom ett par klänningar med djup urringning). Det känns verkligen som ett tyst spel som går ut att på så många oskyldiga sätt som möjligt visa upp hur smal man är/blivit hos Elle-tjejerna.
Citera
2022-05-20, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bambib
Det känns verkligen som ett tyst spel som går ut att på så många oskyldiga sätt som möjligt visa upp hur smal man är/blivit hos Elle-tjejerna.

Verkligen!
Citera
2022-05-21, 00:40
Medlem
farlings avatar
Listan i gårdagens blogginlägg
Hobby? = träna.
Alltså haha va? Så hennes enda hobby är numera att träna..Så tråkigt och pretto.
Citera
2022-05-21, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum
Träna, vara smal, Svenskt Tenn, danska kläder, pasta. Repeat. Dom rör sig inte i så vida cirklar Elle-gänget. Inspireras av varandra, kannibaliserar på varandra. Rör sig i flock. Mental inavel.

Nej det spelar nästan ingen roll vilken av bloggarna man läder längre, det är i stort samma innehåll, ibland på ett skrattretande sätt.
Citera
2022-05-21, 07:22
Medlem
I dag skrev Elsa att hon köpte sina örhängen för att hon skulle hålla i ett event, inte ha till sitt bröllop. Det måste vara jobbigt att försöka hitta på historier till allt hon köper, när hon köper så mycket att hon glömmer bort vad hon sagt att hon köpt till sitt fejkbröllop.
Citera
2022-05-21, 07:28
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
I dag skrev Elsa att hon köpte sina örhängen för att hon skulle hålla i ett event, inte ha till sitt bröllop. Det måste vara jobbigt att försöka hitta på historier till allt hon köper, när hon köper så mycket att hon glömmer bort vad hon sagt att hon köpt till sitt fejkbröllop.
Jag tror hon menar att hon tog på sig dom för eventets skull. Det är hennes dåliga sätt att skriva och formulera sig som leder till feltolkningar.
Citera
2022-05-21, 07:32
Medlem
Hmm, Beijer var inte på Elsas bröllop och då kom inte Elsa på Beijers seriepremiär heller..? Trevligt!
Citera
2022-05-21, 07:55
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillyboys
Hmm, Beijer var inte på Elsas bröllop och då kom inte Elsa på Beijers seriepremiär heller..? Trevligt!
Nej, reflekterade också över det. Men är det sandlåda så är det…prinsessor kan vara väldigt lättkränkta 😜
Citera
2022-05-21, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Jag tror hon menar att hon tog på sig dom för eventets skull. Det är hennes dåliga sätt att skriva och formulera sig som leder till feltolkningar.

Ja hon har gjort ett syftningsfel i texten om örhängena och eventet. Så syftningsfel återigen, precis som i var och varannat inlägg. Vilket dåligt öra för språk hon har.
Citera
2022-05-21, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Ja hon har gjort ett syftningsfel i texten om örhängena och eventet. Så syftningsfel återigen, precis som i var och varannat inlägg. Vilket dåligt öra för språk hon har.

Ja nu när jag läser igenom ser jag att det kan vara så hon menar. Nej det sker verkligen ingen språklig utveckling på bloggen, trots att hon skrivit så länge. Men hon verkar ju som sagt inte läsa annat än andra bloggar, och då är det nog svårt att utvecklas språkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in