2022-05-20, 00:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Det finns ingen anmälan.

Enligt din kompis här tillika Ebba gelik som dej fanns den men las direkt ner.
2022-05-20, 00:07
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
OK, vi säger att du har rätt och Esbjörn är dement. När blev han så pass dement att han skall anses sakna rättsförmåga?

Innan augusti 2020?
December samma år?
Någon gång innan förlikningen/ önskan om stadfästelse?
Vid överklagan av stadfästelsen?

Det är rätt viktigt att ta reda på eftersom antalet personer som agerat, enligt dig, "omoraliskt" då kan bli rätt många.

Som exempel kan du ju svara på om du anser det moraliskt rätt att Monica fick en generalfullmakt.
OM (notera om) han nu kanske var så dement (vilket han inte var) att husaffären skall fördömas så kanske man skall ta sig en funderare i hur korrekt det är att personer som borde varit högst medvetna om hans tillstånd dels sätter honom i beroendeställning till sig (Majkgårds "omvårdnad") dels ser till att han skriver på ett papper där han i teorin förlorar all kontroll över sina tillgångar.

Som bonus så ser man via Expressen till att stackarn får stå och staka sig i intervjuer. Verkligen fint agerande mot en påstått dement gammal farbror.....
Det går självklart inte att bevisa. Men det klingar jävligt illa för en kristen partiledare att gör affärer på ett sådant sätt att en gammal dement man känner sig lurad, i alla fall (det hade klingat illa vem det var).

Om du har missat det så fick Monica gemeralfullmakt för att hjälpa Esbjörn. Han fick post till flera olika adresser och hade fått krav från kronofogden. Monica hjälpte till att reda upp Esbjörns strul. Jag skulle tro att hon medvind generalfullmakt till att all post hamnade på ett ställe, hon betalade kraven till fogden och så vidare. Det har inte kommit fram tillstymmelsen till bevis att hon skött något på något orätt sätt gällande Esbjörns ekonomin. Men självklart vore det helt okey att granska vad hon gjorde.

Esbjörn säger sig förvisso blivet tvingad av henne att skriva på förlikningen. Men vem vet, hans demens verkar ju göra att han skriver på saker och ångrar sig, som med generalfullmakten, som med hjälp ansökan, som med huskontraktet. Att skriva på och känna sig lurad verkar ju vara lite det Esbjörn gör. Han försöker ta sig ur att få god man, precis som han försöker ta sig ur kontraktet med Ebba. Tycker du det verkar som ett friskt beteende av honom?

Det har heller inte kommit fram att Majkgård gjort något orätt. Hon har inte tagit kontrollen över hans ekonomi, det har Monica och med syfta att hjälpa honom.

Att Esbjörn stakade sig i Expressen intervjun tro jag beror mer på demens än på att Majkgård försökte påverka honom. Han hade svårt att hitta ord, han rörde till saker, hon ville hjälpa.
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Är det inte bättre att du hävdar att Esbjörn är död.
att Ebba lurade huset av en redan död gubbe...?

Eller du menar att han faktist inte är död - och framförallt inte var det när kontraktet skrevs?
Är det så?

Det har aldrig slagit dig att han kanske inte heller var dement?
Nu förstår jag har nye hur du menar. Varför skulle jag hävda att Esbjörn var död? Det vore ju markarbetet.

Att han är dement finns att läsa, var inte faktaresistent. Hurvida ha hade diagnosen i augusti 2020 vet jag självklart inte.

Han hade definitivt det där beteendet att skriva på och ångra sig. Han ångrade sig redan dagen efter när hans vän förklarade för honom att han sålt. Majkgård och Ulf säger att han grät av förtvivlan. Så mycket tyder ju på att han var det redan då.
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Eftersom Ebbas gelikar här inne hänvisar till att Esbjörn är glasklar då återkommer jag till kompletteringen av polisanmälan, för där skriver Esbjörn alldeles själv att han blivit lurad av Ebba.
Om den ena parten i en affär lämnar in en polisanmälan och där skriver att han har blivit lurad så har jag svårt att tro båda parter isf är nöjda!
(Men i Ebba Busch med gelikars värld kanske det är ett normalt läge, vad vet jag om dem.)
Ka och så Esbjörn var ju som sagt inte nöjd speciellt länge.

Men det är intressant det där med hur glasklar Esbjörn är.
Skrivet på hus kontraktet- glasklar
Ångrat sig- icke glasklar

Skrivet på om godkännande av generalfullmakt- icke glasklar
Ångrat sig- glasklar

Skrivet på förlikningen- glasklar
Ångrat sig- icke glasklar

Överklagar- icke glasklar

Ja du ser, man får ingen riktig rätsida på i vilket tillstånd de anser att Esbjörn har, glasklar eller icke glasklar.
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ok?
Var det därför han ville ha lite mer penga så kunde han släppa huset?
Men vad vet du du får väl först bli torr bakom öronen innan du vet hur ALLA gamla tycker.
Nä han ville pressa ut mer men hans jurist förstod inte bättre
Det undrar jag om han ville. Var det inte bara något en av hans advokater sa precis när den tillträdde. Och har han sagt det så är jag tämligen säker på att han ångrat sig. Han brukar göra det, demensen du vet.
2022-05-20, 00:46
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

Men snälla 7an det har till polis inkommit en anmälan mot en okänd person på okänd plats.
Hur kunde ni då läste innantill från anmälan både namn och personnummer på den anmälde!?
Nej du, jag väntar fortfarande på bilagan till anmälan du påstod dig ha läst.
Så vad stod det då i det sekretessbelagda avtalet om ”viss tidsbegränsad dispositionsrätt”?
2022-05-20, 00:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Men snälla 7an det har till polis inkommit en anmälan mot en okänd person på okänd plats.
Hur kunde ni då läste innantill från anmälan både namn och personnummer på den anmälde!?
Nej du, jag väntar fortfarande på bilagan till anmälan du påstod dig ha läst.
Så vad stod det då i det sekretessbelagda avtalet om ”viss tidsbegränsad dispositionsrätt”?

Du får nog fråga din kompis som tydligen hittat en ev anmälan om vad som isf stod på den, för vad jag minns fanns det namn och personnummer på den, men vem vet, jag kanske lider av kognitiva störningar lika Esbjörn.
Senast redigerad av MisterSeven 2022-05-20 kl. 00:54.
2022-05-20, 01:03
Medlem
trngws avatar
Citat:
för vad jag minns fanns det namn och personnummer på den, men vem vet, jag kanske lider av kognitiva störningar lika Esbjörn.

Kan du presentera den anmälan? Nej, du kunde visst inte det.
För det finns ingen sådan anmälan.
Du ljuger, precis som du gjort hela tiden. Och nu är du avslöjad, dubbelt upp!

Du lider för övrigt av mycket mer än Esbjörn, men mytomaner, det är ni bägge två.
2022-05-20, 01:03
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Då kommer här lite ny information.

finns ett ärende-nummer som slutar på 1-22, om man då lägger ihop den information man har, så kan polisen göra vissa slagningar, och tänka sig.
Ärendenumret som stämmer in på delar av den information som trollen givit i tråden är Xxx

Men den anmälan är inte riktad mot Ebba.

Vad skulle media skriva?Att en äldre herre som för snart två år sedan sålde sitt hus, har skickat in en anmälan om att någon inte låter honom komma in

Det är det enda resultatet av ännu en okynnesanmälan.
Även när man klippte bort skitsnacket fanns det ju lite intressant att hämta.

Att en anmälan slutat på 22 är ju inget konstigt. Det står bara för året. Att du kan läsa ut information av att veta att sista numret i anmälan är en 1 är bara skitsnack och det vet du oxå. Jag kan inte säga att du inte fått en polis att slå på det här åt dig. Men i så fall kunde hen gjort det utan den lilla ettan som var det enda riktiga numret i anmälan. Eftersom 22 är året och samtliga anmälningar som görs i år slutar på 22. Om du fått en polis att slå på detta har polisen begått tjänstefel. Men det är ju inte mitt problem.

Men att du har ett ärende nummer tyder ju som du säger på att det finns en anmälan. Men det betyder inte att du fått fram den uppgiften på att veta att slutsiffra var 1.

Att en anmälan läggs ner samma sekund som den kommer in vet både du och jag inte är sant. Ärendet går sin gilla gång och hanteras efter konstens alla regler.

Sen blir det rörigt anmälan du hänvisar till handlar inte om Ebba, för att sedan vara gjord JB, för att sedan handla om just det vi skriver att den handlar om. Du skriver.
Citat:
Vad skulle media skriva?Att en äldre herre som för snart två år sedan sålde sitt hus, har skickat in en anmälan om att någon inte låter honom komma iOm
Så nu finns det plötsligt en sådan anmälan som vi sagt? Fast du hävdar att Esbjörn glömde peka ut Ebba som misstänkt?
Sen på sluter kallar du anmälan mot Ebba för okynnes anmälan.

Hur ska du ha det? För du måste väll ändå ge oss rätt i att det finns en anmälan mot Ebba.

Har du inte alls fått en polis att slå på den. Har du fått reda på ärende numret på annat sätt tro?

Men tack för du gav oss rätt. Du säger ju, om än inte så klart och tydligt att det finns en anmälan gjord av Esbjörn om att han inte får komma in i huset.
Tack för den! Skönt att veta att man kan lita på oss va?
2022-05-20, 01:13
Medlem
trngws avatar
WerryDum, IQ kloakråtta.

Är så korkad att hen försöker stoppa sina ord i min mun direkt efter mitt inlägg

Nej, jag skrev ingenstans att anmälan var mot Ebba. Det är WerryDum, Mr7 och Pilotyega som ljuger om detta. Det finns ingen anmälan mot Ebba.
Jag skrev heller ingenting om vad anmälan gällde. Det är återigen kloakråttan WerryDum som försöker lägga sina ord i min mun. Det enda sätt hen vet för att försöka sprida sina lögner.

Det finns, som jag skrev, en anmälan som stämmer med de siffror i diarienumret som trollen skrivit om, och som stämmer in på vissa andra fakta. Men den anmälan gäller inte Ebba. Hade den gjort det, så hade den hamnat hos avdelningen för särskilda utredningar. Men den kom ingenstans, för den lades ner direkt. Det var bara en substanslös okynnesanmälan från en rättshaverist, en rättshaverist som gjorde en anmälan i en annan rättshaverists namn. Vi har sett det förr.

WerryDum har sämre IQ än en kloakråtta, därför förstår hen inte varför hens dravel i inlägget strax innan detta bara är just dravel, och så en och annan lögn där hen försöker stoppa sina påhittade ord, lögner, i andras mun. Precis så som hen brukar ljuga och sprida sin skit, som hen själv badar djupt i. Eller som hen själv uttryckte det bajsat ner sig i.
2022-05-20, 01:15
Avslutad
Citat:
Kan du presentera den anmälan? Nej, du kunde visst inte det.
För det finns ingen sådan anmälan.
Du ljuger, precis som du gjort hela tiden. Och nu är du avslöjad, dubbelt upp!

Du lider för övrigt av mycket mer än Esbjörn, men mytomaner, det är ni bägge två.

Kära Vän trngw.
Om du nu har hittat en ev polisanmälan vilken inte har någon utpekad brottsling, hur i helvete har du då lyckats hitta den du säger dej veta om genom att endast ha ett slut nr, dvs 1.
Sedan trots att du då inte ens vet vem som denna anmälan gäller så anklagar du Johann Binninge med ett vokabulär värre än Kapten Haddock i Tintin.
2022-05-20, 01:26
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
WerryDum, IQ kloakråtta.

Är så korkad att hen försöker stoppa sina ord i min mun direkt efter mitt inlägg

Nej, jag skrev ingenstans att anmälan var mot Ebba. Det är WerryDum, Mr7 och Pilotyega som ljuger om detta. Det finns ingen anmälan mot Ebba.
Jag skrev heller ingenting om vad anmälan gällde. Det är återigen kloakråttan WerryDum som försöker lägga sina ord i min mun. Det enda sätt hen vet för att försöka sprida sina lögner.

Det finns, som jag skrev, en anmälan som stämmer med de siffror i diarienumret som trollen skrivit om, och som stämmer in på vissa andra fakta. Men den anmälan gäller inte Ebba. Hade den gjort det, så hade den hamnat hos avdelningen för särskilda utredningar. Men den kom ingenstans, för den lades ner direkt. Det var bara en substanslös okynnesanmälan från en rättshaverist, en rättshaverist som gjorde en anmälan i en annan rättshaverists namn. Vi har sett det förr.

WerryDum har sämre IQ än en kloakråtta, därför förstår hen inte varför hens dravel i inlägget strax innan detta bara är just dravel, och så en och annan lögn där hen försöker stoppa sina påhittade ord, lögner, i andras mun. Precis så som hen brukar ljuga och sprida sin skit, som hen själv badar djupt i. Eller som hen själv uttryckte det bajsat ner sig i.
Kalla mig vad du vill, det säger mer om dig än om mig.

Dessutom har jag ju redan bevisat dig fel. Eller föresten, du har bevisat dig fel helt på egen hand (Grattis)?Det finns en anmälan den handlar om huset och att Esbjörn inte får komma in och om en värdefull tavla. Allt det erkänner du i ditt inlägg.
Bara man klippte bort alla påhopp och kränkningarna du slänger ur dig så bekräftade du att det var som vi sa.

Ska du inte sluta med alla de där verbala kaskaderna av spyor du har för vana att kasta ur sig. Du blir så mycket trevligare och trovärdigare då, och vet du, jag tror till och med att du skulle få fler kompisar, vem vet kanske till och med en fru, det vore väll toppen?
2022-05-20, 01:38
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Kalla mig vad du vill

Jag kallar inte dig vad jag vill, jag kallar dig vad du vill

Citat:
det säger mer om dig än om mig.

Jag håller med dig, för en gångs skull, vad du kallar dig själv säger något om dig

Citat:
Dessutom har jag ju redan bevisat dig fel. Eller föresten, du har bevisat dig fel helt på egen hand (Grattis)?Det finns en anmälan den handlar om huset och att Esbjörn inte får komma in och om en värdefull tavla. Allt det erkänner du i ditt inlägg.
Bara man klippte bort alla påhopp och kränkningarna du slänger ur dig så bekräftade du att det var som vi sa.

Du har inte bevisat en enda grej, någonsin, du sprider bara en massa lögner.
Och jag har inte erkänt något av det du påstår. Återigen är det bara du som sprider en massa lögner och påhitt och försöker lägga dina lögner i andras mun.

Jag har bevisat att du ljuger. Det finns ingen sådan anmälan som du påstår. Den enda anmälan som i någon utsträckning matchar delar av det ni påstår, är inte en anmälan mot Ebba.

Har du någon annan anmälan som är mot Ebba, så är det upp till dig att bevisa det, det är bara att visa anmälan. Men det kan du inte. För den finns inte. För du ljuger.

Citat:
Ska du inte sluta med alla de där verbala kaskaderna av spyor du har för vana att kasta ur sig. Du blir så mycket trevligare och trovärdigare då, och vet du, jag tror till och med att du skulle få fler kompisar, vem vet kanske till och med en fru, det vore väll toppen?

ROTFLMAO
Ja, där säger du allt om dig själv. Du vet, man ska inte döma andra efter sig. Så du är ensam, inga vänner, ingen livskamrat, inga barn heller då kan man tänka. Men det var väl ingen överraskning, IQ kloakråtta lär vara incel. Stämmer bra in på att du sprider lögner om allt och alla på flashback.

Det finns ingen anmälan mot Ebba. Du ljög, igen, din lilla råtta.

Ebba äger sitt hus, som hon gjort ända sedan augusti 2020, och det med Esbjörns goda minne. Han har erkänt att Ebba hade rätt. Hon har tagit det i besittning och har börjat sanera efter Esbjörn och hans förfall.
Senast redigerad av trngw 2022-05-20 kl. 01:40.
2022-05-20, 01:45
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
WerryDum, IQ kloakråtta.

Det var för övrigt gränslöst, men generöst att lägga ut hela ärende nummer. Nu vet journalister vad de ska inga och fråga om.
Att skriva att det kommit in en polisanmälan mot en person är helt okey att skriva vet du. Även om den läggs ner. Tänk på trädfällningen.
2022-05-20, 04:35
Medlem
Citat:

Den finns inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in