Citat:
Ursprungligen postat av
Grimzi999
Vad är det bästa sättet att ta med sig typ 50-60 blåa? Sist jag åkte till England så tejpade jag små påsar vid skrevet och på pungen. Ska jag göra så eller ska jag bara ha dem i bagaget som incheckas?
Jag hört att Australien är stränga när det gäller sånt. Och så har hört om ”bodyscan”. Hur ofta går man genom en sådan?
Tack för svar!
Australien är ett av de länderna med vassast gränskontroll.
Framförallt pga deras ekosystem, då dom inte vill ha in smittor/djur osv. Men det gäller även droger, därav sjukt höga priser på allting där nere.
Med det sagt, så har jag lyckats få med mig 3 månaders supply av både benzo, tramadol och lyrica in i landet flera gånger när jag åkt dit på jobb.
Det du ska göra är att lägga det i en burk för vitaminer (förslagsvis vitaminer som liknar de pillrena du ska ersätta dom med).
Du lägger sedan burken inuti din necessär, som du har i din incheckade väska.
Benzo är ju ingenting som hundar hittar. Och att ha vitaminer/medicin i sin incheckade väska är inget som är ovanligt.
Om du snusar, så kom ihåg att du måste deklarera detta.
Jag tog med mig en stock snus, och spelade "good guy". Dvs jag gladerligen betalade sjukt överpris i tobaksskatt för att flytta fokus till snuset. Så dom tänker "Bra kille som gör rätt för sig, han har inget att dölja".
I övrigt så är det ingen skatt på tobaksfri snus, så jag själv gick över till typ Lyft osv när jag var nere.
Om du mellanlandar i något land från asien, så kommer tullen antagligen ha fullt upp med att leta efter sjuka matvaror från wet markets osv som asiater på ditt plan försökt få med sig in i landet.
Vill man vara extra säker, så förfalskar man ett reseintyg för narkotikaklassade mediciner samt ett läkarbrev om varför man har dessa. Har själv gjort detta för att ha en Plan B om dom mot förmodan skulle hitta vitaminburken, och sedan ifrågasätta innehållet.
Men generellt så har jag rest jorden runt med den enkla metoden att lägga mina piller i vitaminburkar, inuti necessär, inuti incheckat bagage.
Om du är nojig och orolig för att se nervös ut, så tryck gärna en blå innan för att stilla nerverna.
Alternativt skit i att ta med dig och beställ på darknet med inrikespost i australien.
Det gjorde jag själv när mitt supply började ta slut. Mycket säkrare, men även dyrare.