2022-05-20, 04:27
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Det var dock psykopaten reinfeldt och övriga partier som förespråkar liberalism som satte igång massinvandringen.

När bilar stod i brand i husby så stod reinfeldt och sa att vi minsann ska visa att vi inte accepterar sånt här i Sverige. Vad hände? Inte ett skit. Sossarna har också omfamnat kräkliberalism som massinvandringen kommer ifrån men rätt ska vara rätt de är inte de enda skyldiga. Och kristersson var med reinfeldt när han satte igång massinvandringen för att kollapsa välfärden så vem litar på att den jäveln skulle bytt åsikt? Knappast

Oavsett vilket är det här faktiskt en bra nyhet. Svenska feminister och vänsterextremister blir satta på plats av ett land som inte godkänner sånt skit

Utan att på minsta sätt förringa Reinfelds skuld till massinvandringen så var det faktiskt Palme som startade den.
Jag ställer mig lite frågande till detta mantra, upprepat i diverse inlägg i olika trådar om att Reinfeldt var den som lade grunden för dagens situation.
Historielöshet eller bara ung ålder?
Citera
2022-05-20, 06:37
Medlem
needAlifes avatar
Sluta gnabbas, Sverige kommer utvisa några terrorister och USA skickar lite mer krigsmateriel så är det här avklarat. Kallas diplomati.
Citera
2022-05-20, 06:54
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Ja, det låter bra. Är du för ett inträde i NATO eller endast emot Turkiet?

Låt säga så här, jag hade helst sett att Sverige aldrig hade avrustat utan behållit invasionsförsvaret. Då hade NATO-medlemskap varit överflödigt.

Som det ser ut nu så är jag lite osäker. Kan se för- och nackdelar med båda alternativen.

När det gäller Turkiet så kan jag förstå deras synpunkt med handelsrestriktionerna gällandes vapen. Det går inte att vara medlem i samma försvarsallians samtidigt som man har restriktioner mot ett land. Det låter orimligt.

När det gäller Erdogans påstående om terrorism så är det som att han kastar jättestenbumlingar i ett glashus.

Men har han bevis mot några av de personer som han anklagar, så kan han alltid presentera detta för en svensk åklagare.
Citera
2022-05-20, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viejoverde
Varför är det "bra av Turkiet"?

Det får folk här att tänka till. Många svenssons är väldigt självgoda och tror att vi är helt förträffliga. Sånt här är hälsosamt för vårt politiska klimat.
Citera
2022-05-20, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Utan att på minsta sätt förringa Reinfelds skuld till massinvandringen så var det faktiskt Palme som startade den.
Jag ställer mig lite frågande till detta mantra, upprepat i diverse inlägg i olika trådar om att Reinfeldt var den som lade grunden för dagens situation.
Historielöshet eller bara ung ålder?

Det är dock lite skillnad. Palme var för reglerad arbetskraftsinvandring och hävdade själv att för många blir ett problem.

Psykopaten reinfeldt satte igång en massinvandring som aldrig tar slut förrän välfärden har överbelastats och kollapsar och vi blir tvungna att införa hans kräkliberala marknadsmodell och bli ett masskriminellt mini-USA där vanligt folk får ha 2-3 jobb för att överleva.

De är inte jämförbara. Mer än att det handlar om invandring.
Citera
2022-05-20, 07:26
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Man kan ju med all rätt ifrågasätta svensk "feministisk utrikespolitik" Vad exakt är feministiskt med den? Sverige gör allt för att låta unga vuxna afghanska män utan asylskäl stanna i landet med kvinnor och barn med riktiga asylskäl motarbetas.
Ett existerande exempel. Kanske inte de dom menar på.
Citera
2022-05-20, 07:33
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
Ett existerande exempel. Kanske inte de dom menar på.

Jag skulle så gärna vilja veta vad den feministiska utrikespolitiken handlar om.

Vi har sett att den feministiska inrikespolitiken har skapat ett samhälle som är extremt otryggt för just kvinnor och där Sverige ligger på en (van)hedrande andra plats gällandes sexuellt våld riktat mot kvinnor.
Citera
2022-05-20, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Snarare så avslöjar sig Turkiet som traditionella bakåtsträvare . Den turkiska reaktionen demonstrerar med all tydlighet vilka opålitliga partners dom egentligen är.

Vilket var värst ? Att Turkiet gick helt vid sida om diskussionsprotokollet och attackerar en annan medlem, eller det faktum att Cavusoglu skämt ut Turkiet och dess befolkning ?

Turkiet borde se om sitt eget konkursmässiga hus snarast.

Jag hoppas ni som besväras är kraftfulla motståndare mot massinvandring från länder som afghanistan och somalia.
Om ett tjugatal år, så är sverige mer islamistiskt än vad turkiet är idag.
Fjantar som ann linde är en liten parantes i sveriges avveckling.
Senast redigerad av priamos2014 2022-05-20 kl. 07:37.
Citera
2022-05-20, 07:36
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Vi borde strategiskt INTE skickat en kvinna. Och helst inte en socialdemokrat som är van att få respekt intern enbart för egenskaper som kommit av positionen och inte faktiskt förmåga. Dvs internt fjeskeri och stratergi.
Feministerna generellt går in me stolthet och oemotsagd övertygelse pga av woke-konsekvenser på svensk arbetsmarknad av de som säger ifrån.

News flash, cancer culture har dålig effekt i diplomati på sån här nivå med länder som Turkiet t.ex. va fan tänker dom? Vi ska va glada att ryssland inte kommer attackera, då hade i mina ögon 30 kurder fått rycka på en sekund.
Citera
2022-05-20, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag skulle så gärna vilja veta vad den feministiska utrikespolitiken handlar om.

Vi har sett att den feministiska inrikespolitiken har skapat ett samhälle som är extremt otryggt för just kvinnor och där Sverige ligger på en (van)hedrande andra plats gällandes sexuellt våld riktat mot kvinnor.

Den enda verkliga fiende feminismen ser, är den vite mannen.
Vad denne ersätts med, har man inga betänkligheter kring.
Citera
2022-05-20, 07:44
Medlem
vitvalens avatar
Sverige är snarare precis som Turkiet ett islamistiskt paradis… att det finns några kriminella kurder här borde knappast uppröra Erdogan. Turkiet är ett smutsigt land med en smutsig ledning. USA lär få ta honom i örat igen.
Citera
2022-05-20, 07:50
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Det får folk här att tänka till. Många svenssons är väldigt självgoda och tror att vi är helt förträffliga. Sånt här är hälsosamt för vårt politiska klimat.
Aha. Ja, Jo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in