2022-05-01, 10:07
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolanda1
Tycker bara det är sorgligt/urbota dumt när en vuxen kvinna med ätstörning av oklar aktualitet (det där hon snackar om "när jag var 20" stämmer illa med vad hon sagt i andra intervjuer) koketterar med att "vilja normalisera" önskan att vara smal (för smal är ju uppenbart vad hon menar med åtråvärd)

Förstår din tanke. Tycker också smalhetsen är tröttsam. Däremot uppskattar jag ärligheten. Andra kändisar fettsuger, svälter sig och kör in implantat och gömmer sig bakom det gamla "Jag gör det för MIN skull" eller "Jag vill vara stark och frisk!" Men egentligen vill ju alla dessa bara se bra ut. Känns inte lika skenheligt att erkänna man bara vill vara snygg?

Jag var så förvånad när Sandra som gravid åt tårta hela dagarna för hon verkar väldigt noga med sin vikt. Som du nämner så är det inte bara när hon var 20 som hon brytt sig om vikten. Minns när hon en period gått upp några kg och skrev att hon inte kände sig som sig själv och började springa mer/oftare. Hade varit ännu ärligare om hon vågade säga att för henne så betyder snygg just smal, för man märker det när man läser mellan raderna.
Citera
2022-05-06, 17:44
Medlem
Hon låg upp Wellness-artikeln på bloggen i dag. Läs kommentarsfältet, många som reagerar på smalhetsen där med
Citera
2022-05-06, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burrata
Hon låg upp Wellness-artikeln på bloggen i dag. Läs kommentarsfältet, många som reagerar på smalhetsen där med

Jag tycker det är så tråkigt att Sandra inte besvarar kommentarerna hon får kring detta. Det får det att kännas som om hon inte bryr sig.
Citera
2022-05-06, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Jag tycker det är så tråkigt att Sandra inte besvarar kommentarerna hon får kring detta. Det får det att kännas som om hon inte bryr sig.

Det tycker jag också är tråkigt, men jag väntade mig inget annat heller. Tyckte flera av kommentarerna hade helt rimliga tankegångar, som ifrågasättande av huruvida det behövs normaliseras att vilja vara snygg och att träna för att vara snygg. Men hon är nog ytligare än vad jag har tagit henne för bara.
Citera
2022-05-11, 06:32
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Där bor det mest extremt rika amerikaner som använder det som sitt sommarställe på somrarna 🙃

.. där bor det också ganska så rejält täta svenskar som använder det som sitt sommarställe på somrarna.

Granne med hotellet alltså.🙃
Citera
2022-05-11, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
.. där bor det också ganska så rejält täta svenskar som använder det som sitt sommarställe på somrarna.

Granne med hotellet alltså.🙃

Haha tänkte också på det!
Citera
2022-05-11, 10:11
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Haha tänkte också på det!

Så jävla dumt att raljera över ännu rikare personer när man själv är prinsessan på ärten med många andras mått mätt.
Jag är ändå relativt välbärgad men sticker i ögonen ändå, men man kan väl inte begära att de stackars bloggarna ska tänka på hur de uttrycker sig hela tiden ksk..
Citera
2022-05-18, 11:22
Medlem
Huzzahs avatar
Gick först in på Elsas blogg men fick akut hjärnblödning så gick vidare till Sandra och kunde inte låta bli att reflektera över hur olika approach man kan ha när man försöker göra exakt samma sak.

Inne hos Elsa blev jag bara irriterad, men Sandras inlägg idag var riktigt mysigt!
Ska testa några av hennes recept. Gillar att det inte ska va så jävla överdrivet hela tiden. Enkelt är oftast riktigt bra och mysigt.

Omg?? Har inte serien släppts? Har nån kollat isf? Nu vet jag vad jag ska roa mig med sen iaf..
Citera
2022-05-19, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Gick först in på Elsas blogg men fick akut hjärnblödning så gick vidare till Sandra och kunde inte låta bli att reflektera över hur olika approach man kan ha när man försöker göra exakt samma sak.

Inne hos Elsa blev jag bara irriterad, men Sandras inlägg idag var riktigt mysigt!
Ska testa några av hennes recept. Gillar att det inte ska va så jävla överdrivet hela tiden. Enkelt är oftast riktigt bra och mysigt.

Omg?? Har inte serien släppts? Har nån kollat isf? Nu vet jag vad jag ska roa mig med sen iaf..

Har du tittat? Är det sevärt? Jag läser väldigt mycket, även ung vuxen, men Sandras böcker har inte fångat mig.

Apropå smalhetsen och intervjun om hennes träning tror jag bilden i hennes stories på Instagram där hon har vit klänning och ska på fest visar hur mycket hon ägnar sig åt detta.
Citera
2022-05-19, 20:05
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Har du tittat? Är det sevärt? Jag läser väldigt mycket, även ung vuxen, men Sandras böcker har inte fångat mig.

Apropå smalhetsen och intervjun om hennes träning tror jag bilden i hennes stories på Instagram där hon har vit klänning och ska på fest visar hur mycket hon ägnar sig åt detta.

Nä inte hunnit tyvärr!
Men ska nog hinna bingea den på söndag så återkommer med en recension då!

Jag kollar inte stories så vet inte vad du pratar om men ok.😃
Citera
2022-05-20, 15:19
Medlem
Citat:

Har tittat på de två avsnitten som ligger ute nu! Gillade hennes krönikor mycket, men har ej läst böckerna, men gillar liksom du även ung litteratur och serier.

Ville så gärna gilla serien, men får mest cringe-känslor, lite oklart varför?
Jättefint foto och huvudskådisarna känns typiska Sandra och hennes killkompis och är duktiga och känns avsolut rätt castade! (Fast vet ju att det bara är löst baserat på hennes upplevelser och inte alls ska vara Sandras blogg).

Men dialogen känns så .. högtravande? Stolpig? Orimlig?
Miron-karaktären är jobbig och osympatisk och jag bävar för att följa honom i fyra avsnitt till. Har svårt för att känna empati för Matilda som är som en blöt fläck och lite ofrihet utan att vi ge vet varför. nej, jag vill tycka om dessa karaktärer, bry mig om dem och hoppas allt går bra men svårt att känna commitment för serien. Tillbakablickarna tillför ingenting och känns random inplacerade.

Vad tycker ni andra?
Citera
2022-05-20, 18:14
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpuss
Har tittat på de två avsnitten som ligger ute nu! Gillade hennes krönikor mycket, men har ej läst böckerna, men gillar liksom du även ung litteratur och serier.

Ville så gärna gilla serien, men får mest cringe-känslor, lite oklart varför?
Jättefint foto och huvudskådisarna känns typiska Sandra och hennes killkompis och är duktiga och känns avsolut rätt castade! (Fast vet ju att det bara är löst baserat på hennes upplevelser och inte alls ska vara Sandras blogg).

Men dialogen känns så .. högtravande? Stolpig? Orimlig?
Miron-karaktären är jobbig och osympatisk och jag bävar för att följa honom i fyra avsnitt till. Har svårt för att känna empati för Matilda som är som en blöt fläck och lite ofrihet utan att vi ge vet varför. nej, jag vill tycka om dessa karaktärer, bry mig om dem och hoppas allt går bra men svårt att känna commitment för serien. Tillbakablickarna tillför ingenting och känns random inplacerade.

Vad tycker ni andra?

Jag har också tittat nu, och håller med till 100%. Dialogen är konstlad och scenbyggandet likaså, och karaktärerna känns just som karaktärer och inte som folk är i verkligheten. Höll på att stänga av i scenen när de träffar Mirons kompisar, maken till stelt skådespeleri har jag inte sett på länge. Miron ska väl framstå som skön och gränslös på ett positivt sätt, men verkar riktigt obehaglig, och precis som du säger är Matilda som en blöt fläck som baxas runt igenom avsnitten utan någon styrfart eller egen vilja. Visst kan man vara förstörd efter ett breakup, men något slags personlighet har man ju ändå i behåll.

I början tänkte jag att jag inte gillade det för att jag är för gammal som tidig 90-talist, men jag hade stor behållning av Skam när den gick och då var jag ändå vuxen när jag såg den också. Dock var den inte en adaption av en roman och kändes generellt mycket mer påkostad och genomarbetad än Allt som blir kvar. Sandra skrev ju om att de i princip inte gjorde några omtagningar under inspelningen, och det är nog en stor del i att en del som inte riktigt håller måttet ändå togs med i slutklippningen.

Jag tycker det är märkligt att recensenterna verkar gilla den? Kanske har de sett fler avsnitt och att serien tar sig efter ett tag, men jag vet inte om jag ska lägga mer tid på den, det finns så mycket annat som håller högre kvalitet på watchlisten. Lite skrattretande ändå att det var en ordentlig releasefest med en massa folk och en efterföljande artikel på Elle om det hela. De vill verkligen krama ut allt content de kan ur sina bloggare, först med Elsas "bröllop" och nu Sandras seriepremiär. Jag är glad att jag inte var där och var tvungen att låtsas gilla serien, haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in