2022-05-19, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dopesdopes
Det smartaste draget nu skulle ju vara att Joel, Linn, Henrik, Hanna och Filip går ihop och röstar ut Peter för att han är är ett hot i finalen eller att ev. Desirée paktar med de andra för att få ut Henrik av samma anledning. Men det är så lite strategi och paktande så jag blir inte klok.
Tyvärr är det ju tabubelagt i svenska Robinson att spela strategiskt och självbevarande. Då är man en falsk råtta. /s
2022-05-19, 17:09
Medlem
preben1969s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetbutcrazy
Är det någon som kan förklara varför de flesta i lag syd fick lämna pga covid men Hanna & Filip som också var positiva fick vara kvar? Kunde inte resterande vara i karantän på samma sätt? Tvivlar på att så många behövde läkarvård.
Fan de har du rätt i, det tänkte jag inte på
2022-05-19, 17:16
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Utfall? Du skrev att det inte var något bra argument eller dylikt till varför han åkte hem innan immunitetstävlingen var. Jag svarade på det och tycker idag att det har förklarats ordentligt orsaken = han var skadad. Tydligen så illa att han fick operera sig när han kom hem. DET är väl ett tillräckligt bra argument att INTE delta i några tävlingar alls utan att man avbryter sin vistelse i Robinson.

Just ja jag glömde säga att jag var en av de som misstrodde Hayes först om dessa smärtor dvs att han fegade ur och inte heller ville tvätta kläderna. Fast andra har ju skrivit här i tråden att Hayes har förklarat orsaken på sin Instagram = så jag tror numera att det är sanningen.

Alltså, du måste ju fan vara efterbliven. Du förstår ju inte vad Rubin menar. Användaren Micro påstår att Hayes lämnade p.g.a. att han var feg och skulle bli utröstad ändå. Alltså att han gav upp och inte hade någon skada. Rubin motsätter sig och frågar Micro varför Hayes inte körde immunitetstävlingen i så fall. Förstår du?
2022-05-19, 17:20
Medlem
tuff-negerkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traptin
Tyvärr är det ju tabubelagt i svenska Robinson att spela strategiskt och självbevarande. Då är man en falsk råtta. /s

Hade det varit som i USA, där samtliga deltagare får en summa pengar, som ökar för varje öråd man överlever, så hade deltagarna i svenska Robinson också varit mer benägna att spela hårt.

Här får endast vinnaren pengar. Och fittsumman ligger fortfarande på 500 000 kronor (samma som 1998!!!) och som man dessutom får betala skatt på.
2022-05-19, 17:21
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben1969
Fan de har du rätt i, det tänkte jag inte på

De hade inte covid. De var i karantän p.g.a. att covid fanns i deras lag. Efter varit i karantän utan några symptom fick de gå in med de andra lagen.
2022-05-19, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuff-negerkille
Hade det varit som i USA, där samtliga deltagare får en summa pengar, som ökar för varje öråd man överlever, så hade deltagarna i svenska Robinson också varit mer benägna att spela hårt.

Här får endast vinnaren pengar. Och fittsumman ligger fortfarande på 500 000 kronor (samma som 1998!!!) och som man dessutom får betala skatt på.

ja de borde höja prissumman, göra spelet mer som i USA och Australien, öka deltagarna, ta bort att vissa deltagare kommer in senare (funkar inte), ta in intressanta deltagare som faktiskt vill pakta och spela strategiskt. De borde också ta bort alla dessa lotteridelar där det bara är otur om någon deltagare missgynnas. + sprid ut lite immuniteter på öarna så att det lönar sig att leta.
2022-05-19, 17:47
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Alltså, du måste ju fan vara efterbliven. Du förstår ju inte vad Rubin menar. Användaren Micro påstår att Hayes lämnade p.g.a. att han var feg och skulle bli utröstad ändå. Alltså att han gav upp och inte hade någon skada. Rubin motsätter sig och frågar Micro varför Hayes inte körde immunitetstävlingen i så fall. Förstår du?

Rubin har inte ifrågasatt mitt svar - så varför ska du komma och påstå att jag är efterbliven? Tyder på låg intelligens ifrån dig då jag redan har svarat rubin som förstod att jag hade misstolkat h*ns inlägg.
2022-05-19, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetbutcrazy

Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-05-19 kl. 17:56.
2022-05-19, 17:49
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Instämmer med dig att de enda att heja på är Joel och Linn. Känns ju också som om det endast är Linn och möjligen Hanna som tänker taktiskt. Även Joel till viss del så mycket det nu går. Ogillar verkligen de andra deltagarna av olika anledningar
Nu förstår jag dina påhopp mot mig. Du gillar dom 2 jag avskyr mest. Kraken Joel borde söka upp en psykolog och fetknoppen Linn sluta sitta och äta ständigt på sitt enorma arsle. Lev gott!
2022-05-19, 17:52
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Så jävla tråkigt om en tråkmåns som Henrik skulle vinna. Har liksom inte gjort ett skit och inte vågat sagt ett skit
En eloge till honom för att han inte gråtit och gnällt sig igenom programmet som Joel och verkar ha någon form av intellekt. Den mest värdige vinnaren även om jag också tycker att han är tråkig. Jag klarar inte av att höra Joels röst och han är tråkig om någon.
2022-05-19, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Du tror alltså att allt han skrev på instagram var hittepå? Genomled 30 dagar i Gränslandet för att sen hoppa av så fort han kommer in, innan han ens gett immunitetstävlingen en chans? Nä, du. En apa, eller t.o.m. Peter, hade kunnat räkna ut att man ligger pyrt till när man kommer tillbaka från Gränslandet precis innan finalveckan. Om något så hoppade han av för att han var tvungen att tvätta Högborgens smutsiga kläder.

Parkera känslorna du har för Hayes och acceptera att kroppen blir sliten! Nervskador är inte att leka med.

Trist att han inte lät Shevin komma tillbaka. Han bör ju haft ont redan i Grönslandet.
2022-05-19, 17:55
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuff-negerkille

I Australien får dom 2,5 miljoner tror jag. Betydligt mer intressant och där kämpar dom utan att gråta och göra sig till offer. Dessutom har dom programledare som är helt suverän. Vårt golfbilsfyllo blev också utkastad vilket är en tröst.
Senast redigerad av ziggarillen 2022-05-19 kl. 17:59.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in