Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Vad i helvete har marketcap och lightning med saken att göra? Ingen vill lagra sina besparingar i något decentraliserat och anonymt, det vore fullständig galenskap.
Du sa att Bitcoin inte funkar som store of value, ändå så ökar market cap varje år. Hur får du ihop det?
Du sade att Bitcoin inte funkar för transaktioner, ändå så växer Lightning nästan exponensiellt. Hur går du ihop det?
Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Jaha, decentraliserad och ocensurerbar på så vis att bankerna sköter om mina bitcoins? Men man skulle ju "vara sin egen bank" sa du nyss! Haha!
Vill du sköta din op sec själv, så kan du göra det.
Vill du hellre lägga ut den på någon som kan det bättre, så går det också.
Vill du hoppa mellan dessa två alternativ så kan du göra det när som helst, var som helst och utan att stå och köa (kollar du nyheterna?) utanför en bank(omat) som kanske ger dig 1% av dina pengar om regeringen bestämmer sig för det.
Bor du i ett land där det är större risk att banken fryser dina tillgångar, så är det ju att föredra att INTE ha dina kryptos hos en bank.
Förstå hur många Ukrainska* flyktingar som önskar att dom hade sina samlade tillgångar med sig på en usb (eller memorerad i huvudet, eller i multi sig wallet) när dom packade ihop och lämnade sitt land.
*Byt ut "Ukrainska" mot valfri nationalitet i konfliktzoner eller i totalitära regimer och diktaturer.
Tack för att du hjälper mig hamra in poängen hårdare och hårdare. Förväntar mig inte att du skall erkänna dig övertalad, men andra som läser är mer mottagliga för saklig resonemang utan att vara personligt investerade i FÖR eller EMOT sidan som du.