Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Jag tror nog att det är procentuellt fler människor som har blivit bestulna på bitcoin än på fiatvalutor.
Jag känner massor som blivit bestulna på fiat (ett under att jag inte blivit det själv), men ingen som blivit bestulen på krypto (och jag känner massor av folk som har krypto).
De som blivit bestulna på Bitcoin är de som haft undermålig op sec. Då är problemet deras op sec, inte att Bitcoin är lätta att stjäla.
Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Om jag köper skog och fastigheter som store of value, hur kan jag bli av med dem?
I Sverige är risken rätt liten att du blir av med dem. Däremot så får du problem att köpa, äga och sälja det, då dessa steg är förknippade med enorma omkostnader och kalendertid. Bitcoin kan du köpa, äga och avyttra på sekunder för en bråkdel av kostnaden.
Men finns större länder än Sverige där det är betydligt större risk att staten går in och kontrollerar dina tillgångar oavsett om det är mark eller något annat. Denna poäng har tror jag att jag lyft 3 eller 4 gånger denna morgon, men du bara maler på som om du inte läser motargument alls.
Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Tänk på att försäkringar täcker rån och olyckor, men de täcker inte stulna bitcoins eftersom de inte är knutna till dig som person. Men det är ju så fint att det är decentraliserat och anonymt...
Stulna Bitcoins är som sagt inte ett större problem med tanke på att det är så ovanligt.
Men det är ju självklart att Bitcoins kommer att täckas av försäkringar och bankgarantier i samma veva som Svenska banker börjar erbjuda dessa tillgängar.
Bitcoin certifikat på Avanza är inte annorlunda än tex Guld certifikat på denna front, så håll dig till dessa om det är din största oro...