2022-05-19, 08:29
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Jag är övertygad om att Hayes lämnade pga av feghet, han passade ej ihop med ungdomarna, han fick ingen ny vän och kände sig hotad.

Lite nackspärr så nära 500.000 och några dagar kvar så ger man ej upp så lätt.

Enligt honom själv på instagram har han permanenta problem och är t.o.m. delvis förlamad, samt tappat känsel i ena handen. Innan han lämnade åkte han in till sjukhuset och läkare bekräftade, likt Anna, att han hade en inflammation i muskler och leder. När han kom hem till Sverige blev det operation på direkten. Känns inte som något han skulle ljuga om. Det var nog outhärdligt.

Måste ha varit surt för Shevin att få reda på att Hayes lämnade pga oerhörda smärtor bara någon dag efter att hon förlorade mot honom. Tippar på att smärtorna fanns även i Gränslandet. Hayes tog en för laget, det ska han ha cred för!
2022-05-19, 08:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Jag är övertygad om att Hayes lämnade pga av feghet, han passade ej ihop med ungdomarna, han fick ingen ny vän och kände sig hotad.

Lite nackspärr så nära 500.000 och några dagar kvar så ger man ej upp så lätt.
Han har nog svårt att passa ihop med de flesta. Dum, dryg och lat.
Jag tror han insåg att han skulle åka ut direkt och därför valde han att lämna.
2022-05-19, 09:16
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Du tror alltså att allt han skrev på instagram var hittepå? Genomled 30 dagar i Gränslandet för att sen hoppa av så fort han kommer in, innan han ens gett immunitetstävlingen en chans? Nä, du. En apa, eller t.o.m. Peter, hade kunnat räkna ut att man ligger pyrt till när man kommer tillbaka från Gränslandet precis innan finalveckan. Om något så hoppade han av för att han var tvungen att tvätta Högborgens smutsiga kläder.

Parkera känslorna du har för Hayes och acceptera att kroppen blir sliten! Nervskador är inte att leka med.
2022-05-19, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgLagersBror
Obehgalig avgudning av Peter med från Jessicas sida.. han skulle kunna skriva på sin insta att man ska smeta in ansiktet med sitt egna bajs varje dag och hon skulle svara "ooh my captain alltid så vis och fina livsord från dig" . Hemskt! Han är en lat usling som legat och vilat och fått allt serverat under hela programmet... få har väll också glömt att han kom in senare än alla andra. Han har själv sagt att han fick dropp innan tävlingarna med, jooo men det är ju jätterättvist. Sedan skrek jessica att han måste få komma till högborgen då Tommie frågade vilka som behöver mat.. sedan tar jessica dit honom IGEN samtidigt som han själv bara ligger och vilar och flinar.
Så sant. Peter min Peter! är Jessicas motto i livet.
2022-05-19, 09:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Du tror alltså att allt han skrev på instagram var hittepå? Genomled 30 dagar i Gränslandet för att sen hoppa av så fort han kommer in, innan han ens gett immunitetstävlingen en chans? Nä, du. En apa, eller t.o.m. Peter, hade kunnat räkna ut att man ligger pyrt till när man kommer tillbaka från Gränslandet precis innan finalveckan. Om något så hoppade han av för att han var tvungen att tvätta Högborgens smutsiga kläder.

Parkera känslorna du har för Hayes och acceptera att kroppen blir sliten! Nervskador är inte att leka med.
Han kan mycket väl ha opererat sig, men han åkte inte hem pga det. Smärtorna kan inte ha smällt till och gjort det ogörligt på ett dygn. Han insåg att han skulle åka ut och att det inte längre skulle räcka med att gå runt och se stor ut och ha raseriutbrott mot svagare - att han dessutom inte skulle kunna smita från arbete var nog droppen som fick bägaren att rinna över.

Enda skälet till att han var kvar i 30 dagar var att han var i gränslandet och där kunde bete sig som ett svin var att de andra (utom Mattias) köpte att han fick leka kung där.
Bara någon så jävla barnsligt som att döpa om Gränslandet och i det närmaste attackera Mattias för att han använde det rätta namnet - Gränslandet.
Som en femåring i en jättekropp.
2022-05-19, 09:46
Medlem
Hayes är en pussy!
Dvärg Linn är ju förfan fortfarande fet och sitter och äger hela tiden. 😀😀😀😀
2022-05-19, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Han fick en djävulsk identitetskris av bara tanken på att behöva tvätta kläder åt någon annan. För någon som äntrade kalaset med orden "jag är inte här för att söka revansch, jag är ute efter hämnd" (lol) så gav han upp förvånansvärt lätt.
2022-05-19, 10:16
Medlem
Det smartaste draget nu skulle ju vara att Joel, Linn, Henrik, Hanna och Filip går ihop och röstar ut Peter för att han är är ett hot i finalen eller att ev. Desirée paktar med de andra för att få ut Henrik av samma anledning. Men det är så lite strategi och paktande så jag blir inte klok.
2022-05-19, 10:31
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dopesdopes
Det smartaste draget nu skulle ju vara att Joel, Linn, Henrik, Hanna och Filip går ihop och röstar ut Peter för att han är är ett hot i finalen eller att ev. Desirée paktar med de andra för att få ut Henrik av samma anledning. Men det är så lite strategi och paktande så jag blir inte klok.
Hanna kommer aldrig att svika Filip. Tävlingsmässigt skulle jag ranka deltagarna.
Filip om inte vatten men kasta och sikta samt springa vinner han lätt.
Peter och då helst vatten.
Henrik och något statiskt.
Jessica memorera då.
Övriga lär inte vinna någon tävling om det inte är ett pussel där man har tur och hamnar rätt från början.
2022-05-19, 10:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Han fick en djävulsk identitetskris av bara tanken på att behöva tvätta kläder åt någon annan. För någon som äntrade kalaset med orden "jag är inte här för att söka revansch, jag är ute efter hämnd" (lol) så gav han upp förvånansvärt lätt.
Ja, det var bara glappkäft och stor kropp på honom. I övrigt hade han inte mycket att ge vare sig socialt eller i tävling.
2022-05-19, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hanna kommer aldrig att svika Filip. Tävlingsmässigt skulle jag ranka deltagarna.
Filip om inte vatten men kasta och sikta samt springa vinner han lätt.
Peter och då helst vatten.
Henrik och något statiskt.
Jessica memorera då.
Övriga lär inte vinna någon tävling om det inte är ett pussel där man har tur och hamnar rätt från början.

Men Hanna och Filip behöver inte svika varann de kan rösta tillsammans för att få ut ett stort hot i tävlingen. Det skulle förbättra båda deras chanser. Tror Hanna är den enda av de två som har förmågan att tänka taktiskt. Det har absolut inte Filip men han kommer att göra allt som Hanna vill att han ska göra så på så sätt kanske de har lite större chans att byta sida. Men kommer bli spytrött om det är 478:e året i rad där Robinson har en vinnare som bara är bra i tävlingar men inte har spelat det sociala spelet alls (vilket det har varit de senaste gångerna).
2022-05-19, 10:46
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen

Nu har jag inte läst deras Instagram men givetvis tror jag på Hayes om han även skrivit om detta med operation. Man sitter inte och ljuger om sådant öppet när han har både sin familjs och vänners ögon på sig på en privat sida. Jag tvivlande först om hans smärtor för jag kan inte påminna mig om att han sagt ett endaste ord om det i alla dagar han har varit med utan först när han kom in igen i Robinson och strax innan visades det att han sagt att han minsann INTE skulle tvätta några kläder till Högborgens deltagare. Klart jag trodde att han fegade ur, men så var det alltså inte.

Inte för att jag gillar honom men inte 17 önskar jag någon sådana smärtor, helt klart. Hoppas att operationen gick bra och att han numera slipper smärtor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in