2022-05-19, 09:49
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
En helt annan fråga:

Hur kommer det sig att ni tillåter diskussioner helt ägnade åt specifika och (relativt) lätt identifierbara anhöriga? Är det inte stick i stäv med era egna uppmaningar kring att lämna anhöriga ifred?

Jag tänker på diskussionen som Leg.Talgoxe länkar till i detta inlägg:

(FB) Patrik Sjöberg konfronterar pedofiler på sajten Dumpen
Där alla inlägg rörande hotet togs bort av admin efter några timmar ska tilläggas, för tydlighetens skull och för nytillkomna läsare.
Senast redigerad av Leg.Talgoxe 2022-05-19 kl. 09:52.
Citera
2022-05-19, 10:02
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
En helt annan fråga:

Hur kommer det sig att ni tillåter diskussioner helt ägnade åt specifika och (relativt) lätt identifierbara anhöriga? Är det inte stick i stäv med era egna uppmaningar kring att lämna anhöriga ifred?

Jag tänker på diskussionen som Leg.Talgoxe länkar till i detta inlägg:

Nykter idag?

Dumpen har hängt ut så många nu att sambandet mellan sättet de hänger ut Gäddan på och att anhöriga blir trakaserade måste stå rätt klart.

Uppmaningarna Dumpen ger om att inte höra av sig till anhöriga ekar rätt tomt givet att de vet att det blir så ändå.

Frågan man ställer sig... Anta att Sara och Patrik skulle få pengar från annat håll. Att de inte behövde hemsidan. Skulle det gå att komma åt Gäddornas beteende utan att skada de anhöriga så mycket?

Jag påstår att det går att göra. Nästan varje annat sätt att göra saken på är bättre än vad Dumpen gör.
Citera
2022-05-19, 10:06
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbarragani
Exempelvis Ken*t Noaks*on.

Med flera andra. Rätt många.

Även om det var han som i chatten skrev sitt namn och sin adress till någon han trodde var enskild så var det Dumpen som publicerade det.

HAHAHA. CandyKent
Svårt att få bort den större mängden snask han lagrat i sin gäddhåla. Bilden med tekakan är något jag tyvärr kommer få bära med mig i min minnesbank resten av mitt liv. Glömt att han skrev sitt namn i chatten. Måste kika. Rätt många? Var det fler än han o tjackisen i Angered?
Citera
2022-05-19, 10:09
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Där alla inlägg rörande hotet togs bort av admin efter några timmar ska tilläggas, för tydlighetens skull och för nytillkomna läsare.
Tack för för förtydligandet. Dock finns ju diskussionen som sådan kvar, vilket rimligtvis måste innebära att devisen "Lämna anhöriga ifred!" inte kan gälla till 100 %?

Radhuslivet kanske kan reda ut begreppen och i vilka fall undantag finns?
Citera
2022-05-19, 10:09
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goodinbed
Allt de gör går stick i stäv med anständighet och undersökande journalistik. De har gått Livets Hårda Skola och rusar på människor samt vrålar deras namn och DU ÄR HÄR FÖR ATT TRÄFFA ETT BAAAAARN.
Journalistik behöver verkligen inte vara anständig. Media har ingen "moralkompass" man måste gå efter. Tänk Paradise hotel, big brother, efterlyst, Malou efter tio och lyxfällan mfl stötande program.

Medias uppgift är bred och i detta fallet så uppmärksammans de stora mängden gäddor som jagar barn på internwebz på ett ganska speciellt sätt. Fenomenet kring dessa gäddors beteende förtjänas att belysas från varenda vinkel även de jag inte tycker om, dumpen är för mig lika delar underhållning som att de belyser ett stort samhällsproblem som våra politiker måste ta krafttag kring.
Citera
2022-05-19, 10:15
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
HAHAHA. CandyKent
Svårt att få bort den större mängden snask han lagrat i sin gäddhåla. Bilden med tekakan är något jag tyvärr kommer få bära med mig i min minnesbank resten av mitt liv. Glömt att han skrev sitt namn i chatten. Måste kika. Rätt många? Var det fler än han o tjackisen i Angered?
Cigarett-Berra är en till med sitt riktiga för- och efternamn. Det finns säkert flera. Även sådana med mellannamn + efternamn har förekommit.
Citera
2022-05-19, 10:17
Avslutad
Att Jk inte väckt åtal kunde man räkna med med tanke på hur många som blir just grovt förtalade och deras policy men flera av uthängningarna uppfyller kriterier för allmänt åtal. Det förvånar mig att åtal/stämning inte än är väckt.
Det är förvisso Jk som ska sköta detta men att försvarslösa faller mellan stolarna är inte acceptabelt.

T.ex. mainstream media skulle behövt backa upp ett antal stämningar. Sara hade fått fängelse och skadestånden hade inte blivit lite. Inom kriminalvården hör hon av allt att döma fortfarande hemma.
Citera
2022-05-19, 10:19
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbarragani
Innan och fortfarande ibland skriver Dumpen ut fullständiga namn.
Dumpen skulle kunna göra det så pass anonymt att rebusar och dylikt inte dök upp på Flashback, att det bara var gäddors närmsta omgivning som kände igen dom.
Jag har svårt att se nyttan i att hela Sverige ges möjlighet hata dessa personer. Vem vinner på det .. Vilken är vinsten ..
Det är dock dumpens val men jag hoppas att de en dag inser hur fel det är om man inte har hat som utgångspunkt. Men det kanske dom har och utifrån det blinda perspektivet är det i så fall rätt.

Man kan också vända på det och resonera: Sveriges lagar är sådana och tills saken prövas och avgörs i domstol så kan Dumpen principiellt sett omöjligt veta vad som är rätt och fel. Det är kanske det absurda att man vill belysa.
R.I.V.R
Citera
2022-05-19, 10:20
Medlem
N0IItoleranss avatar
Då har det efter idoga grävande uppenbarat sig för mig vem han var som sket ned sig i Sötälje när AmazonSara och 2metersPatrik dök upp istället för barnet han bäddat åt i sin bil.

https://dumpen.se/2022/02/23/mannen-som-skrek-om-att-han-bajsat-i-byxan-napp-igen/
https://www.youtube.com/watch?v=ymqUHlNnHEY

Mannens förnamn är en sammanslagning av förledet med det man kan få när man fyller fyrtioår och kan beskrivas synonymt som en svår period. Slutet av namnet är en plats där grisar bor. Man brukar säga att någons skitiga kvart liknas vid en svinxxxx.

Efternamnet förleds av engelskans ord för sol och slutar med det datormärke som gör bland annat bärbara modeller i serien Latitude

När jag vill montera något rätt och rakt hemma använder jag en sång mojäng som gränden han bor på namngetts efter

Orten är komiskt nog synonymt med ett kvinnligt underklädesplagg.

Facebook verkar han ha slutat med 2014 redan
/START_EDIT
Han har varit slug eller efterbliven och inte kommit åt sitt gamla och har flera konton
/END_EDIT
Senast redigerad av N0IItolerans 2022-05-19 kl. 10:39.
Citera
2022-05-19, 10:20
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Cigarett-Berra är en till med sitt riktiga för- och efternamn. Det finns säkert flera. Även sådana med mellannamn + efternamn har förekommit.
Säkert så, det är inga problem för mig faktiskt. Tycker gott man kan exponera de hårdare
Citera
2022-05-19, 10:21
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
R.I.V.R

Också levererade jag precis en jag letat länge
Citera
2022-05-19, 10:34
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Då har det efter idoga grävande uppenbarat sig för mig vem han var som sket ned sig i Sötälje när AmazonSara och 2metersPatrik dök upp istället för barnet han bäddat åt i sin bil.

https://dumpen.se/2022/02/23/mannen-som-skrek-om-att-han-bajsat-i-byxan-napp-igen/
https://www.youtube.com/watch?v=ymqUHlNnHEY

Mannens förnamn är en sammanslagning av förledet med det man kan få när man fyller fyrtioår och kan beskrivas synonymt som en svår period. Slutet av namnet är en plats där grisar bor. Man brukar säga att någons skitiga kvart liknas vid en svinxxxx.

Efternamnet förleds av engelskans ord för sol och slutar med det datormärke som gör bland annat bärbara modeller i serien Latitude

När jag vill montera något rätt och rakt hemma använder jag en sång mojäng som gränden han bor på namngetts efter

Orten är komiskt nog synonymt med ett kvinnligt underklädesplagg.

Facebook verkar han ha slutat med 2014 redan
Ville bara förtydliga. Årtalet han är född på är samma som Rihanna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in