2022-05-19, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrbarragani
Innan och fortfarande ibland skriver Dumpen ut fullständiga namn.
Dumpen skulle kunna göra det så pass anonymt att rebusar och dylikt inte dök upp på Flashback, att det bara var gäddors närmsta omgivning som kände igen dom.

Du använder orden Innan, fortfarande, ibland. Plural? Var snäll visa oss alla dessa länkar där dem publicerar fullständiga namn som styrker ditt påstående? De poster som inkluderar offentliga Domar skall exkluderas.
Citera
2022-05-19, 09:30
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbarragani
Innan och fortfarande ibland skriver Dumpen ut fullständiga namn.
Dumpen skulle kunna göra det så pass anonymt att rebusar och dylikt inte dök upp på Flashback, att det bara var gäddors närmsta omgivning som kände igen dom.
Jag har svårt att se nyttan i att hela Sverige ges möjlighet hata dessa personer. Vem vinner på det .. Vilken är vinsten ..
Det är dock dumpens val men jag hoppas att de en dag inser hur fel det är om man inte har hat som utgångspunkt. Men det kanske dom har och utifrån det blinda perspektivet är det i så fall rätt.

Man kan också vända på det och resonera: Sveriges lagar är sådana och tills saken prövas och avgörs i domstol så kan Dumpen principiellt sett omöjligt veta vad som är rätt och fel. Det är kanske det absurda att man vill belysa.
Innan och fortfarande?
De publicerar aldrig gäddornas namn. Bara chattar o användarna decä chattar med. Var väl hittills bara ett geni som råkat ha sitt hela namn som användarnamn. Förutom det geniet har dumpen inte publicerat namn.
Det skulle de gott kunna göra för min del.

Det finns nämligen iaf för oss som har barn och vill skydda de stor nytta i att veta vem pedofilen är, var han bor och var på internet han är och jagar barn.
Citera
2022-05-19, 09:34
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Svaren brukar lysa med sin frånvaro när man ställer kritiska frågor till dem. Undrar om Dumpens ens är mottaglig för konstruktiv kritik. De är resistenta, tror de, mot allting förutom sig själva. Om media börjar gräva, vilket media så klart gör sedan ett tag, hur ska de palla det trycket? Det är en grej för dem att sitta i en tråd på Flashback och försöka duka för kritiska frågor, en helt annan om de tvingas springa medialt gatlopp. Med media i hasorna kan de inte köra menlösa försök till härskarskit som ”behöver du terapi?” eller ”varför är du så arg?”.

Det blir inte lika ballt att bära tröjorna och mössorna då...
Citera
2022-05-19, 09:35
Medlem
Citat:
Svaren brukar lysa med sin frånvaro när man ställer kritiska frågor till dem. Undrar om Dumpens ens är mottaglig för konstruktiv kritik. De är resistenta, tror de, mot allting förutom sig själva. Om media börjar gräva, vilket media så klart gör sedan ett tag, hur ska de palla det trycket? Det är en grej för dem att sitta i en tråd på Flashback och försöka duka för kritiska frågor, en helt annan om de tvingas springa medialt gatlopp. Med media i hasorna kan de inte köra menlösa försök till härskarskit som ”behöver du terapi?” eller ”varför är du så arg?”.
Helt med dig. Sara gjorde ett snyft-inlägg i 2forty2 på facebook om hur alla hemska kritiker inte ser sanningen och bara försöker "skjuta budbäraren"...
Citera
2022-05-19, 09:38
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:

Jag personligen skulle inte bry mig att svara folk i en flashback tråd om jag hade en sån välbesökt sajt som Dumpen. Där skulle jag föra ut mitt budskap och utveckla mina tankar. Oavsett om jag var dumpen eller någon annan media skulle jag helt ignorera vad folk på fb tycker o tänker. Kanske läsa och besvara på mitt eget forum

Mycket av kritiken har också ältats gång efter annan i dessa tusentals sidor. De flesta spörsmålen har stötts o blötts in i absurdum. Alla är inte happy med dumpen. Okej jag hajar. Det behöver man inte va men sitta o begära att media ska sitta o svara anonyma användare på flashback är ju löjligt.

Märker att det dyker upp många kritiker som man kan missta för ledsna gäddor. De brukar försvinna efter ett tag men det kanske är därför samma kritik idisslas hela tiden. Ibland får det skvallret o tjattret på en syjunta att verka rimligt o moget.
Citera
2022-05-19, 09:38
Medlem
DrComforts avatar
En annan ytterst intressant fråga är varför Dumpen gav sig in i debatten här på Flashback. Varför gjorde man det? Vad är det med tråden som är så viktigt att de vill bemästra den? Flashback är inget man tämjer. Och så alla klavertramp man gjort här, som Saras lovsång till prostitutionen, allt det där finns ju nu här svart på vitt. Det är så oseriöst skött alltsammans så man baxnar.
Citera
2022-05-19, 09:39
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radhuslivet
Jag väljer att inte diskutera det nej.
En helt annan fråga:

Hur kommer det sig att ni tillåter diskussioner helt ägnade åt specifika och (relativt) lätt identifierbara anhöriga? Är det inte stick i stäv med era egna uppmaningar kring att lämna anhöriga ifred?

Jag tänker på diskussionen som Leg.Talgoxe länkar till i detta inlägg:

(FB) Patrik Sjöberg konfronterar pedofiler på sajten Dumpen
Citera
2022-05-19, 09:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Innan och fortfarande?
De publicerar aldrig gäddornas namn. Bara chattar o användarna decä chattar med. Var väl hittills bara ett geni som råkat ha sitt hela namn som användarnamn. Förutom det geniet har dumpen inte publicerat namn.
Det skulle de gott kunna göra för min del.

Det finns nämligen iaf för oss som har barn och vill skydda de stor nytta i att veta vem pedofilen är, var han bor och var på internet han är och jagar barn.
Exempelvis Ken*t Noaks*on.

Med flera andra. Rätt många.

Även om det var han som i chatten skrev sitt namn och sin adress till någon han trodde var enskild så var det Dumpen som publicerade det.
Citera
2022-05-19, 09:41
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Jag tolkar det som om skribenten (eventuellt) menar att de låter riktigt namn vara kvar om gäddan själv använder det i användarnamn eller liknande?

Sen förekommer det ju relativt ofta att man ropar det riktiga förnamnet i början eller slutet av konfrontationerna.

De hade kunnat maskera namnet och inte skrikit ut det. Det är inte svårt.
Citera
2022-05-19, 09:42
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Jag personligen skulle inte bry mig att svara folk i en flashback tråd om jag hade en sån välbesökt sajt som Dumpen. Där skulle jag föra ut mitt budskap och utveckla mina tankar. Oavsett om jag var dumpen eller någon annan media skulle jag helt ignorera vad folk på fb tycker o tänker. Kanske läsa och besvara på mitt eget forum

Mycket av kritiken har också ältats gång efter annan i dessa tusentals sidor. De flesta spörsmålen har stötts o blötts in i absurdum. Alla är inte happy med dumpen. Okej jag hajar. Det behöver man inte va men sitta o begära att media ska sitta o svara anonyma användare på flashback är ju löjligt.

Märker att det dyker upp många kritiker som man kan missta för ledsna gäddor. De brukar försvinna efter ett tag men det kanske är därför samma kritik idisslas hela tiden. Ibland får det skvallret o tjattret på en syjunta att verka rimligt o moget.

Första meningen i ditt inlägg, spot on, varför gav de sig in i en tråd här? Det kan bara sluta med att man illa fäktar.
Citera
2022-05-19, 09:44
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
En helt annan fråga:

Hur kommer det sig att ni tillåter diskussioner helt ägnade åt specifika och (relativt) lätt identifierbara anhöriga? Är det inte stick i stäv med era egna uppmaningar kring att lämna anhöriga ifred?

Allt de gör går stick i stäv med anständighet och undersökande journalistik. De har gått Livets Hårda Skola och rusar på människor samt vrålar deras namn och DU ÄR HÄR FÖR ATT TRÄFFA ETT BAAAAARN.
Citera
2022-05-19, 09:46
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
En helt annan fråga:

Jag tänker på diskussionen som Leg.Talgoxe länkar till i detta inlägg:

(FB) Patrik Sjöberg konfronterar pedofiler på sajten Dumpen

Eller när Infolina hängde ut här vad en anhörig skrivit i ett privat mejl … Undra om deras stödpersonal är lika glappa i käften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in