2022-05-18, 19:18
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Av dessa två, så ser jag hellre att Forest går upp.

Hade dock helst sett Luton tillbaka i högstadivisionen igen, en härlig klubb med sköna fans.

Nottingham får gärna byta plats med Dirty Leeds till nästa säsong, så får vi en klassisk klubb med rik historia som varit utanför PL under lång tid.
Citera
2022-05-18, 19:36
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Nottingham får gärna byta plats med Dirty Leeds till nästa säsong, så får vi en klassisk klubb med rik historia som varit utanför PL under lång tid.

Absolut! Ut med Leeds SCUM och upp med Nottingham Forest.

Viktig match för Burnley imorgon. De behöver en pinne borta mot Aston Villa. Inte omöjligt men då får man inte släppa in första målet efter 7 minuter som i hemmamötet för någon vecka sedan.
Citera
2022-05-18, 19:40
Medlem
Citat:
Har varit på jobbet, hemma och div andra ställen. Var har du varit?

Spurs borde ju vinna mot Norwich, men det är ju trots allt Floppingham som det är snack om. Men om du nu tar 4:e platsen, så gör de det enbart p g a våra skador under de sista veckorna, samt att de hade 12 man ute på gräset i NLD och i deras match mot Burnley.
Skador och dåliga domare drabbar alla lag. Viktigare för Arsenals del tror jag är att
1. truppen är för ung.
2. man har inte förmått knyta ihop säcken när det gällt, som mot Palace och Brighton.
3. oerfaren tränare.
4. inga nyförvärv i januarifönstret.
Citera
2022-05-18, 19:41
Medlem
Londons avatar
Citat:
Jag tror fortfarande att Arsenal kniper fjärdeplatsen. Floppingham kommer att göra det som de är mästare på mot Norwich.

Nej det gör du inte, du hoppas. På samma sätt som LFC-supportrar hoppas på kvadrupeln. Dock inte sett någon av dem vara varken 100, 130 eller 160% säkra på att så kommer ske.

Du får cirka 20 ggr pengarna från ”marknaden” om AFC tar fjärdeplatsen. Hade jag trott på något (>50 % chans) som ger den avkastningen hade jag satsat allt jag haft har råd att förlora. Go crazy och lycka till om du tror på din analys!
Citera
2022-05-18, 20:17
Moderator
zanteras avatar
Ser hellre Nottingham gå upp än Huddersfield - dels för att Nottingham är en klassisk klubb men också för att Huddersfield varit uppe ganska nyligen. Tråkigt när det är samma jojo-lag som är upp o ner varje år och vi har ju redan Fulham och Bournemouth igen (meh) och nästa säsong blir det väl Norwich och Watford som går upp igen. Alltid kul med lite variation.

Tråkigt med stormandet av planen och Billy Sharp som blev skallad av någon idiot, det förstör festen för alla.
Citera
2022-05-18, 20:57
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Har varit på jobbet, hemma och div andra ställen. Var har du varit?

Spurs borde ju vinna mot Norwich, men det är ju trots allt Floppingham som det är snack om. Men om du nu tar 4:e platsen, så gör de det enbart p g a våra skador under de sista veckorna, samt att de hade 12 man ute på gräset i NLD och i deras match mot Burnley.

Räknade du inte in skador i din djupa analys du gjorde i somras ?

Lite konstigt att topplaget med minst matcher har haft så mycket skador ? Kanske inte så bra staff.

Hjälpte väll inte heller att sälja av halva laget i januari.
Citera
2022-05-18, 21:18
Medlem
Citat:
Men om du nu tar 4:e platsen, så gör de det enbart p g a våra skador under de sista veckorna, samt att de hade 12 man ute på gräset i NLD och i deras match mot Burnley.
Nej, tar Spurs fjärdeplatsen istället för Arsenal så är det framförallt klubbens gamble i Januari att rensa truppen och tro att inget Europa-spel, ingen ligacup och ingen FA-cup skulle göra att man skulle kunna gå runt med enbart elva spelare i princip samt att man inte tar med i beaktningen att Tierney och i viss mån PartyParty verkar vara gjorda av glas. Även att man har spelare som ganska ofta gentemot andra lag drar på sig röda kort verkar man ha missat.

Sen är jag imponerad att Arteta tar beslutet att rensa ut vilket behövdes - det skall han ha cred för absolut. Chansningen verkar dock inte gå hem och det lär bli väldigt väldigt dyrt för Arsenal i sommar. Alla klubbar vet att Arsenal MÅSTE köpa en eller två strikers, det är bara att höja prislappen med £20-30M direkt på spelare som är intressanta.

Till den andra frågan, hade vart kul med Forest tillbaka i högsta ligan tycker jag!
Citera
2022-05-18, 21:43
Moderator
zanteras avatar
Bygger man ett lag kring spelare gjorda av glas får man ju räkna med skador. Det är ju ändå 130% spikat att Arsenal grejar 4e platsen så fansen borde inte vara oroliga.
Citera
2022-05-18, 23:52
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Nej det gör du inte, du hoppas. På samma sätt som LFC-supportrar hoppas på kvadrupeln. Dock inte sett någon av dem vara varken 100, 130 eller 160% säkra på att så kommer ske.

Du får cirka 20 ggr pengarna från ”marknaden” om AFC tar fjärdeplatsen. Hade jag trott på något (>50 % chans) som ger den avkastningen hade jag satsat allt jag haft har råd att förlora. Go crazy och lycka till om du tror på din analys!

För Liverpool kan man lätt se att bara två* av nio möjliga utfall leder till att de vinner ligan.

* Räknar man med målskillnad skulle de också kunna vinna ifall de spelar oavgjort och Aston Villa vinner med sju, eller sex mål. Det kan räcka med sex mål ifall Liverpool-Wolves slutar 6-6 och Villa vinner 0-6. Det hade varit festligt att få se ett sådant scenario, men det lär inte hända.

Manchester är stora favoriter till titeln, men kanske är det lättare för Liverpool att vinna i sista matchen, eftersom Wolves redan verkar ha avslutat sin säsong.

Arsenal ligger förstås i ett avsevärt sämre läge jämfört med Liverpool, med bara ett resultat som får dem att nå fjärdeplatsen, alltså ett utfall av nio möjliga kombinationer av två matcher.
Citera
2022-05-19, 00:36
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Skador och dåliga domare drabbar alla lag. Viktigare för Arsenals del tror jag är att
1. truppen är för ung.
2. man har inte förmått knyta ihop säcken när det gällt, som mot Palace och Brighton.
3. oerfaren tränare.
4. inga nyförvärv i januarifönstret.
Jodå, men skillnaden är bara den att vara två viktigaste spelare har borta under de senaste veckorna. Hur tror du att de hade gått för Man City utan De Bruyne och Cancelo, eller Liverpool utan Mane eller Salah och van Dijk under våren?

Annars så håller jag med i punkterna 3 och 4.
Citera
2022-05-19, 06:11
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Jodå, men skillnaden är bara den att vara två viktigaste spelare har borta under de senaste veckorna. Hur tror du att de hade gått för Man City utan De Bruyne och Cancelo, eller Liverpool utan Mane eller Salah och van Dijk under våren?

Annars så håller jag med i punkterna 3 och 4.

Liverpool vann alla matcher under AFCON utan Mane, Salah och Keita, lägg därtill att alisson, firmino och Thiago hade Covid.
Citera
2022-05-19, 06:41
Medlem
EnLitenFryss avatar
Kouyate (Palace) och Sarr (Watford) ger stöd till Gueye som påstås ha vägrat spela för PSG i regnbågsfärgade tröjor.

https://www.football.london/crystal-...ieira-23992606

Homosexualitet är olagligt i Senegal med upp till fem års fängelse.

För egen del kan jag inte förstå varför man är så dum i huvudet att man hoppar in i getingboet med huvudet först.

Ditt hemlands kultur och lagar är i offentlig konflikt med majoritetssamhället där du arbetar och tjänar enorma pengar. Du har dessutom utgående kontrakt, är 32 år (Kouyate) och hoppas på en förlängning eller att bli värvad av en annan engelsk klubb och få ett sista stort kontrakt med sign-on-bonus.

I det läget välja att gå ut och ta ställning för homofobi, det är hål i huvudet. Oavsett vad Kouyate tycker privat.

Kouyate och Sarr ger storyn en ny newscycle när den kunde ha dött och placerar sig själv i skottlinjen och riskerar framtida jobberbjudanden och pengar. Varför? För att stå upp för homofobin i världen?

Kasta ut skiten ur England. Låt dem åka hem till Senegal och spela i sin mysiga homofobiska hemmiljö.

Ber en stilla bön att Mané är smart nog att hålla käften. Även om jag gissar att hans syn på homosexuella går i linje med Kouyate, Gueye och Sarrs. Knappast är tolerant. Vilket bör gälla för Keita, Salah och de brassar som är kristna också.

I övrigt krävs det en speciell mentalitet när ens lag nyss blivit utklassat av ett mittenlag att glida in hit och håna andra, och redan ha 5000 ursäkter klara. Samma person kommer utan tvivel vara härinne och skriva skit som "haha och Liverfoolsen trodde de skulle ta kvadruppeln " på söndag. Skamlös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in