2022-05-18, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
En okänd tonåring berättar att han är en sjärtryttare. Totalt ointressant.

Har generalen uttalat sig om Newcastle-matchen?
Generalen sitter nog tjafsar med posten i Norge...
Citera
2022-05-18, 14:30
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
En okänd tonåring berättar att han är en sjärtryttare. Totalt ointressant.

Har generalen uttalat sig om Newcastle-matchen?

Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Generalen sitter nog tjafsar med posten i Norge...

(FB) Allt om Engelsk Fotboll 2021/2022

Citera
2022-05-18, 14:41
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
De flesta länderna har väl inte två inhemska cuper vad jag vet, men både Barcelona och Bayern har vunnit "sextupeln" en gång var – dvs. Champions League, ligan, inhemska supercupen, europeiska supercupen, inhemska cupen samt VM för klubblag.

Så svaret blir nog att det beror på hur man ser på andra titlar som fjärde titeln för lag som kommer från länder där en ligacup saknas.

Sen fanns ju Intercontinental-cupen (vinnaren av EC/CL mot vinnaren av Copa Libertadores) mellan 1960-2004 (i Tokyo och Yokohama sen 1980) och som spelades i slutet av kalenderåret till skillnad från FIFA Club World Cup sen 2005 som spelas efter nyår. Med Intercontinental-cupen så kunde man räkna in ännu en titel samma år som man vann de andra tunga titlarna. Det kan man inte nu.

Europeiska lag fegade ibland ur p g a sydamerikanarnas hårda spel. Då gick en ersättare in.

https://en.wikipedia.org/wiki/Interc...tball)#Results
Senast redigerad av TilhelmWell 2022-05-18 kl. 14:44.
Citera
2022-05-18, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
De flesta länderna har väl inte två inhemska cuper vad jag vet, men både Barcelona och Bayern har vunnit "sextupeln" en gång var – dvs. Champions League, ligan, inhemska supercupen, europeiska supercupen, inhemska cupen samt VM för klubblag.

Så svaret blir nog att det beror på hur man ser på andra titlar som fjärde titeln för lag som kommer från länder där en ligacup saknas.
Tack!
Vet ju att många länder idag inte har två inhemska cuper men var lite osäker när det kom till gamla Europacupen-tider och hur cuper såg ut inhemskt på den tiden. Tanken var mer att man då bara bytte CL/EC rakt av.
Citera
2022-05-18, 15:50
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

En fråga till LFC-fans - Milners kontrakt går ut i sommar. 36 år, fyller 37 i januari nästa år. 11 matcher från start i år, men totalt speltid i 38 matcher. Ryktas om att man erbjudit ett års förlängning. Ja eller nej?

För mig enkelt: ja, ett år till. Tillför fortfarande mycket, även om han spelmässigt är långt förbi zenit.

Liverpool har ju erbjudit honom ett års förlängning vad jag vet just nyligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
På tal om quadrupel, finns det något lag som tidigare ens vart i möjligheten att med två matcher kvar kunna ha chansen? Sett över hela Europa då vill säga eller är det redan nu "historiskt"?

I England har detta aldrig hänt, inget lag har varit så nära som Liverpool är idag.
Citera
2022-05-18, 16:08
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Liverpool har ju erbjudit honom ett års förlängning vad jag vet just nyligen.

I England har detta aldrig hänt, inget lag har varit så nära som Liverpool är idag.

Går inte att redigera. Såg nu att du skrev det om förlängningen, givetvis ska han få ett år till.
Citera
2022-05-18, 18:01
Medlem
Generalanderssons avatar
Jag tror fortfarande att Arsenal kniper fjärdeplatsen. Floppingham kommer att göra det som de är mästare på mot Norwich.
Citera
2022-05-18, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag tror fortfarande att Arsenal kniper fjärdeplatsen. Floppingham kommer att göra det som de är mästare på mot Norwich.
Var har du varit? Alla här har varit sjukt oroliga.

Norwich-Spurs blir en spännande match, men satsa inga stora pengar på en Norwich-seger.
Citera
2022-05-18, 19:02
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Härligt att tro! Man ska tro på sitt lag.
Och Liverpools supportrar hoppas på en historisk fyrling.

#130%
Citera
2022-05-18, 19:05
Medlem
goseigens avatar
Vilka tycker ni borde gå upp i PL av Huddersfield och Nottingham?

Huddersfield har vunnit ligan tre gånger men det var för snart hundra år sedan.

Nottingham har vunnit en gång, men har också två vinster i Europacupen.

Själv tycker jag Huddersfield, beroende på namnet och att det låter som mer av ett arbetarlag och underdog i mitt tycke.

Ja, jag tycker också att det är roligt med Burnley i PL.
Citera
2022-05-18, 19:07
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Var har du varit? Alla här har varit sjukt oroliga.

Norwich-Spurs blir en spännande match, men satsa inga stora pengar på en Norwich-seger.
Har varit på jobbet, hemma och div andra ställen. Var har du varit?

Spurs borde ju vinna mot Norwich, men det är ju trots allt Floppingham som det är snack om. Men om du nu tar 4:e platsen, så gör de det enbart p g a våra skador under de sista veckorna, samt att de hade 12 man ute på gräset i NLD och i deras match mot Burnley.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-05-18 kl. 19:12.
Citera
2022-05-18, 19:11
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Vilka tycker ni borde gå upp i PL av Huddersfield och Nottingham?

Huddersfield har vunnit ligan tre gånger men det var för snart hundra år sedan.

Nottingham har vunnit en gång, men har också två vinster i Europacupen.

Själv tycker jag Huddersfield, beroende på namnet och att det låter som mer av ett arbetarlag och underdog i mitt tycke.

Ja, jag tycker också att det är roligt med Burnley i PL.
Av dessa två, så ser jag hellre att Forest går upp.

Hade dock helst sett Luton tillbaka i högstadivisionen igen, en härlig klubb med sköna fans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in