2022-05-18, 20:32
Medlem
Mattias71s avatar
Dom verkar ha bra personal pris på parfymer. Luktar i flera timmar efter dom har lämnat.
Citera
2022-05-18, 21:53
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias71
Dom verkar ha bra personal pris på parfymer. Luktar i flera timmar efter dom har lämnat.

Det har jag också märkt. Typiska blatteparfymer: billiga, syntetiska och fruktiga som luktar vidrigt.
Citera
2022-05-18, 22:48
Medlem
CharlieWaffless avatar
Airmee funkar ju hur bra som helst, TS får väl gå till lokala posten om det inte passar med hemleverans?
Citera
2022-05-18, 23:14
Medlem
Alla företag som levererar paket till dörren är lika opålitliga. Ska komma viss tid så man är tvungen att vara hemma då, men sedan kommer de inte. Bättre att få det till närmaste mataffär och hämta när det passar mig.
Citera
2022-05-19, 00:38
Medlem
laxkaviars avatar
Airmee funkar oftast bra tycker jag. Trevliga grabbar! De kan tom ringa ens granne för att få lämna paketet utanför ens dörr.
Citera
2022-05-19, 22:14
Medlem
Stormriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Du kan välja att få grejorna levererade direkt till ombud när du handlar på Amazon, då blir det oftast Postnord som hanterar leveransen. Vet inte exakt hur man väljer det nu, det är förinställt så hos mig, men kolla runt på sidan där du ska välja adress innan du bekräftar beställningen.
Jag har handlat på olika Amazoner och har valt bort hemleverans som kostar lite mer och dessutom kräver att man är på plats. Men när Amazon ändå sänder med airmee så har de inget utlämningsställe utan det blir alltid hemleveran. Airmee skickar något besked att de kan ställa varan vid ytterdörren om man vill men det är för riskabelt för mig. Jag önskar att Amazon hade en sida med valmöjlighet och priser för olika transportörer. Som en del andra e-handlare har.

Intressant uppgift i tråden att airmee är ett gigföretag. Det förklarar de fallfärdiga bilarna de kommer med. Enda plusset jag ser är att man kan följa var de är via deras GPS.

FedEx är ett annat företag som alltid går bort för mig pga transportstrul. Hellre köper jag dyrare någonstans utan dem som alternativ.
Senast redigerad av Stormrik 2022-05-19 kl. 22:21.
Citera
2022-05-20, 01:06
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormrik
Jag har handlat på olika Amazoner och har valt bort hemleverans som kostar lite mer och dessutom kräver att man är på plats. Men när Amazon ändå sänder med airmee så har de inget utlämningsställe utan det blir alltid hemleveran. Airmee skickar något besked att de kan ställa varan vid ytterdörren om man vill men det är för riskabelt för mig. Jag önskar att Amazon hade en sida med valmöjlighet och priser för olika transportörer. Som en del andra e-handlare har.

Jag har lagt över tio beställningar hos svenska Amazon sedan mars och alltid haft möjligheten att välja att varan ska skickas till ombud (har en lista på "Upphämtningsplatser" i kassan). När jag har beställt från internationella Amazon-sidor har de alltid kommit till ombudet då de har varit för stora för att gå ner i brevlådan.
Citera
2022-06-08, 18:24
Medlem
Stormriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Jag har lagt över tio beställningar hos svenska Amazon sedan mars och alltid haft möjligheten att välja att varan ska skickas till ombud (har en lista på "Upphämtningsplatser" i kassan). När jag har beställt från internationella Amazon-sidor har de alltid kommit till ombudet då de har varit för stora för att gå ner i brevlådan.
Sant

Jag kunde välja PostNord utlämningsställe när jag nu beställde på svenska amazon

Då är det bara franska amazon som jag för tillfället har airmeeproblem med.
Citera
2022-07-10, 09:38
Medlem
När Airmee inte klarar av att leverera på utsatt dag borde man ha rätt att välja ny leveransdag. Men inte. Det levereras nästa arbetsdag. Jag skulle ha fått paket i fredags, men nu kommer det på måndag. Då är jag inte hemma. Paketet ska stå på trappan i drygt en vecka. Elektroniska prylar. Hur bra är det, bortsett från risken att det blir stulet?
Citera
2022-07-11, 23:38
Medlem
GuldkalvenAxels avatar
Airmee fungerar mycket bra för mig. De kan ställa paketen utanför dörren. Där kan de stå länge för ingen ser dem utifrån. Däremot har jag problem med Postnord som inte ens försöker lämna paketen utanför dörren utan kör direkt till utlämningsställe. Mindre paket lämnas ofta i brevlådan men inte av Postnord.
Citera
2022-12-05, 10:24
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldkalvenAxel
Airmee fungerar mycket bra för mig. De kan ställa paketen utanför dörren. Där kan de stå länge för ingen ser dem utifrån. Däremot har jag problem med Postnord som inte ens försöker lämna paketen utanför dörren utan kör direkt till utlämningsställe. Mindre paket lämnas ofta i brevlådan men inte av Postnord.

Samma för mig med Postnord.

Nu väntar jag en order från Airmee på Torsdag och då är jag inte hemma. De kommer heller inte kunna komma in i min svale om de inte mot förmodan dyker upp innan 18.

Efter lite sökande så verkar det som att jag kan byta dag för leverans när jag väl fått länken via sms. Någon som provat detta?
Citera
2022-12-12, 23:30
Medlem
KejsareMings avatar
Mina julbeställningar från Amazon skickas med Airmee. Jag har inget val verkar det som, men jag bor på en ytterst lättillgänglig Stockholmsaddress så det borde inte vara några problem. De har nu gjort 2 försök med första paketet, misslyckats och skickat tillbaka produkterna (böcker) till Amazon! De andra paketen har de påstått att de försökt leverera två ggr, igår och idag. Ingen har dykt upp eller ringt på utan förklaringarna lyder "running late" och "there was an issue with your delivery".

Jag försökte registrera mig på deras app då jag trodde att det skulle underlätta. Man kanske kan få ett direktmeddelande när de kommit fram? Nä. "Something went wrong" svarar appen när jag knappar in mitt mobilnummer för verifiering och kan inte ens logga på.

Sämre än PostNord, och det säger inte lite...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in