Citat:
Ursprungligen postat av
Holden.Caulfield
Du kan välja att få grejorna levererade direkt till ombud när du handlar på Amazon, då blir det oftast Postnord som hanterar leveransen. Vet inte exakt hur man väljer det nu, det är förinställt så hos mig, men kolla runt på sidan där du ska välja adress innan du bekräftar beställningen.
Jag har handlat på olika Amazoner och har valt bort hemleverans som kostar lite mer och dessutom kräver att man är på plats. Men när Amazon ändå sänder med airmee så har de inget utlämningsställe utan det blir alltid hemleveran. Airmee skickar något besked att de kan ställa varan vid ytterdörren om man vill men det är för riskabelt för mig. Jag önskar att Amazon hade en sida med valmöjlighet och priser för olika transportörer. Som en del andra e-handlare har.
Intressant uppgift i tråden att airmee är ett gigföretag. Det förklarar de fallfärdiga bilarna de kommer med. Enda plusset jag ser är att man kan följa var de är via deras GPS.
FedEx är ett annat företag som alltid går bort för mig pga transportstrul. Hellre köper jag dyrare någonstans utan dem som alternativ.