2022-12-13, 09:59
Medlem
KejsareMings avatar
Nu har samtliga paket skickats tillbaka. Airmee skyller på "front door / driveway not accessible". Min "driveway" är en stor öppen vändplan med ungefär 5mm snö igår där det aldrig står parkerade bilar. Kul. Sista beställningen jag gör med Airmee.
Citera
2022-12-13, 12:36
Medlem
Brabantias avatar
Kan bara instämma. Jag bor väldigt central i Stockholms innerstad och har under dom senaste 8 beställningarna från Amazon bara haft problem med dessa leveranser.

En kille som var ny på jobbet stod 22:01 utanför min port med paketet i handen och kunde inte lämna över det, då Airmee:s interna system hade stängt för kvällen. Han fick ringa sin handläggare och be henne öppna systemet för en override för att kunna lämna över paketet.

Hans egna förslag var att komma tillbaka dagen efter mellan 17-22 för ett nytt försök.

En annan gång kom en tandlös nysvensk med ögon som var rödare än djävulens, ringde på dörren, räckte över paketet och bara gapskrattade. Fast det stod tydligt i profilen/leveransinstruktionerna att lämna paketet utanför. Han stank förövrigt starkt av hasch.

Inte sällan så får man guida dom till rätt port och förklara hur hissen fungerar...

Då bor jag som sagt på en väldigt populär adress mitt i innerstaden där exempelvis Foodora, Mathem och Wolt oftast lyckas utan större bekymmer. Men stackars Airmee gång på gång misslyckas. Som Prime-kund väljer jag därför alltid mitt lokala Postnord-ombud istället, då det fan i mig inte går att lita på detta bolag.

Deras API-koppling mot Amazon verkar inte heller vara fungerade som det ska. Oftast får man glädjebesked om att paketet är på väg till ens dörr, när det inte ens lämnat lagret i Tyskland, vilket innebär att Amazon och Airmees löfte om dagen efter leverans oftast är total bullshit.

2018 och 2019 älskade jag hemleveranser från både Budbee och Airmee, men den växtvärken dom fått erfara har gjort att jag alltid söker mig till paketskåp från Instabox eller Postnord-ombud istället.
Citera
2022-12-16, 13:53
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Går det att ändra leveransadress på Airmee? Försökte först avbeställa nån timme senare på Amazon men fick inte trots att ordern inte var packad.

Skulle vara bättre om jag kunde ändra adress till där jag skall vara i jul istället för att få åka hem och vänta på ett paket och sen tillbaka.

Går det att ändra?
Citera
2022-12-30, 22:20
Medlem
En till dag med misslyckad leverans.

Vad som händer;
1minut kvar, går ner och väntar över 30 min.. ingen kommer, får ett samtal svarar -> tystnad -> han lägger på -> får notis om att det inte gick att leverera -> "försöker igen imorgon" enligt status... Och det är nyår imorgon (de kommer vid 10 tiden vanligtvis) ...

Suck...
Citera
2022-12-30, 22:22
Medlem
Airmee har alltid levererat till mig och man kan spåra! Din jävel känns som du ör konkurrent? Att de inte kan svenska? Vem bryr sig du tar paketet och r nöjd
Citera
2023-01-01, 23:48
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smileyfejs
Airmee har alltid levererat till mig och man kan spåra! Din jävel känns som du ör konkurrent? Att de inte kan svenska? Vem bryr sig du tar paketet och r nöjd

Jag får också en massa leveranser via Airmee, och inte bara från Amazon, och det har klickat en gång av kanske femtio. De hann inte leverera den dagen, utan paketet kom dagen efter.
En annan gång blev det också försenat, men då var det butiken som inte fick i väg det i tid.
Citera
2023-04-28, 17:44
Medlem
Såg en av deras electronic cars nyligen, proppfull med paket, när den mycket mörkhyade chauffeurn öppnade dörren, rasade det ut paket, såg ut som mobiler, han raffsade ihop o kastade in paketen igen, svor på ett språk som ingen svensk förstår, drog iväg igen.
Citera
2023-04-28, 17:49
Medlem
Älskar Airmee, hare varit strul med försenad leverans har jag bara kunnat ringa så brukar det lösa sig
Citera
2023-07-25, 11:01
Medlem
De har suttit i system att inte leverera men påstå att de har flera misslyckade leveransförsök (så att varan går i retur). De tar betalt för en tjänst som aldrig utförs.

Ett skitföretag utan dess like.
Citera
2023-08-12, 08:48
Medlem
KuReLuBs avatar
Skojare och anlitar kriminella underleverantörer.

"Haussade budbolaget anlitar ökända underleverantörer
Flera av budbolaget Airmees underleverantörer misstänks för storskaligt skattefusk och utnyttjande av utländska svartjobbare.

Enligt Di:s källor har Airmee försökt vända förlust till vinst genom att anlita några av transportbranschens mest ökända.

”Allt handlar om att kapa kostnaderna”, hävdar en person med insyn i företaget."

https://www.di.se/digital/haussade-b...rleverantorer/

”Elbilarna” drivs med diesel av körkortslösa förare
Airmee vill vara ett klimatsmart och schyst företag. Men verkligheten är en annan. Nästan alla bilar som används drivs med diesel och i flera fall har förare dömts för att köra utan körkort, visar Di:s granskning."

https://www.di.se/digital/elbilarna-...tslosa-forare/
Citera
2023-08-12, 10:19
Medlem
godboys avatar
Har fått via Airmee ett par gånger när det inte går att välja annat leveranssätt. Har väl totalt fått paket från dem fyra fem gånger och det har faktiskt kommit. Dock så har det ibland stått "ditt paket kommer levereras i morgon" (eller något åt det hållet) och då har det inte ens kommit till Sverige än. När det väl är dags brukar jag kolla på deras app där man kan se var paketet är och när jag ser att cykeln (de använder någon skum variant av paketcykel) är på väg in på gatan så går jag ut. Alla gånger har det varit antingen smutsiga pakistanier eller crack-neger som levererar, utan engelskkunskaper.

Så kan man välja annat leveranssätt så gör jag det.
Citera
2023-08-12, 21:12
Moderator
rotadents avatar
Jag har fått mycket leveranser via Airmee och det har alltid funkat bra. Grejerna har kommit som utlovat, de har lämnat utanför ytterdörren och aldrig något strul. Men visst, någon gång var det en chaufför som ringde för att han inte verkade fatta vad som var portkoden och han pratade inte svenska. Men han var i tid, han kopplade hur han skulle ta sig in och leveransen lyckades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in