2022-05-18, 14:25
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Om jag anklagat Ebba för saker i en tråd som handlar om henne så är det något helt annat än att påstår att akademiska sjukhuset gör vinklade utredningar. Så svar ja, jag anklagat de som ifrågasätter riktigheten i utredningen för att vara förblindade av Ebba, och ha ett osunt förhållningssätt till omvärlden.

Vad en polisanmälan mot Ebba skulle ha med med att hänga ut oskyldiga människor på nätet att göra förstår jag inte. Men om jag hade börjat söka fakta om poliserna som lade ner trädfällnings anmälan, och påstår att den lades ner för att Ebba påverkat poliserna, då hade jag fattat din poäng.

Jag kan erkänna att jag ibland fart ut och skrivet något om Ebbas föräldrar. Onödigt av mig, men det är faktiskt något helt annat än om jag skulle ge mig på Katrin, eller varför inte forskat fram skit om hennes ex svärföräldrar eller någon annan som bor i den där ormgropen i Marielund. Det handlar inte bara m att jag inte tror de har ett finger med i denna affär eller att jag inte tror att det går att gräva fram skit om dom. Det handlar om normala gränser kring vad som är rätt och fel.

Att Ebba bjöd Esbjörn på en pickalurvare inför kontraktsskrivningen tror jag fortfarande. Personligen tror jag hon söp ner honom. Titta vad ostadig hans underskrift är.

Men att du inte fattar skillnaden den etiska och moraliska skillnaden på att spekulera kring Ebba, en offentlig person, i en tråd som handlar om just henne. Och att måla ut allt från journalister till de som hyrde Esbjörns brors bostadsrätt.

Så med all respekt. I mina ögon är det bara avskum som gör så.
Som vanligt är du i det blå, det är ett utlåtande som i så fall Sture har andvänt deras brev och klippt och klistrat.
Det märks tydligast på att texten lutar i förhållande till den sidfot och logga som sjukhuset har.
Att den han har bytt ut och rätat till texten i hela brevet så det passar hans agenda, likt en del postare här som byter ut ord i citat för att det ska låta bättre i deras huvud.
Ex
"köpa till marknadsmässigt pris"
blir i vissa huvud
"lura av till underpris"
Sen lagt till signaturen lägnst ner
Senast redigerad av braattha 2022-05-18 kl. 14:28.
2022-05-18, 14:32
Medlem
Citat:
Om jag anklagat Ebba för saker i en tråd som handlar om henne så är det något helt annat än att påstår att akademiska sjukhuset gör vinklade utredningar. Så svar ja, jag anklagat de som ifrågasätter riktigheten i utredningen för att vara förblindade av Ebba, och ha ett osunt förhållningssätt till omvärlden.

Vad en polisanmälan mot Ebba skulle ha med med att hänga ut oskyldiga människor på nätet att göra förstår jag inte. Men om jag hade börjat söka fakta om poliserna som lade ner trädfällnings anmälan, och påstår att den lades ner för att Ebba påverkat poliserna, då hade jag fattat din poäng.

Jag kan erkänna att jag ibland fart ut och skrivet något om Ebbas föräldrar. Onödigt av mig, men det är faktiskt något helt annat än om jag skulle ge mig på Katrin, eller varför inte forskat fram skit om hennes ex svärföräldrar eller någon annan som bor i den där ormgropen i Marielund. Det handlar inte bara m att jag inte tror de har ett finger med i denna affär eller att jag inte tror att det går att gräva fram skit om dom. Det handlar om normala gränser kring vad som är rätt och fel.

Att Ebba bjöd Esbjörn på en pickalurvare inför kontraktsskrivningen tror jag fortfarande. Personligen tror jag hon söp ner honom. Titta vad ostadig hans underskrift är.

Men att du inte fattar skillnaden den etiska och moraliska skillnaden på att spekulera kring Ebba, en offentlig person, i en tråd som handlar om just henne. Och att måla ut allt från journalister till de som hyrde Esbjörns brors bostadsrätt.

Så med all respekt. I mina ögon är det bara avskum som gör så.

Har du redan glömt bort din och andras påhittade polisanmälan? Den som du och MisterSeven skrev att ni hade läst förra vecka? Svårt att hålla koll på dina egna lögner?

Du skrev att läkare och andra vara köpta för de var tillfrågade av Busch för läsa genom utredning om Esbjörn. Så med andra ord så påstår du folk vinklar. Alltså är du inte bättre än de som du anklagar vinkla utredningen från akademiska. Något som. Inget gjort. De undra om vissa sidor som var borta.

Jag förstår skillnaden. Du gör inte det. Som vanligt.

Hur vet du inte att Esbjörn försökte supa ner Busch? Eller menar du Esbjörn är en alkolist? För det verkar dom du vill han ska vara det och vara dement.

Bra att du erkänner att du är ett avskum.
2022-05-18, 14:45
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Har du inte koll på vem som är klagande och svarande i målet?

Tror du att Esbjörns ombud har lämnat in Esbjörn som både klagande och svarande i målet?

Ibland så når din dumhet himmelska höjder och du gör dig välförtjänt att öknamnet WerryDum.
Jag har koll, men ni har ju hävdat att det tvistemålet är avslutat och att i och med Esbjörns överklagan av stadfästelsen gäller inte förlikningen. Jag vet inte hur många gånger jag läst att detta är en strid av Esbjörn som han slåss mot dig själv i. Så återigen. Vad skulle Ebba(kärande i tvisten) ha att tillföra i frågan gällande om Esbjörn ( svarande i tvisten) har rätt att få stadsfästelsen prövad.
2022-05-18, 14:59
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Jag har koll, men ni har ju hävdat att det tvistemålet är avslutat och att i och med Esbjörns överklagan av stadfästelsen gäller inte förlikningen. Jag vet inte hur många gånger jag läst att detta är en strid av Esbjörn som han slåss mot dig själv i. Så återigen. Vad skulle Ebba(kärande i tvisten) ha att tillföra i frågan gällande om Esbjörn ( svarande i tvisten) har rätt att få stadsfästelsen prövad.

Till att börja med så behöver du inte tilltala mig med Ni, du duger bra för mig.

Är du helt från vettet människa? Varför ljuger du om att jag har påstått något som jag inte har gjort. Kan du inte föra en vettig diskussion utan att komma med lögner om händelsen eller om dina motparter?

Du har uppenbarligen inte koll på att Esbjörn är klagande och att Ebba är motpart i överklagandet utav stadsfästelsen av förlikningen. Som motpartens ombud så har Katrin all rätt att yttra sig i målet om hon tycker att det behövs för att försvara sin klient. Katrin tycker uppenbarligen inte att Sture har lämnat in något utav värde som skulle peka på att överklagan går igenom, så hon lutar sig tryggt tillbaka och låter Sture göra bort sig.
2022-05-18, 15:05
Medlem
Citat:
… och tänk vad konstig, oktober förra året, och ändå har Ebba inte fått lagfarten ännu.
Det är ju för att en äldre herre försöker tvångsöverta hennes fastighet…
2022-05-18, 15:08
Medlem
Citat:
Vem menar du Esbjörn tvistar med?
Du begriper ju fan ingenting.
Esbjörn begärde stadfästelse - Esbjörn överklagar nu sin egen begäran. Vad annat är det än att han driver en process mot sig själv?
Hustvisten var över i samma stund förlikningen skrevs på. Stadfästelsen är i sig ovidkommande och påverkar inte förlikningens giltighet.
2022-05-18, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Du skall nog skilja på läkaren och Esbjörns ombud som bevisligen tidigare har fabricerat bevisning utan att den utpekas som den som har avgivit bevisningen har varit medveten om detta.
Tycker du att mål skall avgöras på fabricerad bevisning?
Om det är tingsrätten som har maskat läkarens namn så skulle det vara intressant med en motivering, om det är Tersaeus som har maskat intyget innan han lämnade in det så måste givetvis rätten begära in originalet. Det går nu för tusan inte att använda sig av anonyma vittnen eller intyg som saknar utfärdare i domstol!
2022-05-18, 16:19
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Om målet i tingsrätten om förvaltarskap för Esbjörn avgörs innan överklagan i HD så skulle det vara anmärkningsvärt. Om sedan ett avgörande i tingsrätten för ett annat mål (förvaltarskapet) skulle bli avgörande för hur HD dömer skulle vara en rättsskandal då ett HD inte har beaktat ett ev överklagande av tingsrättens dom.

Men troligtvis så finansieras och drivs hela den fortsatta processen av politiska mål att smutskasta Ebba inför valet i höst.

Vi får hoppas att domstolarna kan visa sig oberoende och att den utbredda tjänstemannaktivismen inte har tagit sig in i HD.
Jag håller verkligen med om att det vore anmärkningsvärt om HD fattar sitt beslut innan tingsrätten behandlat frågan om förvaltarskap. För självklart spelar det stor roll om Esbjörn var i behov av förvaltare när han skrev på förlikningen eller inte.

Men om inte HD ska ha det utslaget med i sitt betänkande tycker jag att det vore en rättsskandal. Om de inte ska ha med det i betänkandet förstår jag inte varför de skulle vänta på det.

Att vi verkligen får hoppas att domstolen är oberoende är vi oxå överens om. Tyvärr kommer du ju att påstå att det förekommit tjänstemanna aktivism om inte allt i minsta lilla detaljer utfallet till Ebbas fördel.

Men det är patetiskt att påstå, tänka eller tro att denna process har som mål att smutskasta Ebba som politiker och i syfta att påverka valet. Det är nästan att jag har lust att fråga hur du har det där under foliehatten.

Denna process pågår för att Ebba gjord en oren husaffär och för att Esbjörn ångrat sig. Dessa två faktorer är de ända som gör att denna process pågår. Slutligen behövs det inga politiska krafter för att smutskasta Ebba. Ebba klarar så bra av att smutskasta sig själv. De mest kreativa politiska krafterna skulle inte kunna hitta på hälften av vad hon gör själv.

Skulle hon missa någon liten detalj i smutskastning av sig själv. Så har hon ju medarbetare som så villigt hjälper till genom att exempelvis lägga ut hem adresser till journalister som arbetar på tidningen Elle. Och inte att förglömma alla ebbotar som finns här och överallt på nätet. Ingen politisk motståndare skulle kunna göra ett hälften så bra jobb som Ebba och hennes eget entonigte.
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Har du redan glömt bort din och andras påhittade polisanmälan? Den som du och MisterSeven skrev att ni hade läst förra vecka? Svårt att hålla koll på dina egna lögner?

Du skrev att läkare och andra vara köpta för de var tillfrågade av Busch för läsa genom utredning om Esbjörn. Så med andra ord så påstår du folk vinklar. Alltså är du inte bättre än de som du anklagar vinkla utredningen från akademiska. Något som. Inget gjort. De undra om vissa sidor som var borta.

Jag förstår skillnaden. Du gör inte det. Som vanligt.

Hur vet du inte att Esbjörn försökte supa ner Busch? Eller menar du Esbjörn är en alkolist? För det verkar dom du vill han ska vara det och vara dement.

Bra att du erkänner att du är ett avskum.
Håll i dig MerryBum, bli inte Werrydum. Jag kan ju rent teoretiskt ljuga mig blå om allt mellan himmel och jord. Det har ju inget att göra med att hänga ut alla mellan himmel och jord i tråden att göra.

Det är faktiskt inte jag som inte förstår här. Det är du, och faktumet att du börjar med att lyfta upp polisanmälan är ett tydligt bevis på det. Kan du vara snäll och förklara för mig. Vad skulle den ha med, att människor, både som är är inblandade privat och genom sitt yrke i denna tvist på Esbjörns sida. Hänga ut och ifrågasätts i tråden helt urskiljningslöst.

Jag ifrågasatte hur två experter i geriatrik kunde göra bedömningen att Esbjörn inte är dement. När han helt klart är så dememt att han behöver hjälp i sin dagliga livsföring. Du får ursäkta, men det är något helt annat än att skriva om Esbjörns ombuds privata ekonomi, eller ifråga sätta syftet hos Majkgårds vaktmästares frus dotter.

Som vanligt missar du helt vad inehållet i konversationen är, utan väljer att försvara Ebba genom att gå till attack på allt runt omkring.

Att tro saker om Ebba, som är en offentlig person, och den som tråden handlar om, är en helt annan sak. I synnerhet om man är tydlig med att det är något man tror.

Jag vet inte om Esbjörn var den som föreslog en liten aperitif, jag vet inte ens om de drack något. Men Esbjörns alkohol vanor beskrivs som mycket måttliga i journalerna, så alkoholist tror jag inte att han är.

Att jag beskriver ett beteende och kallar användare av det beteendet avskum. Är långt ifrån att likna vid det sättet du kallar mig avskum i ditt inlägg. Men det var onödigt av mig att använda. Det är argumentslöst att behöva ta till okvädesord. Men ibland brister även jag.
2022-05-18, 16:23
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det är ju för att en äldre herre försöker tvångsöverta hennes fastighet…
Tja, så skulle inte jag utrycka det. Men på vilket sätt är det helt klart då menar du?
2022-05-18, 16:29
Medlem
Citat:
Att jag beskriver ett beteende och kallar användare av det beteendet avskum. Är långt ifrån att likna vid det sättet du kallar mig avskum i ditt inlägg. Men det var onödigt av mig att använda. Det är argumentslöst att behöva ta till okvädesord. Men ibland brister även jag.
Det är uppenbart att din egenkärlek ger dig dubbla måttstockar. När du använder okvädesord så är det för att du ”brister” men när andra gör likadant så är det förkastligt. Det finns för övrigt ingen som använder ordet ”jag” lika ofta i sina inlägg som du. Det är viktigt för dig att poängtera att du vet bäst.
2022-05-18, 16:40
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Ja vi får kanske se vad brevet egentligen innehåller då ett läkarintyg begärts in av ÖFN.
Sen hade väl HDs registrator Esbjörns handskrivna brev, att han behöver då ingen förvaltare?
Vad bra, undras vad Sture tänker då.
Om det är förfalskat så har han verkligen gjort bort sig igen.
2022-05-18, 16:49
Medlem
Citat:
Tja, så skulle inte jag utrycka det. Men på vilket sätt är det helt klart då menar du?
Det är ju ebbas fastighet sedan köpekontraktet skrevs.
Vad skulle inte vara klart?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in