Citat:
Ursprungligen postat av
BleakHouse
Ja, verkligen. Jag tycker att varje vittnesmål mer eller mindre stämmer in på SE. T.ex. uppfattade AB inte speciellt mycket förutom svarta skor + vit sula. Tydligen hade SE sådana skor enligt honom själv. LJ såg kepsen. YN såg handledsväskan. Alla såg rocken. Allt stämmer.
Du förstår väl att SE har alibi och dessutom var han ju gladlynt och populär på jobbet han kan ju inte vara mördaren. Dessutom bodde han ju i Täby och har det inte i sig att kunna döda någon.
Nej jag har inte plötsligt blivit förnekare det är bara att konstatera att du har rätt i det du skriver. Vittnesmålen spretar dock rätt mycket allt pekar verkligen inte på SE. Det vanligaste argumentet mot honom som GM signalememts mässigt är ju åldern. Här påpekar jag ofta att ingen förutom MÖJLIGEN LP såg mördarens ansikte. Det är svårt att bedöma någons ålder när man inte ser ansiktet . Klart man ser skillnad på en 30 och en 70åring. Men 40 eller 52 njaa.
Vittnen får utgå rätt mycket i hur GM rörde sig och ser du SE i det legendariska och mycket underhållande Rapport inslaget från april 1986 så rör sig Stig som en 40åring . SE s löpstil påminner om hur mördaren sprang enligt det utmärkta vittnet LJ.
Hur vi än vrider och vänder så är det svårt att bortse från SE. Det är ofrånkomligt så.
Hans sannolikhet som GM är hög och redan i H ändå i stigande. Jag är uppe och nosar på 90% i sannolikhet nu.