Citat:
Ursprungligen postat av
cherryfive
Alltså så här, jag vet inte det minsta om ljudbearbetning och allt det Matte håller på med och jag tror definitivt att det har sitt givna värde om han är så kompetent som han ger intryck av. Om han kan bevisa att vissa delar av LAC-banden försvunnit eller vad man ska kalla det, så credit till Matte.
Jag kan utan att ha kunskaper hålla med om att det är imponerande och som sagt har sin givna plats.
Det jag kallar ljudtrixeri är de enligt min mening vansinniga tolkningarna han gjort tidigare av LAC-banden. Där finner han ju både Mårten och Palmes bror på mordplatsen, folk som skålar i tequila och andra som meddelar att de haft sitt livs första sexdröm. Det är självklart nonsens, men den genomsnittlige Youtube-tittaren som inte har så mycket grundkunskaper, kan ju inte bedöma den eventuella sannings- eller lögnhalten i dessa påståenden om vad som sägs. Det är helt enkelt förbaskat spännande. Och det kan det ju vara, men så löser man inga mord.
Ok, jag förstår nu vad du menar, även om "ljudtrixeri" kanske inte är rätt benämning på Mattes teorier enligt mig. Men, trots det, fair enough.
Tack för klargörandet.
Citat:
Ursprungligen postat av
p.north
Varför säger Mårten olika historier och man tror att han döljer något? Ta tex C.P eller S.E hur han helt plötsligt tror efter media. Varför sån hysch hysch ang nyckeln som Myrdal hade, och att MP åkte hem till föräldrarna då han fick vetskap om att pappan låg på operationsbordet osv.. Samt andra omständigheterna. Låter lite väl skumt med alltet. Rädslan att familjen blir utsatt eller?
Här kör Otto samma frågeställning.
https://www.youtube.com/watch?v=cdsg26aE3YA 17/5 2022