Citat:
Du förstår att Jallai var en ubåt. Nu visar han sina verkliga färger precis som Donald gjort hela tiden och Frånstedt och PU samt inte minst filter.
Jallais jobb var att hitta en infiltrationspunkt. Han utnyttjade t ex Wall för att introduceraa sig till andra och då inte minst Filter med Spåret om SE.
Jallai är som vi vet Kustjägare som många andra i soppan och numera vet vi ju också säkert numera att han står långt till höger med sina ståndpunkter i samma härad som Teutenberg gänget kring Ögat och IB där kustjägare Hylin jobbade med DF.
Summerar man det så är det alltså en tajt grupp med jägarsoldater och underättelsefolk som ligger bakom samtliga stora villospår. De har koll på privatspanarna och de har inflytande i utredningen och media.
De verkliga konspiratörerna måste naturligtvis finnas bland dem.
Eftersom Anders visste att jag kände Hambrunger vågade har snabbt inte bearbeta mig så mycket men han sa däremot för mycket. Hambrunger var ingen Palmevän om man skall uttrycka sig diplomatiskt. Jag frågade om Jallai och då log han bara. Det finns bara en sak han hatade mer än Palme och sossar sa han. Det är ryssar oavsett om de är kommunister eller inte.
Jallais jobb var att hitta en infiltrationspunkt. Han utnyttjade t ex Wall för att introduceraa sig till andra och då inte minst Filter med Spåret om SE.
Jallai är som vi vet Kustjägare som många andra i soppan och numera vet vi ju också säkert numera att han står långt till höger med sina ståndpunkter i samma härad som Teutenberg gänget kring Ögat och IB där kustjägare Hylin jobbade med DF.
Summerar man det så är det alltså en tajt grupp med jägarsoldater och underättelsefolk som ligger bakom samtliga stora villospår. De har koll på privatspanarna och de har inflytande i utredningen och media.
De verkliga konspiratörerna måste naturligtvis finnas bland dem.
Eftersom Anders visste att jag kände Hambrunger vågade har snabbt inte bearbeta mig så mycket men han sa däremot för mycket. Hambrunger var ingen Palmevän om man skall uttrycka sig diplomatiskt. Jag frågade om Jallai och då log han bara. Det finns bara en sak han hatade mer än Palme och sossar sa han. Det är ryssar oavsett om de är kommunister eller inte.
Ja du resonerar logiskt. Om man år efter år med bisarr envishet och arrogans skottar ur sig villospår har man naturligtvis skäl att göra det.
Att manipulera journalister är inte så svårt. Särskilt när det handlar om oerfarna journalister som okritiskt lapar i sig de lögner som serveras. Vid behov kan man kalla in personer med hög status inom journalistkåren för att förstärka illusionen.
I sak delar jag din uppfattning. Jag menar att jag nu funnit konkreta indicier mot 3-4 gestalter som kunde polisen, Säpo och underrättelsetjänsten inifrån. De ingick i ett nätverk som hade mandat att förhindra granskning av vissa spår.
Jag redovisar inte indicierna här. Man kan inte göra det utan att röja dessa personers identitet. Det enda jag kan säga är att 2 av dem själva berättat att de befann sig på Sveavägen - en strax före och en ungefär en timme efter mordet. Båda saknar trovärdigt alibi.