2022-05-18, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Fast de där beskrivningarna har aldrig stämt in med samtiden så dåligt som idag. Krigen har aldrig varit så få och hungersnöden har aldrig varit så liten som i vår tid.

Det är lät att bara minnas de goda sakerna från förr. Sedan så var medierapporteringen för 40 år sedan mycket begränsad jämfört med idag, vilket kan vara förklaringen till din felaktiga bild av utvecklingen. Det dödliga våldet i Sverige var nämligen högre för 40 år sedan än vad det är idag.

Det allra viktigaste gällande denna fråga är dock, som de flesta kristna tenderar att glömma, att Jesus faktiskt gav oss en datum för sin återkomst. Det skulle ske inom vissa av hans lärjungars livstid, alltså någon gång under det första århundradet. De sista dagarna skulle ha varit för nästan 2000 år sedan.
Finns mycket att skylla på för de som inte vill tro.
Citera
2022-05-18, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Ja. Men jag förstår en del om tillgång och efterfrågan. Om gatorna vore av guld skulle guld vara ungefär lika attraktivt som asfalt. Det begriper ju en dum. Dessutom skulle jag kunna tänka mig att det blir väldigt halt när det regnar.

Av samma anledning asom jag kan käfta emot rasister på ett rasistforum. Man behöver inte hålla med för att debattera. Hur mycket av debatt skulle det bli här om alla höll med varandra?

Jag bara påpekar idiotier.

Att du läst något gör det varken sant eller rimligt. Jag har läst att Harry Potter kan flyga på en kvast.

Jag är hemma.

Haha, be my guest. Det var ett förslag i all vänlighet. Om det nu är så jävla bra i himlen, varför vänta?
Vill du inte ha ett hus du har designat själv nu? Eler knalla omkring på gator av guld? Varför stanna här?
Det regnar inte i himlen min vän, det kommer en dimma underifrån som vattnar allt, så som det var på jorden före Noas tid, efter det har det regnat.
Citera
2022-05-18, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Finns mycket att skylla på för de som inte vill tro.
Vill man inte tro så räcker det med att konstatera faktumet att det inte finns något som talar för att Gud finns eller att kristendomen är sann. Det är de som vill tro som behöver hitta på en massa ursäkter för varför deras tro trots detta är rimlig.
Citera
2022-05-18, 00:53
Bannlyst
Citat:
Vill man inte tro så räcker det med att konstatera faktumet att det inte finns något som talar för att Gud finns eller att kristendomen är sann. Det är de som vill tro som behöver hitta på en massa ursäkter för varför deras tro trots detta är rimlig.
Om du inte tror alls, vad gör du då i en tråd som denna?
Citera
2022-05-18, 01:01
Medlem
Citat:
Om du inte tror alls, vad gör du då i en tråd som denna?
Kritiserar er som tror.
Citera
2022-05-18, 01:13
Avslutad
Det hade varit passande om du hade kunnat lägga fram bevis för dina påståenden, annat än bara lösa spekulationer utifrån en tro.
Isf hade tråden passat i något t.ex. vetenskapligt sammanhang men hörsägen och tolkningar i himmeln så att säga ... Vad är det värt...?

Citera
2022-05-18, 02:14
Bannlyst
Citat:
Kritiserar er som tror.

Vem är du att kritisera en makt så stor att det övergår ditt eget förstånd? Det måste vara jobbigt att få ta att vi kommer dit upp och att du inte gör det. Uppenbarligen mår du inte riktigt bra så jag ska bortse från dina elaka, nedvärderande svar.

Ha det så bra du kan, broder!
Senast redigerad av Vildblom 2022-05-18 kl. 02:20.
Citera
2022-05-18, 02:19
Medlem
arne99s avatar
The Very Real Link Between Satanism & Liberalism
https://www.youtube.com/watch?v=9Sf2qQuSI2I

Kom och tänka på inledningen på den här videon, typ första 5 min, gjorde intryck på mig, bara att hoppa resten.

Begåvad yngre herre som gör en del yt.

Ej specifikt troende.
Citera
2022-05-18, 04:22
Medlem
Citat:
Vem är du att kritisera en makt så stor att det övergår ditt eget förstånd? Det måste vara jobbigt att få ta att vi kommer dit upp och att du inte gör det. Uppenbarligen mår du inte riktigt bra så jag ska bortse från dina elaka, nedvärderande svar.

Ha det så bra du kan, broder!
Som vi kan se på dig så är religion riktigt fördummande, och därmed skadligt både för individen och samhället. Därför är det viktigt att ständigt belysa faktumet att det inte finns något som talar för att kristendomen är sann, men att mycket talar för att den är falsk, så att så få som möjligt slipper dras ner i dess destruktiva vanföreställningar.
Citera
2022-05-18, 10:22
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Det regnar inte i himlen min vän, det kommer en dimma underifrån som vattnar allt, så som det var på jorden före Noas tid, efter det har det regnat.

Det finns alltså inga hav i himlen? Vad är anledningen till att det inte regnar? Är regn sataniskt?
Citera
2022-05-18, 11:31
Bannlyst
Citat:
Det finns alltså inga hav i himlen? Vad är anledningen till att det inte regnar? Är regn sataniskt?
Du får väl se videorna för att få dina svar, jag vet dem men delar inte ut dem till folk med din attityd då din sort inte hör hemma däruppe, så du har inte med det att göra. Tjingeling och försök ha det trevligt i helvetet ibland dina vänner!
Citera
2022-05-18, 12:10
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ja. Men jag förstår en del om tillgång och efterfrågan. Om gatorna vore av guld skulle guld vara ungefär lika attraktivt som asfalt. Det begriper ju en dum. Dessutom skulle jag kunna tänka mig att det blir väldigt halt när det regnar.
Det är nog så att man inte ska ta det så bokstavligt.
Orden om gatorna av guld ska ses som en metaforisk beskrivning av att den som är i Himlen har det härligt hos Gud.
Jag har inte sagt att du måste vara kristen, för det är jag kanske inte själv heller.
Fast nog tycker jag att det är fyrkantigt att fastna så i en metafor som om det handlade om vår jordiska verklighet.
Och om det är sant att gatorna i Himlen är av guld?
Då blir det hur som helst lönlöst att fundera över guldets ekonomiska värde, eller om det blir halt om det regnar.
Det handlar om en annan värld än vår med helt annan verklighet än vad som gäller i vår jordiska tillvaro.
Senast redigerad av Chrisma 2022-05-18 kl. 12:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in