2022-05-09, 19:09
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshbags
Stanets välde halshugger kristna, och förleder den kristna kyrkan till att istället för Jesus Kristus, tro på judar och muslimer som är avdankade ogudaktiga perverser i Guds ögon, med sveriges ärkebiskop Antje i bräschen för urarmandet av Guds tro i Jesus Kristus, för att istället leda till avgudadyrkeri.
Jesus Gud är huvudet.
De kan försöka halshugga där.

Jag vill jobba med individer och inte generalisera så mycket. Vi är individuella människor.
Vi måste nånstans försöka leva också och ha våra barn i åtanke.

Ge dom ett rikt liv.
Guds folk ser varje individ. Du kan vara lugn.
Citera
2022-05-11, 15:34
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshbags
Alla som känner Gud vet!
Vilka är det som känner Gud då?
Citera
2022-05-16, 15:31
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Jag förundras över hur hatande människor nu stormar fram mot sin egen undergång. Och över hur Satan verkar för sin undergång!

https://iesho.blogspot.com/2022/05/72-kriget.html

Förutom att vara förberedda på att stå emot den ondska som nu kommer att förverkligas vill jag råda alla att njuta av den sommar som kan vara den sista.

https://iesho.blogspot.com/2022/03/71-atomvinter.html
Citera
2022-05-17, 15:09
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jag förundras över hur hatande människor nu stormar fram mot sin egen undergång. Och över hur Satan verkar för sin undergång!

https://iesho.blogspot.com/2022/05/72-kriget.html

Förutom att vara förberedda på att stå emot den ondska som nu kommer att förverkligas vill jag råda alla att njuta av den sommar som kan vara den sista.

https://iesho.blogspot.com/2022/03/71-atomvinter.html
Jag tycker att det måste vara jobbigt att vara en sådan domedagsprofet.
Citera
2022-05-17, 15:53
Bannlyst
Självfallet befinner vi oss i den yttersta tiden, längtar själv efter att få slippa leva i denna smutsiga värld och få komma hem till vårt riktiga hem, där vi hör hemma och gatorna är gjorda av guld. Där man får sova rejält i det tryggaste egna hus man någonsin ägt och som är byggt helt efter ens egen smak, där inga tjuvar eller elaka människor bryter sig in och stjäl allt från en. Den tryggaste plats man någonsin varit på.

I cant wait! Varför är ni rädda?

Personligen tror (och hoppas) jag att skiten brakar loss i höst och visst, vi kommer få lida för vår tro innan vi lämnar. Livet vi levt härnere är en extrem andlig krigsföring i allt vi gör. Bibeln säger många av oss ska torteras i tio dagar för att sedan halshuggas innan vi lämnar vilket blir vårt sista signum på vår kärlek för honom. Bödlarna ska tydligen till slut vägra döda fler av oss. Allt enligt uppenbarelseboken. Jag kan förstå att ni räds DET, men tio dagar jämfört med hur de 45 år jag levt varit, kan jag ta.

Jag undrar faktiskt om inte hela mitt liv varit en förberedelse för vad som kommer och kan jag genomleva DET, har jag inget att frukta i tortyren.
Senast redigerad av Vildblom 2022-05-17 kl. 15:56.
Citera
2022-05-17, 15:55
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Jag tycker att det måste vara jobbigt att vara en sådan domedagsprofet.
När jag växte upp fanns en fantastisk framtidstro, men den var en lögn. Framtidstro idag gränsar till cynism. Vi har ett flertal som det tycks olösliga problem som vi skjuter framför oss men som kommer att drabba någon generation mycket hårt. Det mest akuta hotet nu är de ökade spänningarna i Europa och risken för ett utvidgat krig som nästan garanterat slutar med kärnvapen och nukleär vinter.

Ingen bryr sig om de diplomatiska möjligheterna utan allt handlar om att enas mot den starka kärnvapenmakten Ryssland. Ingen ser en möjlig fredlig utveckling med normala förbindelser mellan Europa och Ryssland. Men människor föredrar att låtsas som att framtiden är ljus ändå. Men nu är det så att världen ska gå under och det är inte oviktigt att vara beredd.

Matt 24:37-39
Ty såsom det skedde på Noas tid, så skall det ske vid Människosonens tillkommelse. Såsom människorna levde på den tiden, före floden: de åto och drucko, män togo sig hustrur, och hustrur gåvos åt män, ända till den dag då Noa gick in i arken; och de visste av intet, förrän floden kom och tog dem allasammans bort -- så skall det ske vid Människosonens tillkommelse.
Citera
2022-05-17, 16:35
Medlem
proconsuls avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Självfallet befinner vi oss i den yttersta tiden, längtar själv efter att få slippa leva i denna smutsiga värld och få komma hem till vårt riktiga hem, där vi hör hemma och gatorna är gjorda av guld.
"Den yttersta tiden", den har kristna väntat på i 2000 år. Hur kommer det sig att alla kristna tror att slutet kommer under just deras livstid?

Gator gjorda av guld....är du fem år? Hur värdefullt skulle guld vara om man gjorde gator av det? Värdet utgörs av tillgång och efterfrågan, om det fanns så mycket guld att man kunde göra gator av det skulle det inte ha något värde. Herregud så korkat. Guld är dessutom ganska mjukt så några bra vägar hade det inte blivit.

Citat:
Personligen tror (och hoppas) jag att skiten brakar loss i höst och visst, vi kommer få lida för vår tro innan vi lämnar. Livet vi levt härnere är en extrem andlig krigsföring i allt vi gör. Bibeln säger många av oss ska torteras i tio dagar för att sedan halshuggas innan vi lämnar vilket blir vårt sista signum på vår kärlek för honom. Bödlarna ska tydligen till slut vägra döda fler av oss. Allt enligt uppenbarelseboken. Jag kan förstå att ni räds DET, men tio dagar jämfört med hur de 45 år jag levt varit, kan jag ta.

Jag undrar faktiskt om inte hela mitt liv varit en förberedelse för vad som kommer och kan jag genomleva DET, har jag inget att frukta i tortyren.

Varför vänta? Ta livet av dig.
Citera
2022-05-17, 16:42
Medlem
Citat:
Självfallet befinner vi oss i den yttersta tiden, längtar själv efter att få slippa leva i denna smutsiga värld och få komma hem till vårt riktiga hem, där vi hör hemma och gatorna är gjorda av guld. Där man får sova rejält i det tryggaste egna hus man någonsin ägt och som är byggt helt efter ens egen smak, där inga tjuvar eller elaka människor bryter sig in och stjäl allt från en. Den tryggaste plats man någonsin varit på.

I cant wait! Varför är ni rädda?

Vad får dig att tro att vi befinner oss i den yttersta tiden?
Citera
2022-05-17, 18:03
Bannlyst
[quote=proconsul|80275953]
Citat:
"Den yttersta tiden", den har kristna väntat på i 2000 år. Hur kommer det sig att alla kristna tror att slutet kommer under just deras livstid?

Gator gjorda av guld....är du fem år? Hur värdefullt skulle guld vara om man gjorde gator av det? Värdet utgörs av tillgång och efterfrågan, om det fanns så mycket guld att man kunde göra gator av det skulle det inte ha något värde. Herregud så korkat. Guld är dessutom ganska mjukt så några bra vägar hade det inte blivit.

Varför vänta? Ta livet av dig.
Du är okunnig i bibeln. Vad gör du här om du avskyr kristendom? Är du inne för att slå på oss, demon eller har en kristen kliat dig på fel huvudhalva så nu måste du hämnas? Vem av oss är tre? Du som är okunnig om bibelns profetior och Matteus 24:7 samt vad bibeln säger om himlens gator eller jag som faktiskt läst det och ser vad som pågår?

Gå hem lille pojk, du är inte redo med allt hat i ditt hjärta. Rannsaka dig själv.

F. ö är din uppmaning till självmord ett regelbrott och kommer således anmälas.Är det så du som så vuxen gör? Så gör man när man inte är tre alltså?

Ha en god dag!
Citera
2022-05-17, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Vad får dig att tro att vi befinner oss i den yttersta tiden?
Över hundra profetior har gått i uppfyllelse om denna tiden. Läs Matteus 24:7 och 2 Timoteus 3, min vän.

Jag vet inte hur gammal du är men jag har levt ett tag och ta 40 år bak. Det var nowhere near som nu utan människor tog hand om varann och var mycket vänliga. Vi hade heller knappt någon bottslighet. Minns en handfull mord på 30 år.

Jag förvånas över svaren och okunskapen härinne, trodde folk var vakna i religionsdelen.
Citera
2022-05-17, 18:20
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Du är okunnig i bibeln.
Ja. Men jag förstår en del om tillgång och efterfrågan. Om gatorna vore av guld skulle guld vara ungefär lika attraktivt som asfalt. Det begriper ju en dum. Dessutom skulle jag kunna tänka mig att det blir väldigt halt när det regnar.

Citat:
Vad gör du här om du avskyr kristendom?

Av samma anledning asom jag kan käfta emot rasister på ett rasistforum. Man behöver inte hålla med för att debattera. Hur mycket av debatt skulle det bli här om alla höll med varandra?

Citat:
Är du inne för att slå på oss, demon eller har en kristen kliat dig på fel huvudhalva så nu måste du hämnas?
Jag bara påpekar idiotier.

Citat:
Vem av oss är tre? Du som är okunnig om bibelns profetior och Matteus 24:7 samt vad bibeln säger om himlens gator eller jag som faktiskt läst det och ser vad som pågår?
Att du läst något gör det varken sant eller rimligt. Jag har läst att Harry Potter kan flyga på en kvast.

Citat:
Gå hem lille pojk, du är inte redo med allt hat i ditt hjärta. Rannsaka dig själv.
Jag är hemma.

Citat:
F. ö är din uppmaning till självmord ett regelbrott och kommer således anmälas.Är det så du som så vuxen gör? Så gör man när man inte är tre alltså?
Haha, be my guest. Det var ett förslag i all vänlighet. Om det nu är så jävla bra i himlen, varför vänta?
Vill du inte ha ett hus du har designat själv nu? Eler knalla omkring på gator av guld? Varför stanna här?
Citera
2022-05-17, 18:57
Medlem
Citat:
Över hundra profetior har gått i uppfyllelse om denna tiden. Läs Matteus 24:7 och 2 Timoteus 3, min vän.

Jag vet inte hur gammal du är men jag har levt ett tag och ta 40 år bak. Det var nowhere near som nu utan människor tog hand om varann och var mycket vänliga. Vi hade heller knappt någon bottslighet. Minns en handfull mord på 30 år.

Jag förvånas över svaren och okunskapen härinne, trodde folk var vakna i religionsdelen.
Fast de där beskrivningarna har aldrig stämt in med samtiden så dåligt som idag. Krigen har aldrig varit så få och hungersnöden har aldrig varit så liten som i vår tid.

Det är lät att bara minnas de goda sakerna från förr. Sedan så var medierapporteringen för 40 år sedan mycket begränsad jämfört med idag, vilket kan vara förklaringen till din felaktiga bild av utvecklingen. Det dödliga våldet i Sverige var nämligen högre för 40 år sedan än vad det är idag.

Det allra viktigaste gällande denna fråga är dock, som de flesta kristna tenderar att glömma, att Jesus faktiskt gav oss en datum för sin återkomst. Det skulle ske inom vissa av hans lärjungars livstid, alltså någon gång under det första århundradet. De sista dagarna skulle ha varit för nästan 2000 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in