2022-05-17, 20:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jelly var upprörd och talade m polisen mitt i natten då han ifrågasatte varför man inte sökte "kroppen" hemma hos Hax när L var försvunnen. Han ringde flera ggr o tjatade sig in på ett första förhör o blev hörd fm den dagen L hittades. Fhl var Ann* Mor*n som skrev en sammanfattning o att han var orolig, men inte ord om att han bett polisen söka efter L hemma hos Hax.
Kanske berodde på att Fhl hade gamla kopplingar till Hax familj genom simningen?
Förhör m Jelly ses i aktbil 150 någonstans runt 220 sidor.
Kollade i tråden och hann knappt se namnet. Är hon helt inkompetent?
Hon har en ÅK ett ögonblink bort men överlämnar detta juridiska dilemma till UW.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Sen kan man väl undra över annat. Var resten bara brus?
Det hade väl varit på plats att motivera 5 min vs 46.27 totalt.

Får nog titta mer fokuserat vid tillfälle, har dålig koll.
Citera
2022-05-17, 20:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kollade i tråden och hann knappt se namnet. Är hon helt inkompetent?
Hon har en ÅK ett ögonblink bort men överlämnar detta juridiska dilemma till UW.

Sen kan man väl undra över annat. Var resten bara brus?
Det hade väl varit på plats att motivera 5 min vs 46.27 totalt.

Får nog titta mer fokuserat vid tillfälle, har dålig koll.
A M*rin är utan tvekan medskyldig till att det gick åt helvete.
Hon har personligen bedömt om material och tips är av betydelse, eller inte.
Hennes make har lett eftersök, med krattor, ett år senare osv.
Li*a Re*n, sitter än idag på högsta stolen i fallet.
Flams och trams med tanter
Citera
2022-05-17, 21:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
A M*rin är utan tvekan medskyldig till att det gick åt helvete.
Hon har personligen bedömt om material och tips är av betydelse, eller inte.
Hennes make har lett eftersök, med krattor, ett år senare osv.
Li*a Re*n, sitter än idag på högsta stolen i fallet.
Flams och trams med tanter
Jag ska titta mer när jag har tid. Likt jag gjort med Schwartz som gör stor affär av papper och pekar finger när han själv utfört ett delvis undermåligt arbete i viktiga skeenden.
Eller SDs polare med digitala befogenheter där Springare likaväl uppfattas ha kännedom om deras vänskap.

"Lisa ville att Peter skulle skriva ett PM om anledningen och förklara. Peter frågade om det var okej med anledning av hans koppling till Stefan att det var han som skrev PM:et och fick klartecken av Lisa att göra det. Peter uppfattade det som att det var känt hos
spaningsledningen, Peter Springare och Jonas Ryden, att Peter hade koppling till Stefan."
(PW, Ab 151)

Det finns knappt nån som utför sitt jobb utan att det ses konstigheter i det här rättsfallet.

Jag skulle även vilja veta mer om den det som finns i uppgifter från Mats Öhman och Kenneth Johannesson likaväl (ang SDs död).
Sistnämnda låter trovärdig när han går igenom HR i NT.
Varför kom inte privatsamtalet med i HR?

Varför verkar andra inte veta vad som ska göras eftersom Hovrätten kontaktas?

Det är som om en subgrupp arbetar på eget bevåg på den stationen, höger vet inte vad vänster gör.

SOA verkar ha suspekta kontakter i polishuset.
Dels med tanke på vad JS nämner om info att LW hittats död och dels privatsamtalet om SDs död.

Om det är nåt fuffens med kontakter så lär det vara nån med makt/inflytande att dra med andra, det verkar inte bara handla om en enda person i den här smörjan.
Senast redigerad av develi 2022-05-17 kl. 22:09.
Citera
2022-05-17, 23:34
Avslutad
Citat:
Jag ska titta mer när jag har tid. Likt jag gjort med Schwartz som gör stor affär av papper och pekar finger när han själv utfört ett delvis undermåligt arbete i viktiga skeenden.
Eller SDs polare med digitala befogenheter där Springare likaväl uppfattas ha kännedom om deras vänskap.

"Lisa ville att Peter skulle skriva ett PM om anledningen och förklara. Peter frågade om det var okej med anledning av hans koppling till Stefan att det var han som skrev PM:et och fick klartecken av Lisa att göra det. Peter uppfattade det som att det var känt hos
spaningsledningen, Peter Springare och Jonas Ryden, att Peter hade koppling till Stefan."
(PW, Ab 151)

Det finns knappt nån som utför sitt jobb utan att det ses konstigheter i det här rättsfallet.

Jag skulle även vilja veta mer om den det som finns i uppgifter från Mats Öhman och Kenneth Johannesson likaväl (ang SDs död).
Sistnämnda låter trovärdig när han går igenom HR i NT.
Varför kom inte privatsamtalet med i HR?

Varför verkar andra inte veta vad som ska göras eftersom Hovrätten kontaktas?

Det är som om en subgrupp arbetar på eget bevåg på den stationen, höger vet inte vad vänster gör.

SOA verkar ha suspekta kontakter i polishuset.
Dels med tanke på vad JS nämner om info att LW hittats död och dels privatsamtalet om SDs död.

Om det är nåt fuffens med kontakter så lär det vara nån med makt/inflytande att dra med andra, det verkar inte bara handla om en enda person i den här smörjan.
Det är jäv rakt igenom, skulle jag vilja påstå.
Hassesbrorsaslåtsassyrraskompispappasnyatjej-syndrom.
"Alla" vet att några vet, men ingen är riktigt säker på vem som vet eller känner vem.
Citera
2022-05-18, 01:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är jäv rakt igenom, skulle jag vilja påstå.
Hassesbrorsaslåtsassyrraskompispappasnyatjej-syndrom.
"Alla" vet att några vet, men ingen är riktigt säker på vem som vet eller känner vem.
Jag tror att folk vet att det finns ruttna kontakter men tiger. Vill inte befatta sig, törs inte riskera nåt.
Jag tror även att den kontakten är SOA på Folketorp HQ.
Är det nåt han inte är involverad i?

Han är hos HD när SD kommer från förhör vid midnatt. Han hämtar vid Arlanda, håller låda på vägen hem och uppdaterar dem.
Han ordnar inkvartering på Folketorp och umgås med SD 24/7. Han kör HD på förhör och sen vet de plötsligt att Lena är död. Han storstädar SDs hus ända upp i skorstenen på HDs initiativ.

SD tycks tro att HD är så storsint och hyvens.
Han hinner knappt bli anhållen innan hon juckar iväg till sin hemliga sexpartner. Likadant när han släpps. Överförmyndare SOA hämtar SD och ... HD roar sig med JS.
Gubben är ju över högt och lågt, och går
knappt en meter från SD. Sen är han i rätten och HD jagar burkar.
Ser mer ut som om SD skulle ha permis med en övervakare.
Citera
2022-05-18, 04:45
Avslutad
Citat:
Jag tror att folk vet att det finns ruttna kontakter men tiger. Vill inte befatta sig, törs inte riskera nåt.
Jag tror även att den kontakten är SOA på Folketorp HQ.
Är det nåt han inte är involverad i?

Han är hos HD när SD kommer från förhör vid midnatt. Han hämtar vid Arlanda, håller låda på vägen hem och uppdaterar dem.
Han ordnar inkvartering på Folketorp och umgås med SD 24/7. Han kör HD på förhör och sen vet de plötsligt att Lena är död. Han storstädar SDs hus ända upp i skorstenen på HDs initiativ.

SD tycks tro att HD är så storsint och hyvens.
Han hinner knappt bli anhållen innan hon juckar iväg till sin hemliga sexpartner. Likadant när han släpps. Överförmyndare SOA hämtar SD och ... HD roar sig med JS.
Gubben är ju över högt och lågt, och går
knappt en meter från SD. Sen är han i rätten och HD jagar burkar.
Ser mer ut som om SD skulle ha permis med en övervakare.
Soa är inblandad och är otroligt insatt i händelseförloppet, vad kan det bero på?
"Alla kan göra misstag"
Någonting som inte fick hända var att Steffe dömdes, eftersom det innebar att han förlorade kontrollen som övervakare...
Steffe skulle avslöja den verkliga sanningen om vad som egentligen hände.

Soa, jelloskitnödig och Steffe, hade en "verktygspool", där de hjälpte varandra med att låna vad som behövdes..

Läs och begrunda jelloboys mycket märkliga redogörelser för sina förehavanden..
Vad var syftet med att ensam i natten, smyga till Steffes hus, för att hämta betongblandaren, mutterknackaren (DOMKRAFT??) mm? Med släpet, för att byta däck på det, däck som förvarades hos Steffe eller i sommarstugan, eller vart då?

Han är anlitad av polisen, i sin yrkesroll/översättare-isch...
Han tillhandahåller geocachehappeningen, The heart of Sweden, sina tjänster, mot ersättning, utbetalt via Steffe/Örebro kommun...
Det är en salig röra, tur att SOA vet vem som är vart och kan ställa upp med att hämta och lämna prylar, skjutsa fram och åter, i rätt tid, innan Steffe ens själv är införstådd med vad som händer och behöver göras.

Vad skulle rimligtvis kunna få Soa att bete sig som spindeln i nätet?

Skyddar han pappas flicka?
Skyddar han sig själv?

Stefan Davidsson fick under inga omständigheter undkomma hans övervakning, då skulle han kunna avslöja vad som hände Lena, kvinnan som "förstörde" hans dotters lyckosamma liv.

Blod är tjockare än vatten, alla kan göra misstag, bara inte Soa

.
Citera
2022-05-18, 08:16
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Soa är inblandad och är otroligt insatt i händelseförloppet, vad kan det bero på?
"Alla kan göra misstag"
Någonting som inte fick hända var att Steffe dömdes, eftersom det innebar att han förlorade kontrollen som övervakare...

Soa, jelloskitnödig och Steffe, hade en "verktygspool", där de hjälpte varandra med att låna vad som behövdes..

Vad var syftet med att ensam i natten, smyga till Steffes hus, för att hämta betongblandaren, mutterknackaren (DOMKRAFT??) mm? Med släpet, för att byta däck på det, däck som förvarades hos Steffe eller i sommarstugan, eller vart då?

Han tillhandahåller geocachehappeningen, The heart of Sweden, sina tjänster, mot ersättning, utbetalt via Steffe/Örebro kommun...
Det är en salig röra, tur att SOA vet vem som är vart och kan ställa upp med att hämta och lämna prylar, skjutsa fram och åter, i rätt tid, innan Steffe ens själv är införstådd med vad som händer och behöver göras.

Skyddar han sig själv?

Stefan Davidsson fick under inga omständigheter undkomma hans övervakning, då skulle han kunna avslöja vad som hände Lena, kvinnan som "förstörde" hans dotters lyckosamma liv.

Blod är tjockare än vatten, alla kan göra misstag, bara inte Soa

.
Du är rolig - Jag tror SOA vill "rena" pappas finaste flicka.. och att alla vet men förlåter han sig själv ?
Jag tror SOA förstörde sin flicka alldeles själv.

Citera
2022-05-19, 16:35
Medlem
develis avatar
Citat:
"Alla kan göra misstag"

Skyddar han sig själv?

Blod är tjockare än vatten, alla kan göra misstag, bara inte Soa.
Ja, jag tror att omsorgen är snarare för att omhulda HD och parallellt kan hon roa sig med JS. Pappa fixar.
HD har nog berättat en hel del för pappsen.
Om allt från sin egen otrohet och fortsatta romans med JS till annat.
Eftersom JS är till Folketorp och umgås med familjen Hax så snart SD är utom räckhåll (anhållen, häktad).

JG blir förhörd om cementblandaren då han gjuter golv.
Vad hade SOA cementblandaren till på Folketorp?
Den vore väl lika relevant att ta reda på eftersom han också har den. Det åligger inte enbart en FhL att rikta frågor,ÅK ger även direktiv om vad som ska tas upp och det kan väl inte bara vara JGs bruk av cementblandaren som är av intresse efter mordet?

Varför spärrades bara huset av? Varför tilläts SOA et al att vara i trädgården?
Varför släpps avspärrning så att de får tillträde till huset, för att sen sättas tillbaks och varför dröjer det ända till 29 maj innan SD kommer på förhör - när de kommenderades hem 18 maj?
Det skulle jag vilja fråga ÅH.
HD tas in som vittne 19 maj.
Varför häktades hon inte långt tidigare som skäligen misstänkt?
Diskussioner om blod och städning kom fram tidigt.
Hon häktas först över ett år senare, misstänkt att ha skyddat SD, undanröjt bevisning.
De gör sen en (totalt värdelös) husrannsakan över ett år senare (och missar vinden.)
Om hon misstänks ha städat bort blod 25 maj 2018 så lär hon ha hunnit många varv innan augusti 2019.

Vilket datum inkom uppgifter om att hon var glad över det inte skett nån husrannsakan hos henne och att SD varit där?
Om det inkom tidigt hade det varit av vikt att agera väldigt tidigt med husrannsakan.

Det förhöret finns inte ens med i fup trots att det innehåller rätt tunga uppgifter.
Vem är inte huvudsaken, men datum vore intressant.
Citera
2022-05-19, 17:36
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ja, jag tror att omsorgen är snarare för att omhulda HD och parallellt kan hon roa sig med JS. Pappa fixar.
HD har nog berättat en hel del för pappsen.
Om allt från sin egen otrohet och fortsatta romans med JS till annat.
Eftersom JS är till Folketorp och umgås med familjen Hax så snart SD är utom räckhåll (anhållen, häktad).

JG blir förhörd om cementblandaren då han gjuter golv.
Vad hade SOA cementblandaren till på Folketorp?
Den vore väl lika relevant att ta reda på eftersom han också har den. Det åligger inte enbart en FhL att rikta frågor,ÅK ger även direktiv om vad som ska tas upp och det kan väl inte bara vara JGs bruk av cementblandaren som är av intresse efter mordet?

Varför spärrades bara huset av? Varför tilläts SOA et al att vara i trädgården?
Varför släpps avspärrning så att de får tillträde till huset, för att sen sättas tillbaks och varför dröjer det ända till 29 maj innan SD kommer på förhör - när de kommenderades hem 18 maj?
Det skulle jag vilja fråga ÅH.
HD tas in som vittne 19 maj.
Varför häktades hon inte långt tidigare som skäligen misstänkt?
Diskussioner om blod och städning kom fram tidigt.
Hon häktas först över ett år senare, misstänkt att ha skyddat SD, undanröjt bevisning.
De gör sen en (totalt värdelös) husrannsakan över ett år senare (och missar vinden.)
Om hon misstänks ha städat bort blod 25 maj 2018 så lär hon ha hunnit många varv innan augusti 2019.

Vilket datum inkom uppgifter om att hon var glad över det inte skett nån husrannsakan hos henne [b]och att SD varit där[/b?
Om det inkom tidigt hade det varit av vikt att agera väldigt tidigt med husrannsakan.

Det förhöret finns inte ens med i fup trots att det innehåller rätt tunga uppgifter.
Vem är inte huvudsaken, men datum vore intressant.

Att SD varit till HD:s bostad under mordnatten nämns nästan som i förbigående, att ”det förekommit uppgifter i utredningen” om det. Typ.
Jag (och flera andra) har tolkat det som att någon av döttrarna sagt det.
Det är ju rent av en uppseendeväckande uppgift.
En riktig gamechanger, för att uttrycka det milt.
Citera
2022-05-19, 18:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Att SD varit till HD:s bostad under mordnatten nämns nästan som i förbigående, att ”det förekommit uppgifter i utredningen” om det. Typ.
Ja, det är en mycket uppseendeväckande uppgift.

Det kan vara barnförhör, men det går att maska sådana. Varför är vissa barn med i fup och andra inte isf.

Det som vore intressant - i förhållande till hennes häktning - är när uppgiften inkom eftersom hon huxflux är häktad för både mord och skyddande av brottsling.
Det är rätt värdelöst att göra husrannsakan över ett år efter mordet - om ÅK vet i ett mycket tidigt skede att hon städade och att hon pratat om spår/dna/blod.
Hon hade likaväl kunnat plockats in efter mordet ang skyddande av brottsling.

Varför plötsligt misstanke om mord
"ensam eller tillsammans och samförstånd med annan" efter så lång tid?

Det verkar ju lika udda att ta kontakt med USA för att eskorteras hem med full översyn till Heathrow, se till de kommer med planet till Sverige - för att sen släppas vind för våg på Arlanda?
Då är det plötsligt ok att SOA sitter vid ratten och tar dem till Folketorp under sina vingar beskydd.

Sen släpps avspärrningar så de kan storstäda.
SD är inte på förhör förrän 29 maj. Hade de haft span från 18 maj och nån digital övervakning vore det mer begripligt.

Att eventuellt snacka ihop sig om vad som ska sägas och städa undan bevis kan inte varit nåt större problem rent tidsmässigt.

Med tanke på att SD är inbokad direkt på Folketorp, att det pysslas på gården så oj, oj, oj ända från att de anländer dit - så kanske även det stället hade behövt en mer djuplodande husrannsakan.
Den misstänkte bor nämligen där när de är iväg och städar huset och om nåt togs med från huset, fan vet om det är nedgrävt eller inmurat.

Att prata om mordet och utredningen har ingen mening hos fam Hax. Det finns så mycket att göra på en gård i terapeutiskt syfte sa SOA.
Samtidigt sitter han och håller konferens på väg hem från Arlanda om mordet, längre fram googlar han indiciemål med HD och är minutiöst närvarande i rätten.
Senast redigerad av develi 2022-05-19 kl. 18:31.
Citera
2022-05-19, 18:40
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ja, det är en mycket uppseendeväckande uppgift.

Det kan vara barnförhör, men det går att maska sådana. Varför är vissa barn med i fup och andra inte isf.

Det som vore intressant - i förhållande till hennes häktning - är när uppgiften inkom eftersom hon huxflux är häktad för både mord och skyddande av brottsling.
Det är rätt värdelöst att göra husrannsakan över ett år efter mordet - om ÅK vet i ett mycket tidigt skede att hon städade och att hon pratat om spår/dna/blod.
Hon hade likaväl kunnat plockats in efter mordet ang skyddande av brottsling.

Varför plötsligt misstanke om mord
"ensam eller tillsammans och samförstånd med annan" efter så lång tid?

Det verkar ju lika udda att ta kontakt med USA för att eskorteras hem med full översyn till Heathrow, se till de kommer med planet till Sverige - för att sen släppas vind för våg på Arlanda?
Då är det plötsligt ok att SOA sitter vid ratten och tar dem till Folketorp under sina vingar beskydd.

Sen släpps avspärrningar så de kan storstäda.
SD är inte på förhör förrän 29 maj. Hade de haft span från 18 maj och nån digital övervakning vore det mer begripligt.

Att eventuellt snacka ihop sig om vad som ska sägas och städa undan bevis kan inte varit nåt större problem rent tidsmässigt.

Med tanke på att SD är inbokad direkt på Folketorp, att det pysslas på gården så oj, oj, oj ända från att de anländer dit - så kanske även det stället hade behövt en mer djuplodande husrannsakan.
Den misstänkte bor nämligen där när de är iväg och städar huset och om nåt togs med från huset, fan vet om det är nedgrävt eller inmurat.

Att prata om mordet och utredningen har ingen mening hos fam Hax. Det finns så mycket att göra på en gård i terapeutiskt syfte sa SOA.
Samtidigt sitter han och håller konferens på väg hem från Arlanda om mordet, längre fram googlar han indiciemål med HD och är minutiöst närvarande i rätten.

Hähä, man ”anar” att SD inte är helt nöjd med att någon annan än han själv är den som håller låda.
Citera
2022-05-19, 18:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Hanna bröt väl ihop när det ifrågasattes under förhören?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in