Citat:
Tackar för ett konkret svar, men i staterna får de flesta sätta test e/c själva som jag förstått det hela?
Varför skulle inte Sverige kunna införa de då? Då slipper ju vården har den belastningen helt.
Dra kurs för patienter med trt och lär ut hur man injicerar.
Då borde de ju bara bli ett väldigt lågt antal som fuckat upp och faktiskt fått infektion eller dylikt.
Aveed däremot har ju funnit som registrerat sedan runt 2007 tror jag. Men absolut så är de annorlunda kring läkemedel etc i staterna.
Gällande testo E i Sverige, vad gäller för det? Hur lyckas man få till det? Eller är de så att det är helt ur systemet med avregistrering osv?
Många frågor, men vet att du är kunnig inom området.
Pingu
Varför skulle inte Sverige kunna införa de då? Då slipper ju vården har den belastningen helt.
Dra kurs för patienter med trt och lär ut hur man injicerar.
Då borde de ju bara bli ett väldigt lågt antal som fuckat upp och faktiskt fått infektion eller dylikt.
Aveed däremot har ju funnit som registrerat sedan runt 2007 tror jag. Men absolut så är de annorlunda kring läkemedel etc i staterna.
Gällande testo E i Sverige, vad gäller för det? Hur lyckas man få till det? Eller är de så att det är helt ur systemet med avregistrering osv?
Många frågor, men vet att du är kunnig inom området.
Pingu
Generellt är det mer liberalt i staterna men det är inte helt fritt och alla får inte sätta själva.
Rent tekniskt skulle Sverige absolut kunna införa detta men den ideologiska situationen i VårdSverige tillåter inte detta. I ett land där femiismen blivit statsideiologi är TRT kontroversiellt liksom mannens hälsa och rättigheter i övrigt. Sen så finns det ekonomiska intressen i detta. Det finns exempelvis ett helt gäng judar i Malmö (jag är inte antisemit utan de är faktiskt judar) som ogärna ser att det sker en liberalisering av TRT i Sverige. Tillsammans med ett läkare med lobbyistliknande intresser propagerar de flitigt för att de ska ses som experter och satsar på att göra slant på TRT i Sverige. Deras främsta konkurrenter heter Ekenhälsan och Rewell. Två företag (eller ett med tanke på deras sammarbete) som hjälpt tusentals svenska män som antingen pumpats fulla av psykofarmaka eller rakt av ratats av den offentliga vården i Sverige.
Chanserna att du som privatperson lyckas få liscens för att få testo E i Sverige är nog ungefär lika höga som att vinna högvinsten på lotto.
Med andra ord, problemet går att lösa men det finns en komplex uppsättning faktorer och en politisk ovilja att göra något åt det hela i Sverige i nuläget.