2022-05-16, 21:24
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chumpa280
Vart köper man sånt här?
Kan man hålla nere toleransen på nåt sätt?
Får man effekt direkt? Och hur länge håller det i sig?

Båda är quick fix, men funkar på helt olika sätt.

Kratom är som heroin light. Jag vet inte om det någonsin är smart för människor att börja med kratom. Största sales pitchen är att det inte är lika illa som heroin.

Droger ska man ta för att få en intressant effekt, inte för att döva känslor. Gräs är väl typ det enda man kan gå på i längden också.
Citera
2022-05-17, 00:47
Medlem
Måste bara skriva av mig angående en rätt intressant grej.

Har tagit kratom i princip dagligen i lite över ett år.

Har vanligtvis rätt hög sexdrift, vilket kratom helt klart påverkar negativt, dock inte i så stor omfattning att jag väljer att avstå knull.

Testade sluta med kratom för ca två månader sedan. Under de två veckor jag inte tog något mådde jag överlag rätt pissigt, men helvete vad kåt jag var. Kom bokstavligen av att ligga i sängen och inte röra kuken över huvudtaget. Detta var dessutom fjärde gången jag kom den dagen, samt hände efter att jag kommit bara en timme tidigare. Aldrig någonsin varit så kåt som under dessa veckor, inte ens när jag var i tonåren. Kunde spruta typ 7 gånger om dagen och fortfarande vara svinkåt. Rätt sjukt haha, för mådde som sagt ganska jävligt annars och var överlag miserabel

Gick förövrigt åt helvete att lägga av om någon bryr sig om det också. Var fel tidpunkt i livet och tänker att jag tar det framöver när vardagen inte är lika påfrestande som den varit senaste tiden för mig.

Dock lyckades jag gå från 250g i veckan till 200 i månaden utan några problem.
Senast redigerad av Flygandesnok 2022-05-17 kl. 00:53.
Citera
2022-05-17, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chumpa280
Lika stark som Lyrica?
Om man jämför den med Lyrica - hur är den då?

Helt olika substanser. Har för lite erfarenhet av kratom för att svara på det egentligen. Men var försiktig med kratom. Om du läser igenom tråden så förstår du att du kan bli väldigt beroende av detta och det är ingen höjdare att kliva av.
Citera
2022-05-17, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hnsman1
Red maeng da från ss var väl inte den bästa direkt. Med tanke på att jag spyr extremt lätt så har det blivit kapslar samt bombat med toapapper. Kanske är det som spökar, men har aldrig lyckats få i mig kratom genom att dricka det. Tips och tricks finns ju, men tror ej det funkar på mig.

Tänkte göra en ny beställning, men denna gången tänkte jag testa nån grön sort, möjligtvis Green Malay/Maeng da. All tips på bra sort uppskattas.

Edit: Vill nämna att jag föredrar det mer nedåt, men ändå med en nypa energi

Fred

Röd Thai med Röd Borneo

1/3 Thai och 2/3 Borneo

Tycker den blandningen ger lugn men ändå energi.
Tror även att det kan skilja varifrån man handlar. I vart fall min erfarenhet.
Citera
2022-05-17, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1000RopparOch1Yxa
Helt olika substanser. Har för lite erfarenhet av kratom för att svara på det egentligen. Men var försiktig med kratom. Om du läser igenom tråden så förstår du att du kan bli väldigt beroende av detta och det är ingen höjdare att kliva av.

Var läser du det?
Har bott ett halvår i USA. Där tar var och varannan kratom. 6 milj användare. Det man blivit beroende av är opioiderna som läkarna skriver ut. Dom som blivit beroende av långt dagligt bruk av kratom får högst utsättning som en lättare influensa. De festa får svettningar i ett par dagar som jag kännt.

Har aldrig hört att det skulle vara några allvarligare symtom på uttag från kratom.
Snarare tvärtom. Är du säker på att det är kratom du skriver om?
Just kratom används för att slippa dessa biverkningar, och skador.
Kan rekommendera att gå in på Amerikanska Kratom Asscociation AKA. En oerhört seriös organisation som stödjer kratom i USA. Styrelsen består av advokater och pensionärer, som har väldigt nogrann koll på vad som släpps ut på makrnaden.

https://americankratomshop.org/shop

Bild från styrelsemöte. Inga tjackpundare precis.

https://mma.prnewswire.com/media/685...=publish&w=950

https://kratomguides.com/wp-content/...ssociation.jpg

Däremot så har det funnits fulkratom uppblandat med okända substanser för att få bättre effekt. Det har tagits upp i tråden tidigare och bör varnas för. Bl.a har man blandat med något preparat och kallas då KRYPTON som är farligt och kan leda till hjärtstillestånd. Detta är inte kratoms orsak. I norrland dog 9 ungdommar som trode dom skulle festa med denna blandning. Detta används nu som varnig för att kratom är livsfarligt. Kollar man Wikipedia tar man upp helt andra saker. https://sv.wikipedia.org/wiki/Kratom

Vissa kan misstänkas sälja dålig eller vilja få bättre effekt i sitt kratom. Det har berättats om personer som gått på pissprov för narkotika, och som gått över till kratom som inte syns på vanliga pissprov. Man fick utslag fast man inte tagit droger på över 2 månader. Man kan då bara spekulerar att man fått skiten i sig via utspädd kratom. Personens egna påståenden.

Kolla gärna upp och läs på. Detta är räddningen för många som gått på tunga värktabletter som gett beroende, även psykofarmaka som gett förstört känsloliv och djävulska utsättningssymtom. Det är just därför många tar kratom för att slippa detta.

Läkemedelsjättarna fick ett av de största skadestånden i USA:s historia för inte så länge sedan. Man anklagade dem för att göra hela amerikanska folket till knarkare och läkemedelsberoende. Man betalade över 10 miljarder dollar, och ska betala mer om man inte håller sig till de riktlinjer som satts upp.

Som svar går läkemedelsbolagen ut med att påverka regeringar i de länder som odlar kratom, även ger sig på flygbolag som transporterar, och mutar tjänstemän på alla nivåer som kan påverka att man stoppar kratom. Läkemedelsbolagen har förlorat otroligt mycket pengar, och vill ha tillbaka dessa på ett eller annat sätt. Fortsättning lär följa. Även här i Sverige. Bevaka istället rätten som man gjort i Norge och Portugal här i EU. Fler länder är på väg att släppa in Kratom, men får motstånd. Jag kan berätta hur mycket som helst hur detta sköts på hög nivå, mutor, korruption, hot och mycket annat.
Senast redigerad av Hovudstaden 2022-05-17 kl. 10:59.
Citera
2022-05-17, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovudstaden
Var läser du det?
Har bott ett halvår i USA. Där tar var och varannan kratom. 6 milj användare. Det man blivit beroende av är opioiderna som läkarna skriver ut. Dom som blivit beroende av långt dagligt bruk av kratom får högst utsättning som en lättare influensa. De festa får svettningar i ett par dagar som jag kännt.

Har aldrig hört att det skulle vara några allvarligare symtom på uttag från kratom.
Kan rekommendera att gå in på Amerikanska Kratom Asscociation AKA. En oerhört seriös organisation som stödjer kratom i USA. Styrelsen består av advokater och pensionärer, som har väldigt nogrann koll på vad som släpps ut på makrnaden.

Däremot så har det funnits fulkratom uppblandat med okända substanser för att få bättre effekt. Det har tagits upp i tråden tidigare och bör varnas för. Bl.a har man blandat med något preparat och kallas då KRYPTON som är farligt och kan leda till hjärtstillestånd. Detta är inte kratoms orsak. I norrland dog 9 ungdommar som trode dom skulle festa med denna blandning. Detta används nu som varnig för att kratom är livsfarligt. Kollar man Wikipedia tar man upp helt andra saker. https://sv.wikipedia.org/wiki/Kratom

Vissa kan misstänkas sälja dålig eller vilja få bättre effekt i sitt kratom. Det har berättats om personer som gått på pissprov för narkotika, och som gått över till kratom som inte syns på vanliga pissprov. Man fick utslag fast man inte tagit droger på över 2 månader. Man kan då bara spekulerar att man fått skiten i sig via utspädd kratom. Personens egna påståenden.

Kolla gärna upp och läs på. Detta är räddningen för många som gått på tunga värktabletter som gett beroende, även psykofarmaka som gett förstört känsloliv och djävulska utsättningssymtom. Det är just därför många tar kratom för att slippa detta.

Läkemedelsjättarna fick ett av de största skadestånden i USA:s historia för inte så länge sedan. Man anklagade dem för att göra hela amerikanska folket till knarkare och läkemedelsberoende. Man betalade över 10 miljarder dollar, och ska betala mer om man inte håller sig till de riktlinjer som satts upp.

Som svar går läkemedelsbolagen ut med att påverka regeringar i de länder som odlar kratom, även ger sig på flygbolag som transporterar, och mutar tjänstemän på alla nivåer som kan påverka att man stoppar kratom. Läkemedelsbolagen har förlorat otroligt mycket pengar, och vill ha tillbaka dessa på ett eller annat sätt. Fortsättning lär följa. Även här i Sverige. Bevaka istället rätten som man gjort i Norge och Portugal här i EU. Fler länder är på väg att släppa in Kratom, men får motstånd. Jag kan berätta hur mycket som helst hur detta sköts på hög nivå, mutor, korruption, hot och mycket annat.
Alltså. Det är du som får läsa på lite mer. Känns som du är fem år försenad med de dumma argumenten.
Vad jag menar är att för några år sedan fanns många gaphalsar i USA som bestämt hävdade att Kratom inte är beroendeframkallande, men inte längre.
Nu är det ovanligt att se sådana som dig i Kratomtråden på Reddit tex.
Du kommer snart lära dig den hårda vägen, tro mig
Citera
2022-05-17, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Alltså. Det är du som får läsa på lite mer. Känns som du är fem år försenad med de dumma argumenten.
Vad jag menar är att för några år sedan fanns många gaphalsar i USA som bestämt hävdade att Kratom inte är beroendeframkallande, men inte längre.
Nu är det ovanligt att se sådana som dig i Kratomtråden på Reddit tex.
Du kommer snart lära dig den hårda vägen, tro mig
exakt..han vet inte vad han pratar om, och en del som säger att dom bara har 2 dagars at efter 1års daglig användning ljuger nåt fruktansvärt och lurar sig själva, finns inte en chans när man varit hög ett helt år och pigg och på bra humör och sen bli helt normal efter 2 dagar, sambon som "bara" hade ätit ca 8 till 12 gram om dagen i ett halvår hade fysisk at ca en månad innan allt var borta, sen börjar den riktiga kampen med depressioner och sömnstörningar lååångt efter.

det var kul så länge det varade, körde på max i över ett halvår och hade skitkul och full med energi men till slut fick jag ingen bra effekt längre, och fick äta det enbart för att hålla atn borta. hade jag vetat innan vilken lång och utdragen at det var hade jag aldrig börjat, mådde så jävla dåligt att jag ville gå till skogen o hänga mig i början.
nu ett halvår sen jag sluta så börjar jag komma tillbaka till mitt vanliga jag. men vilken kamp det har varit, speciellt o kämpa mot suget som kommer och går än idag. aldrig jag hoppar på den skiten igen. peace!
Citera
2022-05-17, 12:07
Medlem
Citat:
Var läser du det?

Alltså är du på allvar? Förmodligen är du det. Du kanske ska läsa igenom tråden.
Citera
2022-05-17, 12:46
Medlem
Ja grabbar nu snackar jag inte om tjackpundare och andra lowlivers. Jag pratar om medicinska problem.
Så kom med att det skulle vara vanligt bland dem.
Pundare blir beroende av allt. Det ligger i deras problem. Dom kan bli beroende av att bita på naglar.
Jag menar inte personer som inte förstått måttlighet med doser utan tror att 100 gr blir man högre på än 5 gr utan konsekvenser. Förstod det förra gången jag hade denna diskussion. Killen tog 2 kg i månaden. Godmorgon. Vad fan tror han, eller ni?
Jag pratar när du har trafikskador, stress, depression, koncentrationssvårigheter, sömnproblem.

Men det fattar ni väl inte. Det är ju er verklighet
Senast redigerad av Hovudstaden 2022-05-17 kl. 12:52.
Citera
2022-05-17, 13:02
Medlem
Citat:
Ja grabbar nu snackar jag inte om tjackpundare och andra lowlivers. Jag pratar om medicinska problem.
Pundare blir beroende av allt. Det ligger i deras problem. Dom kan bli beroende av att bita på naglar.
Jag menar inte personer som inte förstått måttlighet med doser utan tror att 100 gr blir man högre på än 5 gr utan konsekvenser. Förstod det förra gången jag hade denna diskussion. Killen tog 2 kg i månaden. Godmorgon. Vad fan tror han, eller ni?
Jag pratar när du har trafikskador, stress, depression, koncentrationssvårigheter, sömnproblem.

Jag har nyligen blivit introducerad till kratom och jag häpna av medicinska effekterna samt dess "festliga" sida. Sen som missbrukare, om den inte har råd el möjlighet att ta annat än kratom så kommer dem dessutom gå loss och testa gränserna.

Kratom är amazing. Ser fram emot att pröva alla övriga strains.
Citera
2022-05-17, 13:04
Medlem
Citat:

Lol. Verkar det som om snubben jag citerade är en person som ska använda för medicinsk bruk?
Citera
2022-05-17, 13:10
Medlem
Vad är bästa varianten för så mycket opioid effekt som möjligt? Röd Borneo är min favorit än så länge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in