2022-05-16, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majvor1
Ja den lindrar symptomen på ångest och depression. Hyfsat lågdos på en grön strain funkade rätt bra för mig. Använde mig själv utav det under en ganska lång period efter jobbet, gav mig lite energi och tog bort lite av ångesten. Var kul att spela tv-spel eller bara se en film på.
Är det är en stark/farlig drog?
Utvecklar man tolerans?
Kan man ta det under längre perioder dagligen?
Citera
2022-05-16, 13:41
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chumpa280
Utvecklar man tolerans?

Det är en ganska mild drog, som en svag opiat vid högre doser och milt stimulerande vid mindre doser. Du utvecklar tolerans och börjar du ta det dagligen kan du råka ut för en AT. Har precis haft en månads uppehåll efter att ha kört dagligen i ungefär ett år och hade en vecka med influensaliknande symptom. Men det verkar vara väldigt individuellt hur stark AT man får, så klart också beroende på hur mycket löv du fått i dig och hur länge du kört. Överlag skulle jag säga att kratom är betydligt snällare än "riktiga" droger men man bör ändå inte underskatta den.
Citera
2022-05-16, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Det är en ganska mild drog, som en svag opiat vid högre doser och milt stimulerande vid mindre doser. Du utvecklar tolerans och börjar du ta det dagligen kan du råka ut för en AT. Har precis haft en månads uppehåll efter att ha kört dagligen i ungefär ett år och hade en vecka med influensaliknande symptom. Men det verkar vara väldigt individuellt hur stark AT man får, så klart också beroende på hur mycket löv du fått i dig och hur länge du kört. Överlag skulle jag säga att kratom är betydligt snällare än "riktiga" droger men man bör ändå inte underskatta den.
Hur intar man den?
Kan man typ köpa kapslar/tabletter?
Om man jämför med benzo hur stark är den då?
Citera
2022-05-16, 16:39
Medlem
Citat:
Hur intar man den?

Tycker det är lite svårt att jämföra den med benzo. Benzo dämpar ångesten betydligt bättre, men kratom ger ett välmående på ett annat sätt.

Jag gillar kratom i lite lägre doser, blir lite stimulerande och ångestdämpande medans i större doser blir det lite som tramadol-light.

Man köper kratom i pulverform, som består av torkade löv som malts till ett pulver. Personligen blandar jag det med apelsinjuice och dricker, det smakar rävgift annars.

Hitta en dos som passar dig, köp lite olika strains att prova på. Less is more när det kommer till kratom för många. Du får alltså starkare effekt av mindre pulver. Jävligt lätt att bli illamående utav det.
Citera
2022-05-16, 16:53
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Hjälper denna substans mot ångest och depression?

Nej den hjälper inte mot kraftig ångest och botar inte depression. Men kan mildra mild oro .
Citera
2022-05-16, 17:30
Medlem
Citat:
Tycker det är lite svårt att jämföra den med benzo. Benzo dämpar ångesten betydligt bättre, men kratom ger ett välmående på ett annat sätt.

Jag gillar kratom i lite lägre doser, blir lite stimulerande och ångestdämpande medans i större doser blir det lite som tramadol-light.

Man köper kratom i pulverform, som består av torkade löv som malts till ett pulver. Personligen blandar jag det med apelsinjuice och dricker, det smakar rävgift annars.

Hitta en dos som passar dig, köp lite olika strains att prova på. Less is more när det kommer till kratom för många. Du får alltså starkare effekt av mindre pulver. Jävligt lätt att bli illamående utav det.
Är detta en olaglig substans?
Citera
2022-05-16, 17:33
Medlem
Citat:
Utvecklar man tolerans?

Ja.
Ja.
Ja.

Citat:

Nej. Men likväl beroendeframkallande och farlig.
Citera
2022-05-16, 19:13
Medlem
Citat:

Den är olaglig att ha i kroppen eller att dela upp pulvret i doser på något sätt. Men kratom är lagligt att inneha. Det är därför den säljs under förutsättningen att den ska användas för tvåtillverkning.
Citera
2022-05-16, 19:20
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Hur intar man den?

Tänkte bara inflika att om du tänkte köra kratom mot ångest så kan det hjälpa något i början, men som med allt annat kan det sen slå över och ge mer ångest än innan. Är du känslig för ångestrelaterade symptom tror jag alltså inte det är en så bra idé. Vissa skriver att de blivit hjälpta men har du seriösa problem med ångest tycker jag du ska satsa på något annat än droger, förslagsvis KBT.
Citera
2022-05-16, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Tänkte bara inflika att om du tänkte köra kratom mot ångest så kan det hjälpa något i början, men som med allt annat kan det sen slå över och ge mer ångest än innan. Är du känslig för ångestrelaterade symptom tror jag alltså inte det är en så bra idé. Vissa skriver att de blivit hjälpta men har du seriösa problem med ångest tycker jag du ska satsa på något annat än droger, förslagsvis KBT.
Har fått Lyrica mot min ångest så det säger väl en del om svårighetsgraden på min ångest. Finns inget att gå i kbt för, är inget som utlöser den utan den är där….
Många hyllar Lyrica och tycker den är mirakel mot ångest - på mig så funkar det inte, tål den inte…får för mkt biverkningar i försämrad kognition, yrsel, dåsig, myrkryp osv….. är kratom mkt värre än Lyrica i ”drog/beroende/tolerans-sammanhang”?
Citera
2022-05-16, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1000RopparOch1Yxa
Ja.
Ja.
Ja.

Nej. Men likväl beroendeframkallande och farlig.
Lika stark som Lyrica?
Om man jämför den med Lyrica - hur är den då?
Citera
2022-05-16, 20:25
Medlem
Citat:

Vart köper man sånt här?
Kan man hålla nere toleransen på nåt sätt?
Får man effekt direkt? Och hur länge håller det i sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in