2022-05-17, 07:31
Medlem
Maureliuss avatar
Svenska politiker lägger pannan i djupa veck och undrar, hur kan någon vara emot oss, vi som är så duktiga och rättskaffens?

Ormgroparna i Rosenbad med sina kluvna tungor och dubbla måttstockar blir skärskådade. Det bådar inte gott leka fredsförhandlare med storebrorsmentalitet och samtidigt vara världens största vapentillverkare per capita.
Citera
2022-05-17, 07:32
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
E vill vara en världsnyhet så alla kan se vilken tuffing han är. Speciellt hans vän P

E är hårt beroende av Putin. Inflationen på 90% och hårt belånad till Ryssland. Deras kassa räcker inte till betala gasen de får av ryssen.
Citera
2022-05-17, 07:34
Medlem
https://www.reddit.com/r/Turkey/comments/ur54ny/turkish_mfa_%C3%A7avu%C5%9Fo%C4%9Flus_response_to_ the_swedish/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3

Fattar varför dom inte ens vill prata med Ann Linde. ”nothing personal”
Senast redigerad av Ohshitintehanigen 2022-05-17 kl. 07:45.
Citera
2022-05-17, 07:35
Medlem
Julle128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbarragani
Det kan väl handla om billig olja och gas. Turkiet har ett perfekt läge för ryska naturresurser, tills ledningarna till Kina är klara. Billiga missiler och andra vapensystem från Ryssland och vise versa.

Sen tror jag inte att Turkiet vill ha Sverige i NATO. Vad hjälper det Erdoğan.. Bättre att vara kompis med Ryssland och kanske även Indien och Kina än två små inskränka länder i norr som bara gnäller.

Tror jag med att det är så att han har mycket att vara polare med Ryssland.
Citera
2022-05-17, 07:36
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Märkligt av Turkiet. Både Finland och Sverige har förordat Turkiet som EU medlem.

I min värld hör Turkiet till i samma grupp som Nordkorea, Ryssland och Venezuela.

Ja, förtroendet har minst sagt sjunkit. Erdogan börjar hamna på min lista över folk som måste bort. Snart val där borta, så vi får ställa vårat hopp till att han röstas bort.+
Citera
2022-05-17, 07:36
Medlem
Kanske ser Erdogan alla problem vi har i Sverige och försöker att styra in oss på en bättre väg. På senare år har vi haft svängdörrar och det har lett till otrygghet och kriminalitet. Terrororganisationer får en fristad när vi skall vara toleranta mot alla.
Men egentligen tror jag inte det finns så mycket skäl att gå med i NATO nu sedan Putin har gett sitt samtycke till svenskt medlemskap.
Citera
2022-05-17, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Kanske ser Erdogan alla problem vi har i Sverige och försöker att styra in oss på en bättre väg. På senare år har vi haft svängdörrar och det har lett till otrygghet och kriminalitet. Terrororganisationer får en fristad när vi skall vara toleranta mot alla.
Men egentligen tror jag inte det finns så mycket skäl att gå med i NATO nu sedan Putin har gett sitt samtycke till svenskt medlemskap.
Putin har inte gett sitt samtycke, tvärtom.
Dessutom, har vi inte lärt oss att säger ryssland en sak så gör dom tvärtom. Går inte att lita på en ryss.
Citera
2022-05-17, 07:42
Medlem
Julle128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Putin har inte gett sitt samtycke, tvärtom.
Dessutom, har vi inte lärt oss att säger ryssland en sak så gör dom tvärtom. Går inte att lita på en ryss.

Det han sagt är ju att han inte har några problem med att vi ansluter till NATO.
Citera
2022-05-17, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julle128
Turkiet har klargjort att dom kommer att säga nej till både Sveriges och Finlands ansökan om att gå med i NATO.I ett uttalande igår säger dom att om vi går med kommer Nato att bli en plattform för terror orginisationer. Det tycks handla om tidigare sanktione mot landet. Vissa experter har i tv gått ut med att det troligast handlar om att kunna anväda sitt veto för att kunna förhandla, men vad tror ni att detta handlar om och tror ni att Turkarna kommer göra så att våra NATO drömmar krossas?

Gjorde de inte samma sak när Danmark skulle med?
Lite socker bakom kulisserna och sen är det klart. Turken vill bara visa att han har nåt att säga till om.
Citera
2022-05-17, 07:46
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnoyedDuDe
Javisst fan är det en fantastisk utveckling av Sverige vi har haft, med våra politiker & deras hbtq samt varannan damernas inställning
Haha, knäckte mig igår när jag lyssnade på P1, Bildt sa helt rättvist o klart att vår utrikespolitik inte glänser just nu i internationell media.

Tack Ann Linde..det går bra nu Han var ytterst bekymrad över att Linde raserar alla chanser till diskussion ens med plumpa uttalanden.
Citera
2022-05-17, 07:46
Medlem
Dadelmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Märkligt av Turkiet. Både Finland och Sverige har förordat Turkiet som EU medlem.

Ja, det verkar onekligen som ett gravt misstag när Erdoğan nu raskt underminerar både demokrati och ekonomi. Fattar att man kanske var tvungen att ha med Turkiet som en check mot sovjet förr när det var en normal militärdiktatur men ja, sjukt irriterande man. Men förhoppningsvis ryker han vid nästa val nu när han verkligen har totalhavererat ekonomin.

Med det sagt finns det många vettiga sekulära turkar som helt motsätter sig utvecklingen i sitt hemland. Lite förvånad över hur chill turkar kan vara ändå om man jämför med araber. Visar ju sig förstås inte det minsta i dess ledare dock.
Citera
2022-05-17, 07:48
Medlem
REWalls avatar
Vad håller Sverige på med? Svensk PK vill vara snälla mot och vänner med alla. Ibland går detta inte eftersom man bråkar med varandra där ute i den riktiga världen. Då blir det SYNTAX ERROR i huvudet på PK som börjar bete sig som en kortsluten robot.

Avskaffad Asylrätt! för Långtbortistanare från början, och hela den här problematiken hade aldrig uppstått överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in