• 1
  • 2
2022-05-17, 07:15
Medlem
Hur får man tag på receptbelagda mediciner som till exempel antibiotika utan recept? Det är vanlig receptbelagd medicin jag avser, absolut inte narkotikaklassade preparat. Vilka olika metoder finns det för att skaffa dem? Gärna så att man kan skaffa helt specifika substanser.
Citera
2022-05-17, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BanatetTemesvar
Hur får man tag på receptbelagda mediciner som till exempel antibiotika utan recept? Det är vanlig receptbelagd medicin jag avser, absolut inte narkotikaklassade preparat. Vilka olika metoder finns det för att skaffa dem? Gärna så att man kan skaffa helt specifika substanser.
Det går väl göra via nätet tror jag via nåt utl .apotek..antibiotika får man ju inte helt lätt här.
Citera
2022-05-17, 07:28
Spanien och till viss del Portugal och Bulgarien. Även Turkiet i nordöst säljer rätt mycket. Dock inte Istanbul.
Citera
2022-05-17, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Det går väl göra via nätet tror jag via nåt utl .apotek..antibiotika får man ju inte helt lätt här.
När det gäller utländska apotek, vilka länder är lämpliga?

Och vilka sätt att betala, både på nätet och i fysisk butik, är lämpligast om man vill slippa att svenska myndigheter lägger sig i?
Citera
2022-05-17, 07:41
Medlem
Beckombergalandets avatar
Citat:
Finns väl internetapotek. Men varför inte bara gå till farbror doktorn?
Citera
2022-05-17, 07:50
Medlem
Citat:

Varför ska du äta antibiotika utan recept (utan behov?)

Det är inte bra att äta det om man inte har en bakterieinfektion.
Citera
2022-05-17, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FITTSTAT
Varför ska du äta antibiotika utan recept (utan behov?)

Det är inte bra att äta det om man inte har en bakterieinfektion.
Det går att spara det för framtida behov, till exempel om framtida störningar i vården gör att man inte kan få medicinen utskriven när den behövs.
Citera
2022-05-17, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckombergalandet
Finns väl internetapotek.
Vet du några specifika exempel med brett sortiment, samt betalningsmetoder som gör att svenska myndigheter inte lägger sig i?

Citat:
Ursprungligen postat av Beckombergalandet
Men varför inte bara gå till farbror doktorn?
För att farbror doktorn bara ser till aktuella behov, inte framtida. Vilken apdoktor. Och inte godtar han ens specificering av substans heller utan han bestämmer vad han skriver ut.
Senast redigerad av BanatetTemesvar 2022-05-17 kl. 08:07.
Citera
2022-05-17, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrbarragani
Spanien och till viss del Portugal och Bulgarien. Även Turkiet i nordöst säljer rätt mycket. Dock inte Istanbul.
Går det inte på närmare håll, till exempel i Tyskland? Hur som helst, vet du vilka apotekskedjor utan kontrollnoja som har brett sortiment och inte bara de vanligaste konsumentmedicinerna?
Citera
2022-05-17, 08:12
Citat:
Går det inte på närmare håll, till exempel i Tyskland? Hur som helst, vet du vilka apotekskedjor utan kontrollnoja som har brett sortiment och inte bara de vanligaste konsumentmedicinerna?
Det är väl ingen apotekare som har särskilt intresse av att sälja icke narkotikaklassad medicin.
Efterfrågan torde vara liten, vinsten likaså. Mupparna och evalena hade inget. Vilket apotek som helst på någon bakgata i t ex Madrid funkar.

Det går troligen även att beställa från länder runt Medelhavet till högt pris. Mer vet jag inte förutom om du känner någon i någon land. Chatta med t ex en indisk tjej så lär hon skicka mot betalning.
Citera
2022-05-17, 08:18
Medlem
Citat:
Vilket apotek som helst på någon bakgata i t ex Madrid funkar.
Har de brett sortiment?

Citat:
Det går troligen även att beställa från länder runt Medelhavet till högt pris.
Hur högt är högt, och av vilka leverantörer?

Citat:
Chatta med t ex en indisk tjej så lär hon skicka mot betalning.
Jag vill inte ägna mig åt typer av chattar som medför en risk för att bli falskt anklagad för sexualbrott.
Citera
2022-05-17, 08:48
Citat:
Har de brett sortiment?
Hur högt är högt, och av vilka leverantörer?
Jag vill inte ägna mig åt typer av chattar som medför en risk för att bli falskt anklagad för sexualbrott.
Hur ska du lösa det då.. Känner du inte någon äldre som har överbliven medicin. De brukar ha saker hemma.
Eller så får du ställa dig utanför ett apotek och fråga de som lämnar in överskottet.

Jag vet inte vad spanjorer tar men kanske 25 euro för ett onlinerecept och därefter priset och frakt. På plats kan du dock bara köpa vad du vill men nu är du ju inte där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in