2022-05-17, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZodiacX
Fast judar ville Sverige inte släppa in.
En Judestämpel i passt som Sverige bidrog med sen va det kört för judarna att resa.
Nice try.

Sverige släppte även in många judar från tex Danmark.

Men gnäll på du.

Njut av offerkoftans värme.

Njut av massinvasionen av muslimer till Sverige.

Dina kompisar juh.

Eller?
Citera
2022-05-17, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Jösses! ta det lugnt! Vi är en nation som kan bygga egna attackflyg, och moderna ubåtar! Tror ni att vi ens bry oss om en skit nation som Turkiet!? USA och GB kommer att slappa skiten ur dom! och förklara att vi ska gå med!

Jag tror snarare att sådana naiva typer som du leder oss vilse, när vi tror vi får komma in i värmen....vi är trots allt bara som en enda stad i Turkiet...Istanbul har väl typ 13 miljoner invånare, bara där...ska deras röst inte betyda något menar du?
Eller tror du att vi är övermänniskor vars röst ekar tiofalt?
:-)
Citera
2022-05-17, 01:27
Medlem
FarangDingDongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Det var du som skrev om dina Kina-barn som skulle ta över fastigheter där. Kul att höra att dina övriga fd fruar mår bra. Och att det blir ännu en asiatbaby nästa gång. Oavsett om mamman öppnar sin breda mun. Så en cockney-talande asiat alltså som inte alls kommer att se ut som du (som sagt, jag vet inte, du är kanske själv asiat?). Jag vet inte, det kanske är jättefint för män att få barn som inte alls ser ut som dem själva?

Orkar du inte läsa inläggen? Jag skrev ju nyss att jag är en helt ordinär svennebanan. Kraftigt bygg, lite småfet, skallig och med skägg, ja du vet säker hur en typisk boomer ser ut.Och nej jag kommer inte få några barn med min engelska flickvän. Hon är nämligen gift liksom jag.

Ja vet, det där kan vara svårt att förstå för de som inte växte upp på sexio och sjuttiotalet som jag men vi har en betydligt friare inställning till det mest än som är gänse idag.

Så inget moraliserande tack. Vi boomers är produkter av en annan tid.

Nu har jag ju barn från fyra äktenskap vara tre med svenska fruar plus barnbarn från det första. Personligen tycker jag det är alra bäst om de tar efter sina mödrar då de samtliga var varit så otroligt mycket attraktivare än jag
Senast redigerad av FarangDingDong 2022-05-17 kl. 01:36.
Citera
2022-05-17, 01:27
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuken1974
Jag tror snarare att sådana naiva typer som du leder oss vilse, när vi tror vi får komma in i värmen....vi är trots allt bara som en enda stad i Turkiet...Istanbul har väl typ 13 miljoner invånare, bara där...ska deras röst inte betyda något menar du?
Eller tror du att vi är övermänniskor vars röst ekar tiofalt?
:-)

Naiv vet jag inte!

Har du koll på operation RYAN och ANTIRYAN? Hur Soviet betedde sig emot Sverige under 70-80-90-talen?

Har du koll på Taktiska kärnvapen och hur Spetsnaz soldater tränar i Östersjön från Kalinigrad?
Citera
2022-05-17, 01:28
Medlem
Citat:
Jösses! ta det lugnt! Vi är en nation som kan bygga egna attackflyg, och moderna ubåtar! Tror ni att vi ens bry oss om en skit nation som Turkiet!? USA och GB kommer att slappa skiten ur dom! och förklara att vi ska gå med!

Fast Turkiet är ett av de länder som har extremt bra militär och försvar dessutom erfarenhet med tanke på att de krigar med kurder stup i kvarten.
Citera
2022-05-17, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZodiacX
Fast judar ville Sverige inte släppa in.
En Judestämpel i passt som Sverige bidrog med sen va det kört för judarna att resa.
Nice try.

Citat:
1933 försökte många judar ta sig till andra länder för att komma undan förföljelserna. Sverige ville inte ta emot judiska flyktingar, och märkningen av judarnas pass gjorde det enkelt att avgöra vilka personer som hade anledning att försöka fly Tyskland. De svenska myndigheterna sade nej till nästan alla judar som ville resa in i Sverige, eller som sökte skydd här. En del undantag gjordes, till exempel för 500 barn från judiska familjer i Tyskland och Österrike.

Citat:
Hösten 1943 flydde över 7 000 judiska danskar över Öresund till Sverige för att undkomma Förintelsen. Alla de danska judarna togs emot och fick tillåtelse att stanna. Det var en helomvändning i den svenska flyktingpolitiken. Efter det blev Sveriges hållning mer generös, men vid det laget hade redan nazisterna i Tyskland förbjudit judar att lämna landet och börjat deportera dem till dödsläger i Polen.
https://stockholmskallan.stockholm.se/teman/spar-av-forintelsen/

glöm inte bort att information delande på den tiden inte va lika bra som idag så frågan är när fick resten av omvärlden information angående dödslägren? är ingen ursäkt på Sveriges beteende angående det här men desto mer information man kan få desto bättre kan man få en bild på hur dom tänkte då.

Sverige hade också människor som Raoul Wallenberg. som tyvärr dog i sovjets fångenskap.

Citat:
diplomat som är känd världen över för sina framgångsrika insatser för att rädda judar i det naziockuperade Ungern undan förintelsen under andra världskriget. Som Sveriges särskilda sändebud i Budapest mellan juli och december 1944 utfärdade han skyddspass och skyddade judar i byggnader som betecknades som svenskt territorium vilket räddade tiotusentals och möjligen så många som hundratusen liv.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Raoul_Wallenberg
Citera
2022-05-17, 01:30
Medlem
Citat:
Naiv vet jag inte!

Har du koll på operation RYAN och ANTIRYAN? Hur Soviet betedde sig emot Sverige under 70-80-90-talen?

Har du koll på Taktiska kärnvapen och hur Spetsnaz soldater tränar i Östersjön från Kalinigrad?

Jag skulle iaf säga att jag har "common sense" och en öppen synvinkel då jag vart runt i hela världen och fortfarande arbetar med folk från världens alla länder...
Sedan kan du hävda vad du vill.
Citera
2022-05-17, 01:31
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itibixi
Fast Turkiet är ett av de länder som har extremt bra militär och försvar dessutom erfarenhet med tanke på att de krigar med kurder stup i kvarten.

Aa erfarenhet av kurder är inte samma som en västerländsk arme. Men visst!
Citera
2022-05-17, 01:34
Medlem
Citat:

Turkiet är världens sjätte största militärmakt. Och medlem i NATO. Med 85 miljoner invånare.
Citera
2022-05-17, 01:35
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuken1974
Jag skulle iaf säga att jag har "common sense" och en öppen synvinkel då jag vart runt i hela världen och fortfarande arbetar med folk från världens alla länder...
Sedan kan du hävda vad du vill.

Så du vet! att Ryssland tränar och bedriver spionage från Kalinigrad varje dag?
Och du tycker att det är ok?
Citera
2022-05-17, 01:37
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Turkiet är världens sjätte största militärmakt. Och medlem i NATO. Med 85 miljoner invånare.

Och? Dom är bara geostrategiskt kanonfoder.
Citera
2022-05-17, 01:38
Medlem
Citat:
Så du vet! att Ryssland tränar och bedriver spionage från Kalinigrad varje dag?
Och du tycker att det är ok?

För seriöst, det gör man ju ingen annanstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in