2022-05-16, 20:33
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Var i min text skrev jag, eller ens antydde, att politik är fair play? Din jävla byfåne

Byfåne var nytt!? Men jag måste ha citerat fel person helt enkelt. Sorry?
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Såg precis att PKK firat ned en stor jävla banderoll och tänt bengaler i centrala Sthlm.
Allt för att sätta käppar i hjulet för svenskt medlemskap. Hej och hå, ska vi få en ny etnisk konflikt i Sverige nu?

Ska väl tillägga att jag inte tycker vi ska förhandla med diktatorn Erdogan, lika lite som vi ska förhandla med hans polare Putin. Men jävlar, vilket svårt läge vi står i nu.
Citera
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skevtt
Nu jävlar är det press på regeringen. Ska de överge kurderna och tappa kurdiska röster eller ska de välja kurderna på bekostnad av svenska folkets säkerhet?.

Hoppas svenska folket ser detta. Och röstar rätt i valet i höst.

hahaha svensken ser inte ens felet i att det sitter folk i sveriges riksdag som inte jobbar för sverige utan de jobbar för andra länder och andra befolkningsgrupper istället.

det enda positiva med soppan är att sveriges dysfunktionella politik kommer upp till ytan.

Och i ärlighetens namn skiter jag i gotland.
Citera
Medlem
Underbart roligt detta ändå. Det kanske skulle gå bättre om inte sossarna vore så otroligt arroganta i hur de bemöter andra länder, och om inte deras bortförklaringar gentemot Turkiet vore så otroligt lättgenomskådade.
Citera
2022-05-16, 20:34
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Fast nu säger han NEJ till Sverige och Finland och vill inte ha förhandlingar. Solklart har Putin påverkat Erdogan.
Han kommer att "mjukna" när MA ber om ursäkt och förhandlingar återupptas via diplomater. Sedan blir det segare än segast medan S kastas mellan hopp och förtvivlan.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissfittan
Nu står det att Turkiet vill ha 21 personer utlämnade är det ett problem tror du?

I min värld så är det väl bara att lämna över dem varför har jag fel?

Och sen kommer det mer krav...och mer krav...och mer krav..
Citera
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Nu sprids det videos på PKK-medlemmar i Sverige från turkiska nyhetssajter.

Länk till ett exempel:
https://twitter.com/y_ozgurpolitika/status/1526238455889596416?t=GYz6Zg8CpXcX3eCPimaxwQ&s=19

Sverige får skylla säg själva! på många sätt har man grävt sin egna grav!
Citera
Bannlyst
Bara politiskt spel, klart USA och Stoltenberg hade koll på detta.
Turkiet kommer vika ner sig, 100%.
Citera
2022-05-16, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MuntertMongo
Läste du ens länken i inlägget ovan ditt? USA har redan tvingat turken på knä tidigare och det var inte Bidén utan Trump. Och erdogan snaskade villigt på trumpeten.
Kan du bara säga till mig vem som är USA's president i dagsläget ?
Bara för att vi båda ska ha det klart för oss.
Citera
2022-05-16, 20:36
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Såg precis att PKK firat ned en stor jävla banderoll och tänt bengaler i centrala Sthlm.

Det är Intifadad av dina dumma beslut!
Citera
2022-05-16, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Byfåne var nytt!? Men jag måste ha citerat fel person helt enkelt. Sorry?

Försök att ta det lugnt och argumentera istället för att skriva okvädningsord till alla.
Citera
2022-05-16, 20:37
Medlem
oresundsbroens avatar
Valet i Turkiet är juni 2023. Han kommer torska så stort förutsatt att han inte sysslar med valfusk.

Oppositionen kommer utan tvekan godkänna svensk NATO-ansökan när dom kommer till makten. Eftersom oppositionen vill föra en helt annan utrikespolitik, 180 grader från nuvarande regeringen.

Om det skiter sig med Turkiet så får Sverige helt enkelt ha tålamod i ett år till.

Förövrigt är jag glad att Erdogan gör detta och sätter fingret på vilka idioter som styr svensk politik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in