2022-05-16, 20:28
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PLT
Du har fortfarande inte förklarat för mig hur man kastar ut dem.
Att Turkiet vart problem för Nato, är ju för alla länder skyddar sina egna intressen, så som Sverige vill in i Nato nu.
Turkiet har vart inne i Nato nästan sens den grundats. Magdalena och Linde skulle löst problemet med Turkiet först, innan dem skriker att dem ska in i Nato.

https://www.reuters.com/article/us-nato-macedonia-idUSL0238277320080402

För att han inte vet hur Nato fungerar. Grekland hindrade Makedoniens Nato medlemskap och lyckades tom tvinga nytt namn till landet. Om turkarna står på sig så blir det lite skrikande och gapande från väst, sen accepterar man läget.

Men jag förväntar som sagt förhandlingar och nån lösning. Inkompetenta sossar är ett orosmoment dock.
Citera
2022-05-16, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
finns inte en chans att turkiet hade blivit uteslutet från nato, extremt strategisk plats för USA att ha baser vid

Det är det jag förklarar
Citera
2022-05-16, 20:29
Medlem
Madagascars avatar
Turkiets president Recep Tayyip Erdogan kommer inte att godkänna Sveriges och Finlands ansökan om att gå med i försvarsalliansen Nato, rapporterar nyhetsbyråer. Han anklagar länderna för att inte ha tagit avstånd från terrorism samt är kritisk mot svenska vapenembargon.

Han säger också att diplomater från de båda länderna inte behöver bemöda sig med att komma dit för att försöka övertyga hans ministrar att ändra sig.

Parlamenten i samtliga 30 Natoländerna måste godkänna nya medlemmar.

/Omni, nyss

Den formuleringen låter minst sagt definitiv.

haha... En skitallians om det är en diktatur som Turkiet som ställer krav. Vad fan ska vi in där för?

Obegripligt att USA låter den där diktatorn hållas på det där viset.
Citera
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Jag säger det.

MIT kommer att få utföra gryningsräder på svensk mark för att jaga ner både kurder och Gülen-islamister.

Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Drönarna har dock vara otroligt effektiva och hjälpt Ukraina enormt i kriget, så det är inte så "bara".

Men nej, Erdogan är sur för att vi i årtal försökt för honom att erkänna folkmordet på Kurder, vilket han aldrig gjort.

Nu får han chans att ge igen, antingen böjer vi oss eller så blir vi nekade medlemskap.
Vi erkände ju aldrig vi kallade det "Massövergrepp" ynkliga Sverige. Dessutom var det "Seyfo" inte kurderna, kurder har aldrig haft folkmord.
https://www.gp.se/nyheter/sverige/kritikstorm-mot-ann-linde-efter-tweet-1.45593315

Så rätt av turkiet nu, fortsätt rövknulla feminazi landet Sverige.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Nu sprids det videos på PKK-medlemmar i Sverige från turkiska nyhetssajter.

Länk till ett exempel:
https://twitter.com/y_ozgurpolitika/status/1526238455889596416?t=GYz6Zg8CpXcX3eCPimaxwQ&s=19
Citera
2022-05-16, 20:30
Medlem
staticages avatar
Såg precis att PKK firat ned en stor jävla banderoll och tänt bengaler i centrala Sthlm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passport
LOL! Du får inget gratis! är du Autistisk?
Politik är skitigt!
Var i min text skrev jag, eller ens antydde, att politik är fair play? Din jävla byfåne
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Kommer utvisningen av dessa 21 kurder bli en valfråga?
Citera
2022-05-16, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Ja tror Sverige är lite kört för tillfället. Just nu spelar man ut Finland och Sverige mot varandra. Linde är inte ens välkommen i Ankara. En rätt skarp markering.
Nu står det att Turkiet vill ha 21 personer utlämnade är det ett problem tror du?

I min värld så är det väl bara att lämna över dem varför har jag fel?
Citera
2022-05-16, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
finns inte en chans att turkiet hade blivit uteslutet från nato, extremt strategisk plats för USA att ha baser vid

Det är inte därför som Turkiet är viktigt. Den främsta anledningen till att man tolererar Turkiet i NATO är för att man inte vill ha dem som fiender, eller värre, som allierade med Putin.
Citera
2022-05-16, 20:32
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissfittan
Att överge kurderna känns som att det är billigt pris men jag är för dåligt insatt egentligen, jag förstår inte riktigt varför vi behöver dessa "terrorister" som Turkiet menar.
De är inte terrorister, det är Erdogan som är terrroristen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in