2022-02-04, 06:25
Medlem
FindAways avatar
Om det fans VM i gaphals så skulle Fredrik vinna med god marginal. tätt följd av Gunde Swan
Citera
2022-02-08, 03:38
Medlem
LillTurkens avatar
Roligaste dom gjort var ju när dom hade med Özz Nûjen på sin lista över Sverige turkar. Fyfan då måste ju Özz Nûjen blivit jävligt förbannad. Han har nog ett evigt hat mot dom här fjollbögarna. Kalla Özz Nûjen för vadsomhelst men inte... turk. Men han är från Turkiet. Enda på listan som faktiskt var från Turkiet. Men han är mindre turk än... Alexandra Pascalidou. Vad nu hon är för något?

Filip och Fredrik. Den sortens människor kommer jag aldrig förstå mig på. Folk skrattar ju åt dom.

Vem kan slå Filip och Fredrik? Vilken fråga? Dum fråga. Svaret, ja, ja, ja. Viftandes på händerna. Filip och Fredrik ska få stryk, Filip och Fredrik ska få stryk. Alla vill se dom få stryk.
Senast redigerad av LillTurken 2022-02-08 kl. 03:43.
Citera
2022-03-05, 09:19
Medlem
I dagens Expressen ljugs det friskt om hur Filip och Agnes träffades: https://www.expressen.se/noje/lindst...r-med-hammar-/

Citat:
Skådespelaren Agnes Lindström Bolmgren, 32, och Kanal 5- profilen Filip Hammar, 46, träffades under inspelningen av ”Tårtgeneralen” 2018 och fann kärleken i varandra efter att först ha varit vänner.

Min minnesbild är att det var med Agnes som Filip var otrogen när hustrun var gravid, dvs flera år före Tårtgeneralen. Agnes var redan Filips flickvän när han lät henne få en huvudroll i Tårtgeneralen.

Ljuger Expressen/Agnes/Elle/Filip eller är det jag som minns fel?
Citera
2022-03-05, 10:28
Medlem
Har inte följt dem sen de gjorde det reseprogrammet där de slutligen skulle hitta någon kändis. Har de gjort något bra sen dess?

Håller de fortfarande på med sitt PK-snack eller har de släppt det?
Citera
2022-03-05, 10:33
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
I dagens Expressen ljugs det friskt om hur Filip och Agnes träffades: https://www.expressen.se/noje/lindst...r-med-hammar-/

Min minnesbild är att det var med Agnes som Filip var otrogen när hustrun var gravid, dvs flera år före Tårtgeneralen. Agnes var redan Filips flickvän när han lät henne få en huvudroll i Tårtgeneralen.

Haha du minns inte fel. Det är är de inblandade som ljuger som en häst travar man försöker hela tiden med den ”officiella versionen”
Citera
2022-03-05, 10:40
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius

https://www.bildtagg.se/bild/FBKK4image/
Citera
2022-03-05, 16:37
Medlem
TröttSvensks avatar
Det ljugs friskt i Expressen ja.
Slusken Filip hade otrohotsaffär med Agnes långt innan 2018.
Precis som det skrivs i stoppa pressarna.
Faktum är att Fredriks fru, inte clara henrngren så vitt jag vet, berättade om affären när de var på besök hos dem i LA och jag var faktiskt med på samma flyg som Fredrik och frun till LA, inte för att jag pratade med dem eller så men jag såg dem där på planet.
De reste plus och jag business vilket förvånade mig en smula.
April 2016 var det.
Senast redigerad av TröttSvensk 2022-03-05 kl. 16:39.
Citera
2022-03-05, 17:28
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Det ljugs friskt i Expressen ja.
Slusken Filip hade otrohotsaffär med Agnes långt innan 2018.

Filip: Sveriges gråhårigaste 46-åring, slusk, gränslös impulsiv strulpelle, "prata först tänk sen"

Filip kommer med all säkerhet få smaka på karma om några år då Agnes klättrar vidare. Hon är 15 år yngre och kommer hitta nån att vänstra med om tillfälle ges.
Citera
2022-03-05, 18:22
Medlem
DogsDAmours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Haha du minns inte fel. Det är är de inblandade som ljuger som en häst travar man försöker hela tiden med den ”officiella versionen”

Exakt.
Det här är ett sätt för Agnes och Filip att ta kontroll över berättelsen. Tvätta rent den. Det är artikeln i Expressen som kommer leva kvar. Det är troligen den som kommer komma upp i google-sökningar i framtiden.
De gör detta helt medvetet. De kan medialogiken själva eller har haft hjälp av en publicist. De kommer lyckas med detta, tror jag tyvärr

Det är äckligt.
Tur att Flashback finns ibland.
Citera
2022-05-16, 03:16
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Filip har tyvärr blivit obehaglig på riktigt i programmet Alla mot Alla.

På gränsen till mobbing faktiskt. Ingen reagerar ju såklart utåt sett men hans dräpande kommentarer sätter sig nog ibland bland de tävlande. Det är ju faktiskt rätt kontakt att han beter sig sånär han i övrigt är så jääävla PK numera.

Den är det väääldigt tydligt vem han gillar och inte gillar i de respektive lagen som tävlar. De han gillar skrattar han åt precis vad de än säger. Och de han ogillar visar han inte en min och tittar istället ner i sina papper.

Han var rolig förr i tiden. Nu känns han mest som att han söker någon slags bekräftelse. Ungefär som ett barn som har det dåligt hemma med föräldrarna. Motsatsen till storkuks-aura. Kanske var han mobbare eller mobbad som ung. Det kanske någon gammal klasskamrat kan intyga här i tråden i så fall.

Nåväl, ibland är han rolig och får till det, men Det är i princip alltid på bekostnad av någon annan. Ingen kan skämta om honom eftersom han har stora komplex.
Jag kan ändå förstå att han medvetet har blivit som han har blivit, för det är medvetet. Så som han analyserar omvärlden i detalj, kombinerat med de komplexen han har visat upp så vill han vara så här. Han vill vara lite svår. Han tycker kokain är coolt. Han tycker det är coolt att bryta normer. Ha en yngre tjej, inte vara en svenssonpappa som brer ostmackor och blandar oboy. Han kan behöva benzo både för självförtroendet men också för att det har en del svärta. Problemet för mig som tittare är att det inte är den filip som var rolig och intressant att följa. Han var lite töntig, lite tjock och ganska illa klädd. Inte mycket edge. Men vi skrattade med honom och inte åt honom. Den sårbara , nyfikna och lite bonniga filip var fantastisk att följa från första high chaparall till cirka 2010( och jorden runt programmet 2015). Men från hans synvinkel så förstår jag att han är som han är. Även om vad de producerar är ganska meningslöst jämfört med förr, och att det alltid blir genomskinligt när ens gamla/riktiga personlighet och ens nya skiljer sig åt för mycket.
Senast redigerad av sebastian_ 2022-05-16 kl. 03:20.
Citera
2022-05-16, 11:05
Medlem
perpensionaers avatar
Var väldigt längesen jag kollade på Filip och Fredrik. Men tyckte helt klart de har varit jäkligt roliga och förändrat svensk tv-historia för alltid. För att inte nämna hur de tog podcast-konceptet till Sverige.

Har inte sett Filip eller hört något från honom på många år som sagt, men jag tycker ni är hårda. Det är ändå en människa som har mått väldigt dåligt till och från i många år. Klart det blir jobbigare med tiden.

Något för er som fortfarande konsumerar honom, något som alltid stack ut för mig är hur han verkat haft såna jävla daddy issues. Hans relation med hans pappa är så märklig, det känns som båda haft ett väldigt stort behov att framstå som excentriska/intressanta. Som att de gärna framstår som extremt bildade och världsvana, när de egentligen inte är det. Också den otroligt naturliga förmågan att konstant överdriva. Hur är det idag? Hejar han fortfarande på Frankrike över Sverige i fotboll?
Citera
2022-05-16, 20:25
Medlem
peterZiipens avatar
Var på en inspelning av Alla mot Alla. Filip var precis som man föreställer sig - nästan en karaktär av sig själv. (Kan ha skrivit om detta förut i tråden, eller om det var i AllamotAlla-tråden.)

- kom sent och hela produktionen väntade på honom. Var tydligt att det inte var första gången.

- skyllde sin försening på att han ”kom direkt från LA”.

- skrek under en paus på en stackars medarbetare att han behövde snytpapper. När pappret dröjde sa han något i stil med ”inte ens papper kan dem fixa”. Var inte ordagrant, men något drygt/divigt.

- gick iväg under sändningen och tog ett privat samtal. Alla fick vänta.

Fredrik däremot. Proffs från topp till tå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in