Citat:
Ursprungligen postat av
Bajjamannen87
Filip har tyvärr blivit obehaglig på riktigt i programmet Alla mot Alla.
På gränsen till mobbing faktiskt. Ingen reagerar ju såklart utåt sett men hans dräpande kommentarer sätter sig nog ibland bland de tävlande. Det är ju faktiskt rätt kontakt att han beter sig sånär han i övrigt är så jääävla PK numera.
Den är det väääldigt tydligt vem han gillar och inte gillar i de respektive lagen som tävlar. De han gillar skrattar han åt precis vad de än säger. Och de han ogillar visar han inte en min och tittar istället ner i sina papper.
Han var rolig förr i tiden. Nu känns han mest som att han söker någon slags bekräftelse. Ungefär som ett barn som har det dåligt hemma med föräldrarna. Motsatsen till storkuks-aura. Kanske var han mobbare eller mobbad som ung. Det kanske någon gammal klasskamrat kan intyga här i tråden i så fall.
Nåväl, ibland är han rolig och får till det, men Det är i princip alltid på bekostnad av någon annan. Ingen kan skämta om honom eftersom han har stora komplex.
Jag kan ändå förstå att han medvetet har blivit som han har blivit, för det är medvetet. Så som han analyserar omvärlden i detalj, kombinerat med de komplexen han har visat upp så vill han vara så här. Han vill vara lite svår. Han tycker kokain är coolt. Han tycker det är coolt att bryta normer. Ha en yngre tjej, inte vara en svenssonpappa som brer ostmackor och blandar oboy. Han kan behöva benzo både för självförtroendet men också för att det har en del svärta. Problemet för mig som tittare är att det inte är den filip som var rolig och intressant att följa. Han var lite töntig, lite tjock och ganska illa klädd. Inte mycket edge. Men vi skrattade med honom och inte åt honom. Den sårbara , nyfikna och lite bonniga filip var fantastisk att följa från första high chaparall till cirka 2010( och jorden runt programmet 2015). Men från hans synvinkel så förstår jag att han är som han är. Även om vad de producerar är ganska meningslöst jämfört med förr, och att det alltid blir genomskinligt när ens gamla/riktiga personlighet och ens nya skiljer sig åt för mycket.