2022-05-16, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Titta tillbaka på historien av Robinsonvinnare - alla har definitivt inte varit fysiskt starka. Inte heller har det alltid varit män på prispallen!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Robinson_(TV-serie)
I nuvarande versionen av Robinson sedan Anders Öfvergård tog över efter Linda Lindorff så har Daniel "DK" Westlund, Klas Beyer, Michael Björklund och Dennis Johansson vunnit och den enda som inte varit 32 år och vältränad av dem är Michael Björklund och anledningen till att han vann var att han var uppe mot Clara Henry och Priya Svang som var ännu sämre på tävlingar.

Jag sade inte heller att alla på prispallen har varit män men med nuvarande upplägg så gynnas män något otroligt när det handlar om slutsegern, det är kanske därför omkring nio av tio av de senaste vinnarna är män. Det hade varit bättre om de hade tagit tillbaka att stå på en stock eller göra upp eld eller liknande istället för en hinderbana och sånt på slutet... eller ännu bättre en jury av utröstade deltagare som avgör vinnaren. Hanna har uppskattningsvis 0,00% chans att vinna Robinson i år om de kör samma upplägg som de senaste åren på sluttävlingen så vad är poängen med att hon är med?
Senast redigerad av tylenol 2022-05-16 kl. 19:53.
2022-05-16, 20:09
Medlem
Lakkajens avatar
Dagens avsnitt är rätt talande för hur feminism fungerar i västvärlden och framförallt Sverige. Fördelar åt kvinnor och de ska ha det bättre, då är det jämställt och allt är i sin ordning.
2022-05-16, 20:16
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
I nuvarande versionen av Robinson sedan Anders Öfvergård tog över efter Linda Lindorff så har Daniel "DK" Westlund, Klas Beyer, Michael Björklund och Dennis Johansson vunnit och den enda som inte varit 32 år och vältränad av dem är Michael Björklund och anledningen till att han vann var att han var uppe mot Clara Henry och Priya Svang som var ännu sämre på tävlingar.

Jag sade inte heller att alla på prispallen har varit män men med nuvarande upplägg så gynnas män något otroligt när det handlar om slutsegern, det är kanske därför omkring nio av tio av de senaste vinnarna är män. Det hade varit bättre om de hade tagit tillbaka att stå på en stock eller göra upp eld eller liknande istället för en hinderbana och sånt på slutet... eller ännu bättre en jury av urröstade deltagare. Hanna har uppskattningsvis 0,00% chans att vinna Robinson i år om de kör samma upplägg som de senaste åren på sluttävlingen så vad är poängen med att hon är med?

Random tankar:
DK vann genom ett öråd där gamla deltagare fick rösta. Minns knappt detta, men känns ändå som att det är ett bra avslutande moment. Då blir det omöjligt för råttor att vinna. Den som har varit snällast och mest bidragande under säsongens gång kommer förmodligen ha störst chans att vinna. Folk som Shevin, Hayes och Hanna skulle vara chanslösa.

Dennis var oerhört nära att få stryk av La Familia äldsten Annki förra året. Hon låg väl bara några sekunder efter när han lyfte pokalen. Oklart om det var han som var usel eller Annki som var vass. Men det tyder iaf på att muskler inte är allt. Har man ingen hjärnverksamhet blir det svårt oavsett.

Bästa momentet under Mickes final var där de skulle hacka kokosnötter och fylla ett rör med kokosmjölken. Micke tog igen mängder med tid därför att han under hela sin Robinsonvistelsen öppnat hundratals nötter, samtidigt som Priya och Clara var clueless kring hur man skulle göra. Tycker nästan att man enbart baserat på det kunde säga att att han var den mest värdiga vinnaren. Hoppas de inkorporerar fler liknande moment i årets final - färdigheter man SKA ha lärt sig under sin vistelse. Göra eld, öppna kokosnötter, kunna pricka in olika ätliga växter som mandelträd, yuca m.m.
2022-05-16, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lala.
Jessica och Peter är så stora ynkryggar. De är helt osjälvständiga. De beter sig som slavar till mobbaren shevin och saknar fullständigt ryggrad. Pinsamt.

Joel har gått vidare från deras bråk för länge sedan men Jessica, Peter och shevin är de mest långsinta lättkränkta människor i Robinsons historia. Dem måste lära sig att sluta att älta.
Shevin som sa att Joel ältar saker, hon själv är ju 1000 gånger värre. Han ville bara lösa deras problem där och då, men nu har han gått vidare. Hon vill bara fortsätta vara elak mot honom.
Senast redigerad av chaga 2022-05-16 kl. 20:24.
2022-05-16, 20:39
Medlem
plumba69s avatar
Starkt av Jessica att vinna
2022-05-16, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Det var bara ett torrt dåligt skämt om att Hanna anmäler en om man så mycket som tittar på henne, men ni var ännu torrare
Kan man starta en Robinsontråd på LinkedIn för dom som missat att Flashback är den sista utposten för grova skämt/kommentarer?
Eller så kan dom gå till Facebook och vara städade där.
Flashback är ju en kryddstark anrättning där man ibland tappar greppet om cayennepepparburken.
I bland blir det skit då går man vidare till någon kommentar man gillar bättre och kommenterar den eller läser vidare och njuter.
Låt moderatorn sköta modererandet och låt Flashback vara yttrandefrihetens sista utpost.
2022-05-16, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Shevin som sa att Joel ältar saker, hon själv är ju 1000 gånger värre. Han ville bara lösa deras problem där och då, men nu har han gått vidare. Hon vill bara fortsätta vara elak mot honom.
Lite OffT....
Tacka vet jag Luke i Australiska Survivor.
Han var inte långsint utan konspirerade och jagade ,nu har jag gömt vad, medaljongerna och fördelarna ,kallas.
Synd att han inte vann med sina 2 autistiska pojkar.
Man vet att det är ett spel och spelar enligt dom reglerna att det sällan blir några personliga angrepp.
Den mentaliteten saknas i Robinson Sverige.
2022-05-16, 21:32
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol

Jag sade inte heller att alla på prispallen har varit män men med nuvarande upplägg så gynnas män något otroligt när det handlar om slutsegern, det är kanske därför omkring nio av tio av de senaste vinnarna är män. Det hade varit bättre om de hade tagit tillbaka att stå på en stock eller göra upp eld eller liknande istället för en hinderbana och sånt på slutet... eller ännu bättre en jury av utröstade deltagare som avgör vinnaren. Hanna har uppskattningsvis 0,00% chans att vinna Robinson i år om de kör samma upplägg som de senaste åren på sluttävlingen så vad är poängen med att hon är med?

Jag går inte in på varje deltagares prestation - då hela laget måste finnas för att det i slutänden måste vara ett lag att kämpa om segern - annars har man ju inte ngn att kämpa emot?! Eller hur?

Alltså hackar jag inte (nämvärt iaf) på enskilda deltagare då alla är lika viktiga att finnas med. Jag bryr mig inte om deras privatliv eller utseende dvs om de har "snygg häck, hängpattar, silikonpattar eller deras utseende i ansiktet eller en mage som ser ut som ett sex-pack" eller ngn extrem åsikt/blogg i privatlivet osv.

Jag bryr mig om de kan spela det sociala spelet i Robinson och om de presterar i tävlingarna. Och givetvis vad som uppvisas i TVrutan - avsnitten. Trots det som visas så är det inte 24/7 och jag vet att produktionen manipulerar med klippningar av vad vi får se och även manipulerar tävlingarna men det är DET jag går på för att bilda mig en uppfattning om vem som är mest värd att vinna tävlingen. Men sedan kanske det inte blir som jag vill heller - fullt medveten om det också.
2022-05-16, 21:32
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plumba69
Starkt av Jessica att vinna

Hur var det starkt av Jessica? Hon fick ju hjälp av hela tjejgänget, och killarna som ville slå ut varandra först.
2022-05-16, 21:40
Medlem
Fazerfazers avatar
Ser fram emot att Hayes kommer säga någonting som Hanna anser är patriarkat (stavning?) och hon ska läxa upp honom kan bli en kul diskussion att beskåda
2022-05-16, 21:41
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakkajen
Dagens avsnitt är rätt talande för hur feminism fungerar i västvärlden och framförallt Sverige. Fördelar åt kvinnor och de ska ha det bättre, då är det jämställt och allt är i sin ordning.
Exakt!
Ponera hur snacket mellan grabbarna hade framstått i motsvarande situation, herre min skapare säger jag bara!
Hur många fruntimmer byter däck på bilen tex?
2022-05-16, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Sluta tjata om förintelseöverlevare - det blir osmakligt och utan relevans. Hon är endast 26 år = Mission Impossible att hon skulle vara det och hon efterliknar inte det heller. Hon har själv skrivit att hon har haft ätstörningar men är frisk numera ifrån det. Som vän till Emerich Roth blir det ett klart hån om att ens nämna förintelsen i samband med Hanna och Robinsontävlingen ...

Men ni fortsätter och hackar på henne för det. Sjukt beteende ifrån de i tråden som hackar på henne nu när hon är friskförklarad ifrån ätstörningen. Ni liknar Shevin i mobbing tycker jag.

- - -

Fokus på de deltagare som är kvar i Robinson MEN utan klankande på utseende eller privatliv vore att föredra!

Tycker Hanna ska banta, hon börjar bli fet!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in