Citat:
Som sagt , så vill jag hävda att GM-perspektivet är klart märkligare.
Ingen kan intyga att Bengt Palm varit på platsen heller. Han har till skillnad från SE EN egen och oantastlig uppgift som placerar honom på platsen med alibi.
Att Lisbeth inte kunnat nämna några ord till någon där hon rörde sig upp, ned och runt är långt ifrån klart. Det låg en döende/död person på marken som borde tagit den mesta fokus av de alla i närheten, snarare än att registrera andra vittnen.
Jag instämmer att han(SE) borde gjort på ett annat sätt med tanke på uppgifterna som Lisbeth gav honom, men det går inte att klandra något vittne för att dom där och då fattade de beslut dom gjorde.
Hade man frågat Windén dagen efter så hade han haft större möjlighet att minnas, men han talade sannolikt med många där vid mordplatsen, vittnen och säkert också tillkommande personer.
Du får för all del tycka att detta är jättemärkligt, men jag ser alternativet som klart märkligare.
Ingen kan intyga att Bengt Palm varit på platsen heller. Han har till skillnad från SE EN egen och oantastlig uppgift som placerar honom på platsen med alibi.
Att Lisbeth inte kunnat nämna några ord till någon där hon rörde sig upp, ned och runt är långt ifrån klart. Det låg en döende/död person på marken som borde tagit den mesta fokus av de alla i närheten, snarare än att registrera andra vittnen.
Jag instämmer att han(SE) borde gjort på ett annat sätt med tanke på uppgifterna som Lisbeth gav honom, men det går inte att klandra något vittne för att dom där och då fattade de beslut dom gjorde.
Hade man frågat Windén dagen efter så hade han haft större möjlighet att minnas, men han talade sannolikt med många där vid mordplatsen, vittnen och säkert också tillkommande personer.
Du får för all del tycka att detta är jättemärkligt, men jag ser alternativet som klart märkligare.
"Ingen kan intyga att Bengt Palm varit på platsen heller"
Som du säger är skillnaden att han har alibi. SE skiljer sig från övriga vittnen.
"Att Lisbeth inte kunnat nämna några ord där hon rörde sig upp, ned och runt är långt ifrån klart"
Absolut är det så. Fast jag hävdar att det är märkligt att det bara är SE hon pratat med och att ingen annan hört detta. Mordplatsen är relativt liten.
Skyldig eller oskyldig, jag står fast vid att det är konstigt att SE är den enda som pratat med Lisbeth,noterat LJ på ett ganska markant sätt, pratat med en polis som glömt honom, sprungit efter poliserna utan att någon märkt det och överhört ett vittne beskriva gärningsmannen som så pass lik att han senare känner sig förväxlad med denne. I min värld ljuger SE och det oavsett om han är ett vittne eller mördaren.