2022-05-15, 15:11
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Nu råkar det vara så att mr buffet aldrig investerar i något som han inte förstår.
Och han har själv sagt att han inte riktigt förstår hur blockchain fungerar osv..

Sist vi gick in i en bearmarket så sjönk btc 89% om jag inte minns helt fel.

Om vi då tar toppen som va runt 67-68k så kommer vi hamna på runt 13 500usd
Vilket inte är så jävla illa pinkat.

Sen får vi ser hur länge den här bearmarketen startar osv.
2 år är väl inte helt omöjligt.
Enligt mig startade den redan för några månader sedan och inte nu..
Bearmarket på börsen startade i december när alla förstod att inflationen var på gång och räntorna var på väg upp. Sedan ännu värre med kriget i mars. Jag tycker krypto verkar följa efter börsen och vara ganska parallell i sin utveckling, dock har krypto sjunkit mer än USA-börsen.
Citera
2022-05-15, 15:19
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Känns bättre om du jagar mig med fakta istället för totalt ointressanta personangrepp, vad säger du.
Det var du som började skryta med att du är matematiker.
Citat:
Bearmarket på börsen startade i december när alla förstod att inflationen var på gång och räntorna var på väg upp. Sedan ännu värre med kriget i mars. Jag tycker krypto verkar följa efter börsen och vara ganska parallell i sin utveckling, dock har krypto sjunkit mer än USA-börsen.
Möjligtvis korrelerat med börsen till någon del men inte paralellt mer än under ytterst kort tid. Igen, du har bestämt din tes på förhand och cherrypickar för att få fram din poäng, samtidigt som du försöker lägga tyngd bakom argumenten med att du är matematiker.

Matematiker cherrypickar inte. Gör om för rätt.
Citera
2022-05-15, 15:22
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Det var du som började skryta med att du är matematiker.

Möjligtvis korrelerat med börsen till någon del men inte paralellt mer än under ytterst kort tid. Igen, du har bestämt din tes på förhand och cherrypickar för att få fram din poäng, samtidigt som du försöker lägga tyngd bakom argumenten med att du är matematiker.

Matematiker cherrypickar inte. Gör om för rätt.
Jag cherrypickade för att visa hur dåligt det andra inlägget med cherrypicking var.

Ändå lustigt hur många personer som går igång på ett alldagligt ord som "matematiker". Det är en utbildning bland många.
Citera
2022-05-15, 21:13
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Det var för att du cherrypickade datum. Alla uppvisade resultat som tar med bitcoins värde under de första okända åren är cherrypicking. Den som tror han kan få 150% i utveckling på någonting alls på denna jord är en papphatt. Du ska vara glad om du får 10% om vi talar om flera år på raken. 10% per år i 10 år ger just 150% i värdeökning vilket är fantastiskt om du klarar. Enbart en oerfaren newbie tycker det är för lite.
Really?

Jag har gjort över 100% fler gånger än jag kan komma ihåg vid det här laget, oftast under ett tidspann som är under 24h. Givetvis inte med hela mitt kapital som insats och hävstång har varit inblandat, men ändå. Självklart kan man göra sådana procentökningar, även i tusentals procent, på ett par dagar eller mindre om det vill sig väl.

Ja, dom flesta torskar som försöker sig på sådant i längden, men, det är fullt möjligt och det finns fullt legitima strategier för att lyckas med återkommande procentavkastning i 100%+ klassen. Jag tycker inte ens det är något märkvärdigt

Det är inget gemene man borde försöka sig på dock. Det är väldigt mycket huvudbry inblandat och man måste verkligen veta vad man gör
Citera
2022-05-15, 21:37
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Ja, dom flesta torskar som försöker sig på sådant i längden, men, det är fullt möjligt och det finns fullt legitima strategier för att lyckas med återkommande procentavkastning i 100%+ klassen. Jag tycker inte ens det är något märkvärdigt

Jo då, det är faktiskt extremt märkvärdigt att kunna göra det ens någorlunda regelbundet! Sök omgående jobb på Goldman Sachs, vet jag.
Citera
2022-05-16, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Vadå vänta? Jag har hållit på med BTC i ett antal är nu, och har tjänat en hel del på att köpa lågt och sälja högt. Jag köper och säljer i princip varje månad. Har jag sålt vid 69K köper jag naturligtvis vid 27K.
Alla kan köpa lågt och sälja högt om man väntar några år.

Men att göra det flera gånger per år som de flesta gör här inne är inte lika lätt.
Citera
2022-05-16, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Alla kan köpa lågt och sälja högt om man väntar några år.

Men att göra det flera gånger per år som de flesta gör här inne är inte lika lätt.

Det är hur lätt som helst. Varför skulle det vara svårt?
Citera
2022-05-16, 15:37
Medlem
Madzen123s avatar
Sentiment check på gubbarna här inne
Sträcker sig en månad framåt.

Upp?
Ner?
Citera
2022-05-16, 16:17
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123

Upp?
Ner?
Ner, tror jag.
Citera
2022-05-16, 17:30
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Ner, tror jag.
Samma här.
Citera
2022-05-16, 17:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123

Upp?
Ner?

Kommer röra sig mellan ca 25-32/33K under hela sommaren tror jag och sedan sakta gå upp igen efter hösten. Inte helt övertygad om att vi befinner oss i en björnmarknad, så vi får se om det kanske blir en ny ATH i Q4.
Citera
2022-05-16, 18:05
Medlem
Citat:
Det var för att du cherrypickade datum. Alla uppvisade resultat som tar med bitcoins värde under de första okända åren är cherrypicking. Den som tror han kan få 150% i utveckling på någonting alls på denna jord är en papphatt. Du ska vara glad om du får 10% om vi talar om flera år på raken. 10% per år i 10 år ger just 150% i värdeökning vilket är fantastiskt om du klarar. Enbart en oerfaren newbie tycker det är för lite.

Haha har du observerat crypto marknaden öht? Under 2021 måste jag har sprungit på minst 15 olika coins som ökade med 100-500% på under en vecka, för att inte tala om alla de som ökade bra mycket mer än 100% fast sakta men säkert under året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in