2022-05-14, 22:29
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Lyssnar du fortfarande på blockchainbacker?

Hur går det för dina altcoins? Sa inte blockchainbacker att det skulle komma en altcoinseason snart? Väntar fortfarande...

Undra hur många altcoins som går i graven denna bearmarket.

Lyssna aldrig på youtubers och ta istället egna beslut.
Taxiföraren är dollarmiljonär redan innan han gick in i krypto. Allt enligt egen utsago. Han har sitt på det torra plus att han kör taxi och får inkomst därifrån.
https://www.bildtagg.se/bild/6evo959n7mws492rbdc9qrj

Vet inte om detta varit uppe i tråden men MSTR blir delvis likviderade vid 21k. Skulle vi nå dit kan det dumpa riktigt hårt. Jag hann inte slänga in en rejäl laddning på 25k men kommer nog hålla på det då marknaden är för skakig. Hade varit drömmen att få köpa btc för 10-15k. Jag brukar ha fel på kortsikt så det blir nog fomo vid 50k som vanligt.
https://markets.businessinsider.com/news/stocks/microstrategy-bitcoin-margin-call-21000-crypto-loan-mstr-stock-price-2022-5
Citera
2022-05-15, 08:37
Medlem
U-landsdemokrats avatar
För Bitcoins del är det inte någon inflation längre och som vi har nu med prisökningarna. Faktiskt inflation hade vi när det skapades en massa pengar vilket man nu slutat med. Det som gäller nu för Bitcoin är de-dollarisering efter kriget och dollarns fall i värde som dock inte visat sig än på grund av vapenindustrins framgång, men det kommer.
Senast redigerad av U-landsdemokrat 2022-05-15 kl. 09:32.
Citera
2022-05-15, 10:11
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Hur ser historiken för bitcoin ut? 150% per år.
Jag är matematiker, försök inte. Om jag väljer intervallet "1 år" är siffran -23 %, och mellan december 2017 och december 2020 0% i utveckling.

Men visst, om BTC klarar även detta elddop med krypto-kraschen och har samma värde om 2-3 år så läggs ytterligare en grund med förtroende för BTC och till slut kanske jag går in.

Påminner om att världens bästa aktieplacerare Buffet och Munger hatar BTC. De har fel 1 gång på 1000.
Citera
2022-05-15, 11:57
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Jag är matematiker, försök inte. Om jag väljer intervallet "1 år" är siffran -23 %, och mellan december 2017 och december 2020 0% i utveckling.

Men visst, om BTC klarar även detta elddop med krypto-kraschen och har samma värde om 2-3 år så läggs ytterligare en grund med förtroende för BTC och till slut kanske jag går in.

Påminner om att världens bästa aktieplacerare Buffet och Munger hatar BTC. De har fel 1 gång på 1000.
Att du är grundskolelärare i matematik slår inte särskilt högt. Jag kan såklart cherry-picka några datum för att visa extrem värdeökning. Enligt dig lär man sig av historiken. Välj vilket datum som helst och kolla värdet på det datumet noll till tio år bakåt. Oavsett vilket datum du väljer så är riktningen densamma, kraftigt upp.

Matematiker ägnar sig inte åt cherry picking. En matematiker behöver inte skapa trådar för att de inte förstår hur grundläggande marknadsprinciper. (FB) 1 Trillion USD har försvunnit i krypto-kraschen. Vem har förlorat dessa pengar?
Citera
2022-05-15, 12:24
Medlem
DroidBishops avatar
Jag förstår inte riktigt vad folk gnäller för. 2021 såg BTC en extrem värdeökning med flera hundra procent. Det är lixom inte rimligt eller hållbart att det ska fortsätta utan en rejäl korrektion ner till tidigare prisnivåer. Så den här dippen är 100% väntad och inget konstigt alls, och det kommer troligen fortsätta dippa. Marknaden är nog tillräckligt utblåst nere vid 2019 års prisnivåer. Då har den sjunkit med sina sedvanliga 80% från toppen.

https://www.tradingview.com/x/tJXkQHuj/
Citera
2022-05-15, 13:08
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Välj vilket datum som helst och kolla värdet på det datumet noll till tio år bakåt. Oavsett vilket datum du väljer så är riktningen densamma, kraftigt upp.

Vad är det för trams? Då väljer jag dagens datum och jämför med värdet 1 år bakåt. Hur ser det ut?

Dessutom, även om bitcoin skulle gå ner till $1 så är fortfarande värdeutvecklingen från start oändlig (i procent), efter som den startade väl på 0 år 2009. Helt meningslöst att räkna på procent i det här fallet där man startade från noll relativt nyligen.
Citera
2022-05-15, 14:08
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Vad är det för trams? Då väljer jag dagens datum och jämför med värdet 1 år bakåt. Hur ser det ut?

Dessutom, även om bitcoin skulle gå ner till $1 så är fortfarande värdeutvecklingen från start oändlig (i procent), efter som den startade väl på 0 år 2009. Helt meningslöst att räkna på procent i det här fallet där man startade från noll relativt nyligen.
Poängen är att räkna samtliga år, inte cherry picka ett år. Bitcoin skapades 2009, det är mer än tio år sedan.

Den jag citerade hade sagt att man lär sig av historen, inte jag. Om man ser tillbaka på bitcoins utveckling och har intsällningen att past performance gurantees future performance så ska man definitivt köpa bitcoin. Det är sant. Dock tror jag inte på att man enbart kan kolla bakåt och tro att resultatet kommer upprepas. Den jag citerade tror det.
Citera
2022-05-15, 14:13
Avslutad
Citat:

Nu råkar det vara så att mr buffet aldrig investerar i något som han inte förstår.
Och han har själv sagt att han inte riktigt förstår hur blockchain fungerar osv..

Sist vi gick in i en bearmarket så sjönk btc 89% om jag inte minns helt fel.

Om vi då tar toppen som va runt 67-68k så kommer vi hamna på runt 13 500usd
Vilket inte är så jävla illa pinkat.

Sen får vi ser hur länge den här bearmarketen startar osv.
2 år är väl inte helt omöjligt.
Enligt mig startade den redan för några månader sedan och inte nu..

Citera
2022-05-15, 14:42
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Nu råkar det vara så att mr buffet aldrig investerar i något som han inte förstår.
Och han har själv sagt att han inte riktigt förstår hur blockchain fungerar osv..

Sist vi gick in i en bearmarket så sjönk btc 89% om jag inte minns helt fel.

Om vi då tar toppen som va runt 67-68k så kommer vi hamna på runt 13 500usd
Vilket inte är så jävla illa pinkat.

Sen får vi ser hur länge den här bearmarketen startar osv.
2 år är väl inte helt omöjligt.
Enligt mig startade den redan för några månader sedan och inte nu..

Nästa aspekt att väga in är om vi verkligen dumpar 80-90% från topp nu när nätverket mognat såpass att det inte gör 30x i en bullrun. Jag är tveksam till att vi går under 20k.
Citera
2022-05-15, 14:46
Medlem
nitinitis avatar
Citat:

Grymt av dig att cherrypicka datum matematikern
Citera
2022-05-15, 15:03
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Grymt av dig att cherrypicka datum matematikern
Det var för att du cherrypickade datum. Alla uppvisade resultat som tar med bitcoins värde under de första okända åren är cherrypicking. Den som tror han kan få 150% i utveckling på någonting alls på denna jord är en papphatt. Du ska vara glad om du får 10% om vi talar om flera år på raken. 10% per år i 10 år ger just 150% i värdeökning vilket är fantastiskt om du klarar. Enbart en oerfaren newbie tycker det är för lite.
Senast redigerad av WatchItNow 2022-05-15 kl. 15:05.
Citera
2022-05-15, 15:06
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Det var för att du cherrypickade datum. Alla uppvisade resultat som tar med bitcoins värde under de första okända åren är cherrypicking. Den som tror han kan få 150% i utveckling på någonting alls på denna jord är en papphatt. Du ska vara glad om du får 10%.
För att vara någon som måste starta en tråd för att förstå grundläggande marknadsprinciper så verkar du väldigt säker på din sak.
(FB) 1 Trillion USD har försvunnit i krypto-kraschen. Vem har förlorat dessa pengar?

Du kanske ska hålla på med matematik istället för ekonomi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in