2022-05-16, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Skämtar du!!! Vad i helskotta får dig att tro att detta skulle vara någon form av bevis.

Det blir väldigt humoristisk när du hävdar att andra är oseriösa och sedan postar ett Mail som inte finns några bevis på att det är sant.

Att inte du skäms över din egen inkonsekvens är omöjligt att förstå.

Så motbevisa trngw. Borde vara lätt för er
2022-05-16, 17:45
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Jag är inte från bygden och litar inte på allt som skrivs i tråden.

Öknamnet springnotan fick han väl i Västerås, inte säker på att det hade spridit sig till Uppsala innan kontraktet blev signerat.

Att han umgås med rättshaverister betyder inte med automatik att han är eller var rättshaverist för två år sedan.

Hjärnforskare är det nog ingen som tar dig för.🤔
Helt rätt, hjärnforskare har jag inga ambitioner att bli.
Men jag hade varit smart nog att inte tjata på en åldring om att få köpa dennes hus.
Dessutom är ju Ebba från bygden. Vi vår väl ändå tänka att Ebba är smart nog att göra en bakgrunds koll på personer hon ämnar göra stora affärer med. Och både Springnotan, tjivgubben och rättshaverister har enligt tråden varit vida känt om Esbjörn.
2022-05-16, 17:50
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Men om han sa nej till försäljningen - hur hamnade då hans signatur på köpekontraktet…?
Det går Inge vidare nu va?
Är vi där igen, att vi ifrågasätter fakta.
Ebba sa
Först sa Esbjörn Nej
Sedan kanske
Och slutligen Ja

Vad är det i det som är svårt för dig att greppa?

Jag skulle tro att Esbjörns signatur hamnade på kontraktet på grund av Ebbas förmåga att argumentera och övertala.

Vi får dock inte glömma att Esbjörns signatur på kontraktet inte på något sätt liknar den signatur han skriver under allt annat med.
2022-05-16, 17:51
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Du glömmer nämna att facebooktråden är skriven ganska långt efter att Esbjörn ångrat sig.
Nä, jag skrev det så för att det passade bättre.
Drt hade varit din ursäkt men självklart var det inte Binninge som övertalade Esbjörn utan
M-gård med anhang sen att dom sökte hjälp genom Face är ju vida känt.
Det var då Binninge kom in i bilden och ville köra på den linjen.
Innan desd var det alla möjliga ursäkter.
Han mins inte han såg inye han trodde det var ett hyresavtal han blev pressad hon log mm,mm
2022-05-16, 17:52
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Men jag hade varit smart nog att inte tjata på en åldring om att få köpa dennes hus.
Dessutom är ju Ebba från bygden. Vi vår väl ändå tänka att Ebba är smart nog att göra en bakgrunds koll på personer hon ämnar göra stora affärer med. Och både Springnotan, tjivgubben och rättshaverister har enligt tråden varit vida känt om Esbjörn.

Tycker du verkligen att öknamn skall vara offentligt registrerade någonstans så att man kan göra en bakgrundskoll?
Öknamnsmyndigheten ?

Du trasslar in dig i en vidrig människosyn när du försöker att komma med argument för att smutskasta Ebba.
2022-05-16, 17:53
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Om nu inte Esbjörn ville sälja så varför gick han dit?
2022-05-16, 17:56
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Nu har ju inte Ebba samma möjlighet att göra en bakgrundskoll som Flashbackare.
2022-05-16, 18:02
Medlem
Citat:
Vi får dock inte glömma att Esbjörns signatur på kontraktet inte på något sätt liknar den signatur han skriver under allt annat med.

Märkligt det där, med tanke på att han medgett i MUF att han faktiskt skrev på kontraktet.
Det har aldrig heller anförts av någon av hans ombud att det skulle vara något fuffens med hans underskrift.

Dock har det ju förekommit ett antal papper och brev som Esbjörn sedan inte vill kännas vid.

Så frågan är vilken variant av Esbjörns namnteckning som är den korrekta.

Rent hypotetiskt så skulle ju varenda fullmakt och inlaga med hans namnteckning på kunna vara en förfalskning.
2022-05-16, 18:05
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ebba sa
Först sa Esbjörn Nej
Sedan kanske
Och slutligen Ja

Jag skulle tro att Esbjörns signatur hamnade på kontraktet på grund av Ebbas förmåga att argumentera och övertala.

Nu är du tydligen sakkuning innom detta? åberopar du Notarius Publicus?
Eller litar du på att alla inblandade och även alla obud har missat detta.
2022-05-16, 18:25
Medlem
Citat:
Ebba sa
Först sa Esbjörn Nej
Sedan kanske
Och slutligen Ja

Vilka ”fakta”… du får nog försöka hålla isär det som är ”fakta” i din fantasi och vad som resten av Sverige ser som fakta i detta.
2022-05-16, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Från senaste inlagor 22 skrivet 5 maj 2022 av Sture avs förvaltare framgår:
” De handlingar Esbjörn Bolin undertecknat har han fått hjälp att skriva —vilka här bifogats.”

Dessutom är stures text under rubriken slutsats:

” Esbjörn bolin xxxxxxxxxxxxxxxxxx utgör en risk för honom att vidtaga ekonomiska dispositioner till skada för sig själv —samt att blir utnyttjad pga sitt sjukdomstillstånd.

I inlaga 23 om hans sjukdomstillstånd ingår text från akademiska (skrivet 15 febr 2022) med numera läsbart att hans tillstånd:
”Inte självständigt klarar instrumentell ADI, dvs behöver hjälp av någon annan för att kunna sköta sin ekonomi, inköp, transporter mm”.
Samtidigt framgår att han kom dit ensam. säger sig inte känna till den aktuella förlikningen.

Då vet vi från andra inlagor att han påpekat att han blivit tvingat att skriva på och även att han inte fick nån egen kopia först. Även att det lästes upp men för snabbt.

Mycket motsägande uppgifter från honom själv får man väl säga. Det motsägs även om hans uppfattning avseende förlikningen mellan bilagorna till samma dokument. Dvs bilagorna 22-27.

Enligt hans egen inlaga 20 skrivet 6 april 2022 vill han inte ha förvaltare eller god man.

Det ser mer och mer ut som att att underlaget visar nån plan att skylla på nåt demensliknade för att få häva köpet och förlikningen håller på att gå över i panik hos Esbjörn som börjar se risken att få förvaltare bli sann. Det var nog inte hans tanke utan att det skulle backas på när rätten fått beskedet. Men nu kör ju Sture vidare på detta. Esbjörns lögner gör det inte lättare att bedöma.

Med tanke på inlaga 20 säger att han inte vill ha god man eller förvaltare men inlaga 22 -27 driver den linjen så antingen ljuger Esbjörn i inlaga 20 eller så driver Sture de facto en annan linje mot Esbjörns vilja. Spec som tidslinjen visar att Sture fortsätter.

Finns länkar till inlaga 22-27 i tråden?
2022-05-16, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Finns länkar till inlaga 22-27 i tråden?
24-27 har funnits tidigare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in