2022-05-22, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Det är inte mycket jag kan göra när du inte förstår skillnaden mellan. En partiledare och en svennebananvemsomhelst.

I en partiledares yrkesroll ingår att vara offentlig, det ingår att dina val blir granskade.
Jag har en god människosyn, tackar som frågar. Men när du, med din människosyn som präglas av en dyrkan för Ebba. Tittar på min människosyn så förstår jag att den känns skev. Den är ju nämligen logisk.

Du har rätt i att jag skyller enbart Ebba för detta.
Nämen alltså Esbjörn ångrade allt g ju dagen efter när han pratade med sin vän. Enligt ulf så hade han inte ens fattar att han sålt.

Så det du skriver är ju ytligare en efterkonstruktion.

Har jag någonsin sagt att jag tycker Esbjörn saknar rättsförmåga? Det är du själv som hittat på i ditt eget huvud.

Vad jag har sagt är att om man gör affärer med en person med särskilda behov, bör man göra saker extremt långsamt, allt man talar om ska finnas skriftlig för att kunna titta på hemma, man bör se till att den med särskilda behov har en person m d sig hela tiden.

Ebba gjorde motsatsen till detta kan man säga.

Enligt hans brorson så hade Esbjörn förstått han sålde huset. Även sa det till media.

Du vet väl Esbjörn skrev en förlikning? Där han skrev på att han inte ville ta det till rätten? Där han sålde huset? Och tog pengarna?
Att hans ombud har sagt att det gällt pengar?

Varför hittar du på saker hela tiden? Varför vill du Esbjörn ska vara dement? Varför hittar du på saker som polisanmälan?
Varför vill du svenska lagar inte ska gälla Esbjörn? Varför vill du tro att Esbjörn blev berusad av sin vän att skriva på förlikningen?
2022-05-22, 23:20
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Det är inte mycket jag kan göra när du inte förstår skillnaden mellan. En partiledare och en svennebananvemsomhelst.

Nu förstår jag inte hur du tänker klart jag förstår skillnaden! men du verkar endast vara av agg mot Ebba inte av det som faktiskt inte är rätt oavsett vem som gör det

Citat:
I en partiledares yrkesroll ingår att vara offentlig, det ingår att dina val blir granskade.
Jag har en god människosyn, tackar som frågar. Men när du, med din människosyn som präglas av en dyrkan för Ebba. Tittar på min människosyn så förstår jag att den känns skev. Den är ju nämligen logisk
.

Jag vet att en partiledare blir synad i sömmarna, nu verkar det mer som ex Svt har en politisk agenda och klipper och skarvar,,, hm vem mer gör det ?
Att jag skulle dyrka Ebba är ju din syn på saken inte min, det är snarare du som har ett olustigt begär till henne. är du avundsjuk?

Citat:
Nämen alltså Esbjörn ångrade allt g ju dagen efter när han pratade med sin vän. Enligt ulf så hade han inte ens fattar att han sålt.

Detta är inte bevisat eller ens med sanningen överensstämmande då han träffade Ebba tio dagar efter och nämnde absolut inge om någon ånger

Citat:
Vad jag har sagt är att om man gör affärer med en person med särskilda behov, bör man göra saker extremt långsamt, allt man talar om ska finnas skriftlig för att kunna titta på hemma, man bör se till att den med särskilda behov har en person m d sig hela tiden.

Nu fans det inga som helst anledning av att tro att Esbjörn skulle vara behov av hjälp då han körde bil samt helt klart var insatt i både priser och vad dom två andra var beredda att betala!

Det var bara Ebba som var kvar då Esbjörn erbjöd henne att köpa huset för 3.900.000 i ostädat skick, dom andra hade hoppat av.
Hon var noga med affären skulle gå rätt och varligt till genom att hon gav honom 2 månaders betänketid om att sälja huset, men priset var nog satt av Esbjörn en vecka innan avtalets tog fram till bådas önskemål.
Hon pratade även med hans närmast innan köpet.
2022-05-22, 23:42
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Så det du skriver är ju ytligare en efterkonstruktion.

Har jag någonsin sagt att jag tycker Esbjörn saknar rättsförmåga?

Så Esbjörn gjorde en efterhandskonstruktion i intervjun med honom själv i TV4 menar du.
Då han sa att det var först vid röjningen han själv var med vid 2v senare, han ångrade försäljningen.
Eller vad menar du egentligen stämmer med när han ångrade sig, enligt Brännström, enligt Binninge, enligt Ulf eller enligt vad Esbjörn själv sagt?

Pja, som du själv nu skriver tycker du inte heller att han saknar rättsförmåga.
Tyckte ju å andra sidan inte heller köparen, MPL, Binninge, Majkgård, tingsrätten, tidigare psykologer, psykologen Barry, professorn i demenssjukdomar, advokaterna, tingsrättens medlare eller Sture heller.
2022-05-22, 23:47
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
nämen alltså det där är något du hittat på i din fantasi... Han ångrade sig först efter att de röjt på tomten vilket var ungefär två veckor efter kontraktet skrevs.
lilla vän - du blandar ihop dina femböcker med verkligheten.
Nu får du ge dig. Det är något både Esbjörn och Ulf sagt. Så varför säger både Ulf och han att han ångrade sig dagen efter då? Jag antar att det var det Ulf skulle vittna om. Majkgård var ju inte att förglömma på banken veckan efter och försökte betala tillbaka handpenningen.
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Enligt hans brorson så hade Esbjörn förstått han sålde huset. Även sa det till media.

Du vet väl Esbjörn skrev en förlikning? Där han skrev på att han inte ville ta det till rätten? Där han sålde huset? Och tog pengarna?
Att hans ombud har sagt att det gällt pengar?

Varför hittar du på saker hela tiden? Varför vill du Esbjörn ska vara dement? Varför hittar du på saker som polisanmälan?
Varför vill du svenska lagar inte ska gälla Esbjörn? Varför vill du tro att Esbjörn blev berusad av sin vän att skriva på förlikningen?
Ja du, Matz var ju hemma hos sig på Öland. Han säger och Esbjörn träffades väldigt sällan. Så vad vist Matz.

Jag tycker inte att man ska få lura av dementa människor deras egendom till underpris. Inte Ebba om man heter Ebba Busch.

Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Nu förstår jag inte hur du tänker klart jag förstår skillnaden! men du verkar endast vara av agg mot Ebba inte av det som faktiskt inte är rätt oavsett vem som gör det
Helt rätt jag hyser ett stort agg mot Ebba på grund av hur hon hanterade denna affär. Jag hade hyste samma agg om det bör Jimmie, Annie eller Maggan som lurar av en dememt farbror hans hus. Jag hade även hyst samma agg om det var partiledaren för det partiet jag röstar på.
Citat:
Jag vet att en partiledare blir synad i sömmarna, nu verkar det mer som ex Svt har en politisk agenda och klipper och skarvar,,, hm vem mer gör det ?
Jamen inte bara SVT. Expressen, Aftonbladet, Tv 4, SR och alla andra som yppat ett ont ord om Ebba.

Nu är det ju självklart inte så. Ingen är ute efter Ebba. Men som man bäddar får man ligga.
2022-05-23, 00:19
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Nu får du ge dig. Det är något både Esbjörn och Ulf sagt. Så varför säger både Ulf och han att han ångrade sig dagen efter då? Jag antar att det var det Ulf skulle vittna om. Majkgård var ju inte att förglömma på banken veckan efter och försökte betala tillbaka handpenningen.
Ja du, Matz var ju hemma hos sig på Öland. Han säger och Esbjörn träffades väldigt sällan. Så vad vist Matz.

Det var lägligt att hon var där en vecka efter kontraktets underskrift, då vet vi vilken som drog i trådarna först eller? nu var hon ju där den 4e enligt brevet inte en vecka efter Avtalet undertecknades den 20e augusti
Esbjörns sk. ångerbrev kom ju 14 dagar efter dvs den tredje september.
Bättre kan du än att du behöver ta till falska påstående.

Citat:
Jag tycker inte att man ska få lura av dementa människor deras egendom till underpris. Inte Ebba om man heter Ebba Busch.
Nu var han inte dement då och heller inte då han skrev förlikningen. det som Sture klippt och klistrat vet vi inte ens om det är sant. eller om det är en förfalskning.

Citat:
Helt rätt jag hyser ett stort agg mot Ebba på grund av hur hon hanterade denna affär. Jag hade hyste samma agg om det bör Jimmie, Annie eller Maggan som lurar av en dememt farbror hans hus. Jag hade även hyst samma agg om det var partiledaren för det partiet jag röstar på.
Jamen inte bara SVT. Expressen, Aftonbladet, Tv 4, SR och alla andra som yppat ett ont ord om Ebba.

Nu är det ju självklart inte så. Ingen är ute efter Ebba. Men som man bäddar får man ligga.

Jo du är ute efter henne, det skrev du precis "jag hyser ett stort agg mot Ebba"
Senast redigerad av braattha 2022-05-23 kl. 01:06.
2022-05-23, 00:19
Avslutad
Citat:
Om man lägger ihop din agenda så får man en inte så rolig människosyn du har!
Du vill peka finger åt henne, sen ensidigt beskylla henne för Esbjörns handlande.
Detta är din syn på detta jag delar inte den med dig!
Det är och förblir Esbjörns mfls. handlande som har satt honom där han är i dag inte Ebba.

Din människosyn är väl inte så värst mycket att hänga i julgranen heller.
Förblindad av Jesus Kristus egen Ebba Busch, för vad hon säger och vad hon gör är heligt för dej.
Inte ens när hon begick ett brott gjorde hon fel enligt dej, nej det var bara rätt gjort av en kristen människa att dra upp en 16 år gammal dom för att själv få vinning i en rättstvist.
Men frikyrkliga människa är nog de mest avskyvärda och falska när det gäller att förlåta, ett jävla hycklande gäng är vad de är.
Senast redigerad av MisterSeven 2022-05-23 kl. 00:35.
2022-05-23, 00:31
Avslutad
Merry tycker inte att man ska få lura av människor med kognitiva störningar deras egendom till ett underpris, jag kan inget annat säga än att hon har helt rätt.

OM en Partiledare sen likt förbannat försöker det göra är det inte konstigt om människor reagerar på det.

Ebba Busch borde givetvis när hon lurade av Esbjörn sin familjegård för 3900' lagt på 300'-400', dvs (om nu detta är sant) hon bjöd 3800', Esbjörn sa 3900', okej du får 4300' av mej är vad hon borde sagt.
2022-05-23, 00:47
Avslutad
Citat:
Det är en trådsanning.
SVT klipte ihop två meningar ej dessa och sen har hjärnan spunnit falska citat av denna i diverse huvud.

Så du är helt säker på att inte detta var vad hon då sa i SVT, dvs nedan:

Jag menar inte det jag säger, och jag säger inte det jag menar."
// Ebba Busch, KD.

Kan du hänvisa till vilken intervju eller reportage det då du menar var på SVT?
2022-05-23, 00:53
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Så du är helt säker på att inte detta var vad hon då sa i SVT, dvs nedan:

Jag menar inte det jag säger, och jag säger inte det jag menar."
// Ebba Busch, KD.

Kan du hänvisa till vilken intervju eller reportage det då du menar var på SVT?

ja men det är OT. du kan söka själv

2022-05-23, 04:36
Medlem
Citat:

Du vet väl Brorsonen träffa Esbjörn? Prata med Esbjörn? Esbjörn sa han hade sålt huset? Just det sanningen spelar ingen roll för dig.

Esbjörn sålde huset. Esbjörn skev på förlikningen. Ingen har lurat någon till underpris.
2022-05-23, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Merry tycker inte att man ska få lura av människor med kognitiva störningar deras egendom till ett underpris, jag kan inget annat säga än att hon har helt rätt.

OM en Partiledare sen likt förbannat försöker det göra är det inte konstigt om människor reagerar på det.

Ebba Busch borde givetvis när hon lurade av Esbjörn sin familjegård för 3900' lagt på 300'-400', dvs (om nu detta är sant) hon bjöd 3800', Esbjörn sa 3900', okej du får 4300' av mej är vad hon borde sagt.
inte en familjegård som Esbjörn sålde. Ett hus som blivit misskötts i flera år.
Fortfarande inte till underpris. Det är bara en myt som folk som aldrig hållt på med husaffärer tror.
2022-05-23, 05:34
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
inte en familjegård som Esbjörn sålde. Ett hus som blivit misskötts i flera år.
Fortfarande inte till underpris. Det är bara en myt som folk som aldrig hållt på med husaffärer tror.
Det är en myt för folk som aldrig gjort fastighetsaffärer?!?

Du menar att det är fler än Ebba som har för vara att mygla åt sig hus billigt.
För om man tittar på slutpriset på bostäder så ligger de ju ofta en bra bit över värderingspris. Och bostadspriser har stiget kraftigt i värde länge. Så det är det som är det normala. Det är så de flesta fastighetsaffärer slutat. Och sjötomt är inget undantag ska jag berätta för dig. Sjötomt brukar göra att priset skjuter i höjden.

Många av oss som har köpt bostad har som huvudsyfte att både parter är nöjda. Vinner man en budgivning är det det man betalar. Det är inte när man vunnit budgivningen man börjar förhandla pris.

Men det där är ju lite hur man ser på sina medmänniskor att göra. Man kan konstatera att vare sig du eller Ebba hade fått köpa ett hus av mig.

Så jag frågar dig. På vilket sätt är det en myt att ett hus som är värderat till minst 4,2 sälja till underpris om köparen betalar 3,9? Och är man en slipad fastighetshaj om säljaren känner sig blåst?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in