2022-05-16, 17:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Paret D var garanterat oroliga för att Lena skulle släppa några cacher medans de var i USA, som paret D skulle missa att vara FTF på, pga USA-resan.

Fanns alltså bara 2 alternativ för SD (och HD?) : Inte åka till USA eller ta bort Lena. Det blev både och.

Karma att de inte kom in i USA :-)

Så har jag uppfattat det.
Ja, det blev så, mot Stefans vilja.
Tror att det som fick det att eskalera, var att Lena hämtat geo-remsan, fotat och skickat till Steffe. Det var droppen.
Hon tänkte inte acceptera att Hanna fuskloggade hennes cacher, det var hennes rätt att radera felaktiga loggningar, då hon var cacheägare.
Stefan vände sig till (HQ?) och blev varnad om han skulle fortsätta så riskerade han åtgärder.
Det framgår i sms mellan Lena och reviewer J.
Citera
2022-05-16, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det hummar SD om i förhör, ju mer bortförklaringar ju mer suspekt.

TJ kontaktar SDs chef enligt förhör för att det saknas kontrollrapport. Han har ingen feedback på om det är gjort öht.

"Jag har efter det haft kontakt med S*tefan R*amström för att jag behöver en fullständig kontrollplan över bygget. R*amström uppgav att han ska hjälpa mig med kontrollplanen. Jag ska träffa R*amström imorgon kl. 13.00."

"T uppger att efter en tid kom S*tefan R*amström och gjorde en avstämning så att allt hade gått rätt och riktigt till.
T har inte hört något efter det och tycker fortfarande att det är konstigt att Davidsson avvek så i sitt beteende gällande den uteblivna kontrollrapporten."
(Ab 151)

Helgen är intressant om planen var att mörda LW vid hennes myst natten mellan 11-12 maj.

Avbruten träff med LW.
Han struntar i poolhuset som han planerade in i ungefär samma tidsspegel.
Han hälsar HD att hon får åka själv till USA.

8 maj krumbuktade han likadant. Sa att hon fick åka själv.

Gymbesöken också. Hade kunnat ge mycket för att få veta varför han var där dessa två datum.

Ot: Vad jobbar Springare med idag?
Citera
2022-05-16, 17:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Gymbesöken också. Hade kunnat ge mycket för att få veta varför han var där dessa två datum.

Alibi samt hämta kemikalier till spabadet?
Springare blev bortknuffad. Hade han fått vara kvar, hade han knäckt piplarsson.
Citera
2022-05-16, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jodå, jag har både läst och lyssnat, kollat på bilder från polis och från Ängsö. Läst förhöret från kvinnan som han var på Ängsö med 10 maj osv.

Det finns inget dokumenterat om ytterligare rivsår på armar ch ben, skada på tånagel med blåmärken eller handskada.

Här är bilden på såret som rättsläkaren bedömde tex:

https://www.bildtagg.se/bild/byqllatmg8tu1g5gznkp2cx

Där ser man ju SDs underben. Skulle man ha missat alla andra färska rivsår på benen som mumsbulle nämnde? Eller satt de på låren?

Just den bilden jag åsyftar. SD fnattade jämt och ständigt i skogen. Gör man det så undgår man inte att få ett rivsår då och då.

Men frågan är om de (förutom att ta en bild på rispan) tog ett dna-prov på den. Har inte läst någonting om att de sökte Lenas eventuella dna i rispan.

Förutom detta så verkade SD var en stor mes. Mycket äventyr - och tjosan hejsan, "titta vilken rispa jag fick å benet". Tvärtemot hur han presenterade hans eget själv för poliser och i domstol.
Citera
2022-05-16, 17:27
Medlem
develis avatar
Citat:

Gymmet tonas också ner.
Varav jag tror att vartenda spår, om det så är digitalt via mail eller att besöka gym, är för att det ska registreras.
Likt som jag tror ang hans kriminella hjärnspöken så att polisen är riktigt medveten om hur farligt området är. Kvarterspolis "Yoda of universe" har varnat.

Även till grannen; att en tjej hade kunnat råkat illa ut.

"(..) han cyklade dit för att möta upp polisen och ställde sig där för att hålla vakt ifall det skulle komma en tjej, då sa han att då hade det kunnat gå illa. Jag frågade honom om han var skärrad, men han sa att han kom ju undan så det var lugnt."

"(..) han pratade om ett bakhåll, några personer som jagar honom vid halv två på natten, och att han återvänder och ska vakta och invänta polis och uttalandet om att hade det kommit en tjej hade det gått illa, det kändes konstigt. Cykeln hade han varit hemma och hämtat.

P frågade Stefan hur han visste att det skulle gå illa om det kom en tjej, minns inte exakt
hur han ställde frågan och Stefan svarade i någon form att det kände han på sig, att då hade det gått illa, inte mer än så." (PM, Ab 166)
Citera
2022-05-16, 17:37
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Gymmet tonas också ner.
Varav jag tror att vartenda spår, om det så är digitalt via mail eller att besöka gym, är för att det ska registreras.
Likt som jag tror ang hans kriminella hjärnspöken så att polisen är riktigt medveten om hur farligt området är. Kvarterspolis "Yoda of universe" har varnat.

"(..) han cyklade dit för att möta upp polisen och ställde sig där för att hålla vakt ifall det skulle komma en tjej, då sa han att då hade det kunnat gå illa. Jag frågade honom om han var skärrad, men han sa att han kom ju undan så det var lugnt."

"(..) han pratade om ett bakhåll, några personer som jagar honom vid halv två på natten, och att han återvänder och ska vakta och invänta polis och uttalandet om att hade det kommit en tjej hade det gått illa, det kändes konstigt. Cykeln hade han varit hemma och hämtat.

P frågade Stefan hur han visste att det skulle gå illa om det kom en tjej, minns inte exakt
hur han ställde frågan och Stefan svarade i någon form att det kände han på sig, att då hade det gått illa, inte mer än så." (PM, Ab 166)

Men LW sket han högaktningsfullt i när han remmade hem… hon som dessutom var justerad i slalombenen…
Citera
2022-05-16, 17:39
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
/../
Är SDs burkar bortplockade eller har nån fortsatt logga dem? Har inte kollat dem på länge.

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det jag vet är att j*llyboy "adopterat" vissa burkar...
/../

YD har inte adopterat några av SD's burkar.
Senast redigerad av GilGrissom82 2022-05-16 kl. 17:41.
Citera
2022-05-16, 17:39
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Gymmet tonas också ner.

NykelNyfiken/GeoCach/JimLahey/KvartersPolisen.. snart hittas "pojken".
Vad ska mamma säga.. när han är "pojken" bakom lakanet
Citera
2022-05-16, 17:44
Medlem
Hur är det med J.G. Stod han bakom Stefan hela tiden eller insåg han vem han var till slut?
Citera
2022-05-16, 17:46
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Hur är det med J.G. Stod han bakom Stefan hela tiden eller insåg han vem han var till slut?
Han visste till slut vem Stefan Davidsson var.. han tyckte mest synd om den förvuxna pojken.. de hade något gemensamt och det var inte Haschet.
Citera
2022-05-16, 17:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
YD har inte adopterat några av SD's burkar.
Ne inte SDs mig veterligt.
Det gällde nån avliden person, som han såg som nån pionjär. Sågs via JG på fb, han hade som en adoptionsbyrå på burkar som var för långt bort.
Citera
2022-05-16, 17:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Han visste till slut vem Stefan Davidsson var.. han tyckte mest synd om den förvuxna pojken.. de hade något gemensamt och det var inte Haschet.
Synd att han inte insåg samtidigt vad HD gick för och berättade vad hon sa.
Han har ju förstahandsinformation relaterat till avskyn de delade för LW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in