2022-05-16, 16:23
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Om den ena parten är 80 plus och det är så hårda restriktioner pga Coronan att äldre människor dör ensamma runt om i landet, svar ja.
Besöksrestriktioner råder över hela samhället när det gäller äldre människor, vilka t.o.m får mat levererat/lämnad utanför sina dörrar.

Den enda som restriktionerna tydligen inte gällde var Ebba Busch.

Mellan vanligt folk fanns inga restriktioner, bara rekommendationer från FoHM. Kunde man undvika att träffas, var det också önskvärt att man gjorde så. Restriktionerna fanns väl på sjukhus, vårdhem och liknande? Sedan kan man ta till skyddsåtgärder när man väl träffas också. Se till att man är frisk, har munskydd, håller avstånd, tvättar sig ordentligt och håller träffarna till ett minimum.

Men visst, Ebba och Esbjörn träffades ett antal gånger. Var alla dessa gånger nödvändiga? Esbjörn är inte typen som kör möten via Teams eller Zoom, så är det en delförklaring?

Men rekommendationerna gällde uppenbarligen inte heller Binninge, journalister, läkare, psykologer, poliser och annat löst folk som träffade Esbjörn när det var som värst.
2022-05-16, 16:39
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Enligt tråden är det ju allmänt känt på bygden att han är en rättshaverist och att han har öknamnet Springnotan. Med den kunskapen och faktumet att han från början sa nej till försäljning behöver man ju inte direkt vara hjärnforskare för att ana oråd.

Nej, i Västerås hade han öknamnet springnotan och jag tror ingen visste att han var en rättshaverist innan den här cirkusen började. Inte ens han själv.

Om Esbjörn sa nej när deras gemensamma bekanta kom och hörde sig för, varför gick han då hem till Ebba för att prata försäljning? Jag behöver uppenbarligen en hjärnforskare för att förstå det sambandet.
2022-05-16, 16:47
Medlem
Från senaste inlagor 22 skrivet 5 maj 2022 av Sture avs förvaltare framgår:
” De handlingar Esbjörn Bolin undertecknat har han fått hjälp att skriva —vilka här bifogats.”

Dessutom är stures text under rubriken slutsats:

” Esbjörn bolin xxxxxxxxxxxxxxxxxx utgör en risk för honom att vidtaga ekonomiska dispositioner till skada för sig själv —samt att blir utnyttjad pga sitt sjukdomstillstånd.

I inlaga 23 om hans sjukdomstillstånd ingår text från akademiska (skrivet 15 febr 2022) med numera läsbart att hans tillstånd:
”Inte självständigt klarar instrumentell ADI, dvs behöver hjälp av någon annan för att kunna sköta sin ekonomi, inköp, transporter mm”.
Samtidigt framgår att han kom dit ensam. säger sig inte känna till den aktuella förlikningen.

Då vet vi från andra inlagor att han påpekat att han blivit tvingat att skriva på och även att han inte fick nån egen kopia först. Även att det lästes upp men för snabbt.

Mycket motsägande uppgifter från honom själv får man väl säga. Det motsägs även om hans uppfattning avseende förlikningen mellan bilagorna till samma dokument. Dvs bilagorna 22-27.

Enligt hans egen inlaga 20 skrivet 6 april 2022 vill han inte ha förvaltare eller god man.

Det ser mer och mer ut som att att underlaget visar nån plan att skylla på nåt demensliknade för att få häva köpet och förlikningen håller på att gå över i panik hos Esbjörn som börjar se risken att få förvaltare bli sann. Det var nog inte hans tanke utan att det skulle backas på när rätten fått beskedet. Men nu kör ju Sture vidare på detta. Esbjörns lögner gör det inte lättare att bedöma.

Med tanke på inlaga 20 säger att han inte vill ha god man eller förvaltare men inlaga 22 -27 driver den linjen så antingen ljuger Esbjörn i inlaga 20 eller så driver Sture de facto en annan linje mot Esbjörns vilja. Spec som tidslinjen visar att Sture fortsätter.
2022-05-16, 16:51
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Nix, men om en Partiledare och alla Ebbas gelikar på här på fb använder det som huvudargument för tvångsövertagandet av Esbjörns Familjegård, kan jag ivf få ifrågasätta detta.

Deg hade varit en befogad fråga, om nu hon hade med tvång övertagit huset .
Nu hade Esbjörn möjlighet att med samma fria vilja som när han gick till henne när han sålde, kunnat göra det en gång till och som en man stått för sitt val att ångra i stället för att va en mus.
2022-05-16, 16:58
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Från senaste inlagor 22 skrivet 5 maj 2022 av Sture avs förvaltare framgår:
” De handlingar Esbjörn Bolin undertecknat har han fått hjälp att skriva —vilka här bifogats.”

Dessutom är stures text under rubriken slutsats:

” Esbjörn bolin xxxxxxxxxxxxxxxxxx utgör en risk för honom att vidtaga ekonomiska dispositioner till skada för sig själv —samt att blir utnyttjad pga sitt sjukdomstillstånd.

I inlaga 23 om hans sjukdomstillstånd ingår text från akademiska (skrivet 15 febr 2022) med numera läsbart att hans tillstånd:
”Inte självständigt klarar instrumentell ADI, dvs behöver hjälp av någon annan för att kunna sköta sin ekonomi, inköp, transporter mm”.
Samtidigt framgår att han kom dit ensam. säger sig inte känna till den aktuella förlikningen.

Då vet vi från andra inlagor att han påpekat att han blivit tvingat att skriva på och även att han inte fick nån egen kopia först. Även att det lästes upp men för snabbt.

Mycket motsägande uppgifter från honom själv får man väl säga. Det motsägs även om hans uppfattning avseende förlikningen mellan bilagorna till samma dokument. Dvs bilagorna 22-27.

Enligt hans egen inlaga 20 skrivet 6 april 2022 vill han inte ha förvaltare eller god man.

Det ser mer och mer ut som att att underlaget visar nån plan att skylla på nåt demensliknade för att få häva köpet och förlikningen håller på att gå över i panik hos Esbjörn som börjar se risken att få förvaltare bli sann. Det var nog inte hans tanke utan att det skulle backas på när rätten fått beskedet. Men nu kör ju Sture vidare på detta. Esbjörns lögner gör det inte lättare att bedöma.

Med tanke på inlaga 20 säger att han inte vill ha god man eller förvaltare men inlaga 22 -27 driver den linjen så antingen ljuger Esbjörn i inlaga 20 eller så driver Sture de facto en annan linje mot Esbjörns vilja. Spec som tidslinjen visar att Sture fortsätter.

Om man utgår från ursprungsplanen som smides på Faceb. Så var det precis den linjen som körs fortfarande.
Att köra över gubben med att han inte var frisk i huvet
2022-05-16, 16:59
Medlem
Citat:
Exakt, hedliga människor bjuder på hus som redan har till salu skylt.

Ebba ägde ju som tidigare nämnt redan 50 procent av ett hus i grannskapet. Ett hus hon utan strid lät tillfalla som förre detta man. Olyckligt val kan man tänka, då ett av argumenten menyer för att hon var tvungen att bo i just det området var att det passade hennes livspussel.

Jamen då lider vi av samma åkomma, selektivt lyssnade. Skillnaden är att jag inte förnekar att Esbjörn skrev på kontraktet. Jag bara ifrågasätter vilka metoder Ebba använde för att vända hans inledande nej till försäljning till ett ja.

Det konstiga med sin signaturen på kontraktet är att den inte liknar de signaturer vi sett Esbjörn göra på andra dokument. Esbjörn har en tydlig signatur som han skriver i skrivstil. På kontraktet har Esbjörn skrivet sitt namn med enskilda bokstäver och istället för att skriva under med Esbjörn Bolin har han skrivet alla sina namn.
Från början var jag säker på att Ebba hade juridiken på som sida. Dock har hennes vana att köpa sig fri från rättsliga processer fått mig att tveka. Det är oxå mycket i Ebbas berättelse om hur affären gick till som inte håller. Bristen på värderingar är ett exempel. ( jag vet att mäklaren skulle vittna om att han värderat huset muntligt. Men den skriftliga värderingar har lika fan värderingsdatumet 20 oktober. Och en av de förklaringar ni klagar på att jag inte köper är ju att värderingsdatumet ändras till det datumet man skriver ut handlingen.
Nu resonerar du som ett barn igen.
Massor med hederliga människor bjuder på fastigheter utanför hemnet. Du måste släppa dina tvångstankar kring den sajten.
Det är rätt vanligt att man på landet frågar grannen om denna kan tänka sig att sälja framförallt mark eller skog. Det är inget ohederligt i det.
2022-05-16, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Om man utgår från ursprungsplanen som smides på Faceb. Så var det precis den linjen som körs fortfarande.
Att köra över gubben med att han inte var frisk i huvet
Ja. Jag tror även att han själv drivit den linjen men har trasslat in sig i sina egna lögner.
Kombinera detta med han troliga uppvaknande av förvaltarrisken så blir det nog rörigt.

Frågan är vad som händer nu när det verkar som att Sture, enligt Esbjörn, inte har fullmakt avs förvaltare.

Kommer de att utse en förvaltare i ett beslut han kan överklaga?
2022-05-16, 17:18
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Nej, i Västerås hade han öknamnet springnotan och jag tror ingen visste att han var en rättshaverist innan den här cirkusen började. Inte ens han själv.

Om Esbjörn sa nej när deras gemensamma bekanta kom och hörde sig för, varför gick han då hem till Ebba för att prata försäljning? Jag behöver uppenbarligen en hjärnforskare för att förstå det sambandet.
Jag har funderat i dom banorna med och det finns bara två logiska saker
1 för han ville sälja.
2 för han ville blåsa henne på att tro att han ville sälja.
2022-05-16, 17:29
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Hur kan det vara ointressant, för om Niklas till största delen bor inne i Uppsala, då kommer väl inte barnen att bo nära mamma och pappa. Iofs kansje relatvt sett, det blir en mil emellan, inte speclångt men i denna affär så är just närheten den avgörande faktorn.

Du vet väl inte var han bor till största delen? Hur kan du lägga så mycket tid på att hitta på lögner, vem betalar dig för detta?

Det som är intressant är om barnen får bo i sitt närområde där de har närhet till sin skola, sina vänner och sina föräldrar.
2022-05-16, 17:33
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Ja. Jag tror även att han själv drivit den linjen men har trasslat in sig i sina egna lögner.
Kombinera detta med han troliga uppvaknande av förvaltarrisken så blir det nog rörigt.

Frågan är vad som händer nu när det verkar som att Sture, enligt Esbjörn, inte har fullmakt avs förvaltare.

Kommer de att utse en förvaltare i ett beslut han kan överklaga?

Det är besvärligt att ljuga man trasslar in sig i sina egna lögner. Det finns många bevis här på hur det fungerar.
Att eller om han skaffar sig en ny eller ett annat ombud finner jag troligt då han omsätter några om året.
2022-05-16, 17:39
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Enligt tråden är det ju allmänt känt på bygden att han är en rättshaverist och att han har öknamnet Springnotan. Med den kunskapen och faktumet att han från början sa nej till försäljning behöver man ju inte direkt vara hjärnforskare för att ana oråd.

Jag är inte från bygden och litar inte på allt som skrivs i tråden.

Öknamnet springnotan fick han väl i Västerås, inte säker på att det hade spridit sig till Uppsala innan kontraktet blev signerat.

Att han umgås med rättshaverister betyder inte med automatik att han är eller var rättshaverist för två år sedan.

Hjärnforskare är det nog ingen som tar dig för.🤔
2022-05-16, 17:41
Medlem
Citat:
Men om han sa nej till försäljningen - hur hamnade då hans signatur på köpekontraktet…?
Det går Inge vidare nu va?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in