Citat:
Ursprungligen postat av
MisterSeven
En fråga som du då kanske kan svara på:
- Bor Niklas i deras fd gemensamma hus eller har han flera boenden, om isf vart tillbringar han sin största del?
Frågan har absolut ett värde iom diskussionen om Ebbas behov av att bo i exets närhet är till grund för hela hennes behov av Esbjörns Familjegård.
Som småbarnsförälder köper jag Ebbas argument med hull och hår. Att förenkla och möjliggöra vardagspusslet är guld värt. Att Ebba vill att deras barn på ett enkelt och säkert sätt kan ta sig mellan henne och pappan när de vill, ser jag inte som någonting konstigt. Ebba lär nog jobba rätt mycket och oregelbundet, så vägen mellan henne och de andra är nog välanvänd när det gäller ungarna.
Jag vet inte var exet har sin huvudsakliga nattvila. Jag vet inte heller var hans eller Ebbas föräldrar gör det. När det spekulerades i hans förehavanden i början av tråden, så fanns det några som påstod att han inte bodde där alls, men något verifierbart dök aldrig upp.
Om det nu visar sig att han inte alls bor där och att Ebbas argument faller, då undrar jag varför hon vill ha stället så mycket? Det är ingen drömkåk på något sätt och billigt har det inte heller varit, varken då eller nu. Kanske vill hon inte erkänna för oss att hon är en horder och Esbjörns ställe var en guldstart på den tillvaron?