2022-05-15, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Läs detta för Guds skull!

https://www.paulcraigroberts.org/2022/05/15/the-kremlin-never-learns-2/

Han anser att vi håller på att gå in i ett kärnvapenkrig under ledning av ett korrupt ledarskap i Finland och Sverige.
Finland, ja Sanna Marin har varit elev hos Klaus Schwab, hon finns med bland deras alumni om man kollar WEF, World Economic Forum.
Jag läste skräpet och kan konstatera att det handlar om ytterligare en grinig rättshaverists gissningar. Varför skulle man läsa det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Det ska bli intressant att se hur S väljarna reagerar.
Det lär inte bli klart innan valet, 30 länders parlament ska ratificera och sen ska Riksdagen ratificera.
Men det lär väl bli så är väl ansökan inskickad kommer det av svenska politiker, undantag V, och media med den rätta värdegrunden att betraktas som en icke fråga. Så det hålls utanför valrörelsen.

Tror inte det går att hålla frågan utanför valrörelsen. I Finland är enigheten av helt andra dimensioner. I Sverige är många tveksamma och osäkra och de som är nejsägare har ju fått kämpa för det.

Sen är väl många av S:s kärnväljare mot ett Natomedlemskap? Att partiledning och karriärspolitiker av det mindre S formatet svänger i vinden är väl en sak. Men deras vanliga väljare? Men som du säger intressanta tider väntar.
Citera
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ingenting kommer att hända och ingenting skulle ha hänt för Sverige.

nähä och du är så lugn när psykfallet putin andas än ? intressant nu när vi blir en måltavla för ryssarna och finland är större idioter som ligger grannland med ryssland.. jo detta lär sluta fint...
Citera
2022-05-15, 17:38
Medlem
– Jag kommer definitivt aldrig så länge jag är försvarsminister att medverka i en sådan process. Det kan jag garantera alla, sa Peter Hultqvist då.

Älskar hur sossar använder ordet aldrig och jag garanterar ofta, och sen gör raka motsatsen. Sossar är ett vidrigt släkte som måste bort från allt vad makt heter.
Citera
2022-05-15, 17:38
Medlem
Alltså Finland, de har lurat oss, den där Sanna Maarin - jag sa det först
Citera
2022-05-15, 17:40
Medlem
GoranPongs avatar
Inte säkert att Ryssland kommer att agera med någon attack mot Sverige utan dom använder istället Turkiet för att förhindra att vi får gå med i NATO. Frågan är ju hur Ryssland agerar mot Finland. Blir en spännande sommar under ansökningstiden.
Citera
2022-05-15, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Har redan missat två demonstrationer..nu hänger det på de som tagit aktiv ställning och sv freds att steppa upp och demonstrera..
S passade på nu, folk har inte haft tid, maj den mest hektiska månaden
Uträkningen har hela tiden varit att det ska gå i blixtfart - helst ska vi i praktiken vara fullvärdiga medlemmar redan framåt juni/juli. Jag tror att Turkiet sätter P för denna fina kalkyl, de tycks ha flera krav på gång - och redan det första, att kriminalisera PKK som organisation och medlemskap i det (det är väl typ det de vill) är svårsmält utifrån svenska lagar och svensk politik.

S vill för död och pina inte att NATO blir en tydlig del av valrörelsen. En stor del av deras egna gräsrötter och delar av mellannivån (t ex kvinnoförbundet och SSU) är fortfarande starkt emot, och de lär inte ändra sig i första taget.
Citera
Medlem
Japp ,det verkar som en Natoansökan kommer skickas in prunto.
Vicken vecka för för vasen Vladimir. Ukraina vann ESC och Zelenskyj säger med ett grin i facet att nästa år skall arrangemanget hållas i Mariupol
Och så två länder i Ryssland närområde som Putin ville skulle huka under hans piska men som i stället söker medlemskap i Nato.
Hade jag varit lille Putin hade jag tagit repet.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jaha vad kommer Ryssland göra nu då? Kommer det hända nåt tro?
Ryssarna kommer inte agera mot oss på något signifikant vis.

Däremot tror jag detta kan bidra till att Putin avsätts av några kuppmakare. Särskilt Finlands Nato-medlemskap är ett enormt misslyckande av Putin.
Citera
2022-05-15, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Tror inte det går att hålla frågan utanför valrörelsen. I Finland är enigheten av helt andra dimensioner. I Sverige är många tveksamma och osäkra och de som är nejsägare har ju fått kämpa för det.

Sen är väl många av S:s kärnväljare mot ett Natomedlemskap? Att partiledning och karriärspolitiker av det mindre S formatet svänger i vinden är väl en sak. Men deras vanliga väljare? Men som du säger intressanta tider väntar.

Har skett en rätt rejäl ökning inom deras väljarkår också, enligt de Sifo-undersökning som gjorts (annars hade de inte varit för, valet i höst är trots allt det som är viktigast för sossarna, inte Sveriges säkerhetspolitik.)
Citera
2022-05-15, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Inte säkert att Ryssland kommer att agera med någon attack mot Sverige utan dom använder istället Turkiet för att förhindra att vi får gå med i NATO. Frågan är ju hur Ryssland agerar mot Finland. Blir en spännande sommar under ansökningstiden.
Någon stor militär attack från Ryssland på oss blir det inte, men däremot kan det bli olika slags hybridattacker.
Citera
2022-05-15, 17:43
Medlem
Som jag skrev i en annan tråd, detta är startskottet på ww3! Ryssarna har ju förfan gett Sverige o Finland skarpa varningar i flera månaders tid nu.

Snart regnar kärnvapenmissilerna ner över Stockholm o Helsingfors och då finns det ingen återvändo till det gamla vanliga, utan då är domedagen här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in