Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-15, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Normalt ska det vara en någorlunda objektiv och opartisk nyhetsförmedling i en sådan här fråga. Nato är inte restricted av några hatbrottslagar om man säger så. Det är alltså fritt fram presentera nackdelar. Men så blev det inte eftersom det tydligen var så viktigt att få igenom beslutet så snabbt som möjligt. Bortom att jag tillhör Nej sidan så tycker jag det är oerhört cyniskt. Och hade faktiskt reagerat likadant om man använt samma metoder för att pressa igenom ett nej.

Jag hoppas S straffas i valet för den arrogansen.
Det ska bli intressant att se hur S väljarna reagerar.
Det lär inte bli klart innan valet, 30 länders parlament ska ratificera och sen ska Riksdagen ratificera.
Men det lär väl bli så är väl ansökan inskickad kommer det av svenska politiker, undantag V, och media med den rätta värdegrunden att betraktas som en icke fråga. Så det hålls utanför valrörelsen.
Citera
2022-05-15, 17:16
Medlem
Neej extrasändning ekot, vi söker nu nato!
Citera
2022-05-15, 17:16
Medlem
MrEGreys avatar
Sossarna säger ja enligt pressmeddelande.

Länk till pressmeddelandet.

https://via.tt.se/pressmeddelande/socialdemokraternas-partistyrelses-beslut-om-partiets-sakerhetspolitiska-linje?publisherId=142377&releaseId=3322651&lang=sv
Citera
2022-05-15, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Någon som har något slags tidsuppfattning rörande (S) interna möte idag om NATO, där man ska bestämma sig om medlemskap? Har någon information gått ut om detta, och när idag kommer (S) att lämna besked om vad som beslutats?
Presskonf 18, de säger ja!..usch
Citera
2022-05-15, 17:21
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Sossarna säger ja enligt pressmeddelande.

Länk till pressmeddelandet.

https://via.tt.se/pressmeddelande/socialdemokraternas-partistyrelses-beslut-om-partiets-sakerhetspolitiska-linje?publisherId=142377&releaseId=3322651&lang=sv

Så ja! Då lär ansökan skickas in under kommande vecka. Eat your heart out ryssjävlar!
Citera
2022-05-15, 17:23
Medlem
Läs detta för Guds skull!

https://www.paulcraigroberts.org/2022/05/15/the-kremlin-never-learns-2/

Han anser att vi håller på att gå in i ett kärnvapenkrig under ledning av ett korrupt ledarskap i Finland och Sverige.
Finland, ja Sanna Marin har varit elev hos Klaus Schwab, hon finns med bland deras alumni om man kollar WEF, World Economic Forum.
Citera
2022-05-15, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Normalt ska det vara en någorlunda objektiv och opartisk nyhetsförmedling i en sådan här fråga. Nato är inte restricted av några hatbrottslagar om man säger så. Det är alltså fritt fram presentera nackdelar. Men så blev det inte eftersom det tydligen var så viktigt att få igenom beslutet så snabbt som möjligt. Bortom att jag tillhör Nej sidan så tycker jag det är oerhört cyniskt. Och hade faktiskt reagerat likadant om man använt samma metoder för att pressa igenom ett nej.

Jag hoppas S straffas i valet för den arrogansen.
Det jag helst skulle vilja se är någonting typ "Folkkampanjen mot NATO", en bred och aktiv paraplyorganisation för att driva opinion i den här frågan - men det förutsätter nog att det verkligen går till folkomröstning och det vill ju varken S-toppen eller de borgerliga.

Hur som helst behövs det mer öppen debatt, och jag är övertygad om att den snart börjar komma igång på allvar, även här i Sverige.
Citera
2022-05-15, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Läs detta för Guds skull!

https://www.paulcraigroberts.org/2022/05/15/the-kremlin-never-learns-2/

Han anser att vi håller på att gå in i ett kärnvapenkrig under ledning av ett korrupt ledarskap i Finland och Sverige.
Finland, ja Sanna Marin har varit elev hos Klaus Schwab, hon finns med bland deras alumni om man kollar WEF, World Economic Forum.
Magdalena Andersson då..arbetade hon inte på goldman sachs?
Citera
2022-05-15, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Så ja! Då lär ansökan skickas in under kommande vecka. Eat your heart out ryssjävlar!

Nice!

Det trodde man inte för 3 månader sen!

Riktigt riktigt bra nyheter!
Citera
2022-05-15, 17:28
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Magdalena Andersson då..arbetade hon inte på goldman sachs?

hon är med i WEF, säger väl allt.
Citera
2022-05-15, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det jag helst skulle vilja se är någonting typ "Folkkampanjen mot NATO", en bred och aktiv paraplyorganisation för att driva opinion i den här frågan - men det förutsätter nog att det verkligen går till folkomröstning och det vill ju varken S-toppen eller de borgerliga.

Hur som helst behövs det mer öppen debatt, och jag är övertygad om att den snart börjar komma igång på allvar, även här i Sverige.
Har redan missat två demonstrationer..nu hänger det på de som tagit aktiv ställning och sv freds att steppa upp och demonstrera..
S passade på nu, folk har inte haft tid, maj den mest hektiska månaden
Citera
2022-05-15, 17:29
Medlem
Början på undergången. Tack S.

Köp Jod-tabletter, gott folk. Själv drar jag härifrån innan Sabuni bokat sin förstaklass-biljett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in