Citat:
Ursprungligen postat av
saganshus
Nej, jag har ingenting emot folkomröstningar. Nej, jag har inte sagt ett enda ord om att opinionsundersökningar är liktydiga med folkomröstningar. Nej, du har inte visat mig något om högertrafiken. Folkomröstningar är rådgivande, vilket jag redan har skrivit.
Varför ljuger du?
Du invände mot mig, när jag svarade en annan, angående när man kan ändra sig under en mandatperiod. Jag skrev då att jag tycker att man bör ha folkomröstning om det är en betydande fråga och länge kvar till nästa val. Du svarade då:
Jag ser ingen som helst poäng i att ha folkomröstningar i en fråga där utgången är given, det är ju fullständigt poänglöst.
(FB) Bör Sverige och Finland gå med i NATO?
Hur kan du veta att utgången är given?
I ett senare inlägg skriver du till en annan:
NATO frågan har en mycket brett stöd i jämförelse med alla folkomröstningar som Sverige har haft. Läser du aldrig på innan du skriver ditt nonsens?
Du är återigen inne på att jämföra resultat från folkomröstningar med argumentet »brett stöd«. Vad grundar du detta på för underlag?
Sedan har du uppenbarligen inte koll på folkomröstningen om högertrafik där jag redan igår skrev till dig att 82,9 % röstade för att behålla vänstertrafiken, men politikerna ändå valde att göra tvärtom:
Sammanfattar man detta så blir det som jag skrev att
du tycks vara inne på att se opinionsundersökningar som liktydiga med folkomröstningar eller vad är det du använder för att motivera »brett stöd«. Vad är det jag ljuger om?