2022-04-19, 20:12
Medlem
-=Damian=-s avatar
Har inte läst hela tråden, men har under några år fått rekommenderat Lyrica för mina medicinska besvär.

Kunde lagt tråden i medicin forumet egentligen, men har lite andra frågeställningar som säker kan svaras på bättre i denna tråden.

Dras med kraftiga smärtor från och till som drabbar nervsystemet samt muskulatur.
Har tidigare använt mig av gabapentin, Fick rekommenderat preglandin.. och i nästa steg Lyrica.

Jag har smärtperioder på 2-3 veckor till 3-4 månader åt gången per år ca.
Är Lyrica värt det? Som jag förstått är det galet lätt att bli psykiskt beroende av detta då "verkligheten" blir ett paradis när man är på detta preparat. och när man väl går av så blir livet liksom tråkigare..

Jag käkar preparat så som Tramadol / dolcontin / Oxynorm / oxycontin / gabapentin i olika mixer när jag väl sitter i skiten - och vad jag hörde kunde Lyrica vara den gyllene genvägen för att skära ner på antal mediciner. Jag är inte ute efter ruset.. även om det såklart är kul ibland att bli lite skön.

Vad jag förstått är Lyrica effektivt men jävligt vanebildande rent psykiskt?
Citera
2022-04-22, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
Har inte läst hela tråden, men har under några år fått rekommenderat Lyrica för mina medicinska besvär.

Kunde lagt tråden i medicin forumet egentligen, men har lite andra frågeställningar som säker kan svaras på bättre i denna tråden.

Dras med kraftiga smärtor från och till som drabbar nervsystemet samt muskulatur.
Har tidigare använt mig av gabapentin, Fick rekommenderat preglandin.. och i nästa steg Lyrica.

Jag har smärtperioder på 2-3 veckor till 3-4 månader åt gången per år ca.
Är Lyrica värt det? Som jag förstått är det galet lätt att bli psykiskt beroende av detta då "verkligheten" blir ett paradis när man är på detta preparat. och när man väl går av så blir livet liksom tråkigare..

Jag käkar preparat så som Tramadol / dolcontin / Oxynorm / oxycontin / gabapentin i olika mixer när jag väl sitter i skiten - och vad jag hörde kunde Lyrica vara den gyllene genvägen för att skära ner på antal mediciner. Jag är inte ute efter ruset.. även om det såklart är kul ibland att bli lite skön.

Vad jag förstått är Lyrica effektivt men jävligt vanebildande rent psykiskt?

Det är väldigt vanebildande rent fysiskt också. Man behöver inte gå på lyrica under några långa perioder för att drabbas av en avtändning.
Citera
2022-04-23, 09:30
Medlem
funktioners avatar
Hur länge kan man äta lyrica utan at?

Har käkat i fyra dagar i rad, så här har det sett ut:

Dag 1: 600mg hela dosen på en gång
Dag 2: 1200mg utspritt över hela dagen
Dag 3: 1200mg utspritt över hela dagen
Dag 4: 1200mg hela dosen på en gång

Sen inget mer. Kommer jag åka på någon at efter detta korta racet?
Senast redigerad av funktioner 2022-04-23 kl. 10:29.
Citera
2022-04-23, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Hur länge kan man äta lyrica utan at?

Har käkat i fyra dagar i rad, så här har det sett ut:

Dag 1: 600mg hela dosen på en gång
Dag 2: 1200mg utspritt över hela dagen
Dag 3: 1200mg utspritt över hela dagen
Dag 4: 1200mg hela dosen på en gång

Sen inget mer. Kommer jag åka på någon at efter detta korta racet?
Formentligt vil du sove dårligt mellem dag 5 og 6 i dit skema, altså natten dagen efter du har stoppet når du rammer helt oppe på 1200 mg, og muligvis blive lidt deprimeret. Men ellers er det meget individuelt hvordan folk reagerer.

Jeg ville aldrig stoppe på et højt antal mg lyrica, også selvom det er en kort periode du har kørt. Hjernen vænner sig hurtigt til Lyrica.

Hvis du har 25-50 mg til at ligge ville jeg tage det før du skal sove på på dag 5. Hvis du har en 300 mg kapsel kan du nemt indtage 50 mg, ved at hælde 300 ml op, og blande de 300 mg i og røre rundt. Lyrica fordeles fint i vand. Så 50 ml = 50 mg.

Ellers burde du klare det fint. Jeg vil dog anbefale minimum 72 timer i mellem doser til fremtiden. Det får du mere ud af, da tolerancen hurtigt går ned igen.
Citera
2022-04-30, 12:11
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanegan
Formentligt vil du sove dårligt mellem dag 5 og 6 i dit skema, altså natten dagen efter du har stoppet når du rammer helt oppe på 1200 mg, og muligvis blive lidt deprimeret. Men ellers er det meget individuelt hvordan folk reagerer.

Jeg ville aldrig stoppe på et højt antal mg lyrica, også selvom det er en kort periode du har kørt. Hjernen vænner sig hurtigt til Lyrica.

Hvis du har 25-50 mg til at ligge ville jeg tage det før du skal sove på på dag 5. Hvis du har en 300 mg kapsel kan du nemt indtage 50 mg, ved at hælde 300 ml op, og blande de 300 mg i og røre rundt. Lyrica fordeles fint i vand. Så 50 ml = 50 mg.

Ellers burde du klare det fint. Jeg vil dog anbefale minimum 72 timer i mellem doser til fremtiden. Det får du mere ud af, da tolerancen hurtigt går ned igen.
Fick ingen avtändning alls, inte svårt att sova och ingen depression utöver mitt vanliga depressiva tillstånd.

Tanken var ju att spara ett par piller och trappa ut men de gick åt kan man säga..
Citera
2022-04-30, 21:24
Medlem
Utvecklar alla tolerans av Lyrica?
Säg att man vill ta det i medicinsk syfte mot ångest/depression. Absolut inte ute efter rus eller dyl utan bara kunna fungera.
Kan man hålla en hyfsad dos och få effekt utan att behöva öka?
Citera
2022-05-07, 00:13
Medlem
Hejsan allihopa!
Käka lyrica i låga doser i fem dagar, från 100mg första dagarna till 300mg/dagen sista två dagarna ungefär. Tog 2 dagar paus sen ytterligare 3 dagar med lyrica, sista dagen var dosen uppe på 900mg och då var jag ordentligt fläng. Nu har jag låtit de gått 3 dagar sedan dess. Har jag fortfarande tolerans om jag skulle ta det imorgon? Eller blir jag mysig på en 100-150mg dos imorgon?

Vilken vad för dos skulle ni rekommendera att jag kör på imorgon om senaste intaget var 3 dagar sedan och den dosen var 800mg?

Tack!
Citera
2022-05-07, 00:58
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chumpa280
Säg att man vill ta det i medicinsk syfte mot ångest/depression. Absolut inte ute efter rus eller dyl utan bara kunna fungera.

Det verkar väldigt individuellt. Jag stod på samma dos i flera år utan att känna något behov av att öka. Andra hamnar snabbt på maxdos och eller börjar missbruka.
Citera
2022-05-07, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cooling12345
Hejsan allihopa!
Käka lyrica i låga doser i fem dagar, från 100mg första dagarna till 300mg/dagen sista två dagarna ungefär. Tog 2 dagar paus sen ytterligare 3 dagar med lyrica, sista dagen var dosen uppe på 900mg och då var jag ordentligt fläng. Nu har jag låtit de gått 3 dagar sedan dess. Har jag fortfarande tolerans om jag skulle ta det imorgon? Eller blir jag mysig på en 100-150mg dos imorgon?

Vad för dos skulle ni rekommendera att jag kör på imorgon om senaste intaget var 3 dagar sedan och den dosen var 800mg?

Tack!

Tog först 150mg blev lite skön och taggad, sedan ytterligare 150mg och nu mår man riktigt bra. Toleransen verkar gå ner nästan lika snabbt som den gör upp. (Så ni vet det om det är någon annan på forumet som eventuellt har en likande fundering)
Citera
2022-05-14, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chumpa280

Jag har kunnat hålla en dos på 75 mg per dygn sedan oktober 2009. Men det kanske beror på att jag har mycket andra mediciner också. Och jag kan ju bara tala för mig själv.
Citera
2022-05-15, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trainrider
Hur många dagar käka du dom? Säg gärna till om du känner av nån form av avtändning från lyrican. Jag tänkte köra 3 dagar och va utan några dagar sen 3 dagar igen

Tja! Hur har detta funkar för dig? Dvs 3 dagar på lyrica, sen 3 dagar utan? Fått någon avtändning? Lös mage? Hör en låt och blir ovanligt känslosam? Liksom super milda at symptom xD Ty för info om du orkar återkomma
Citera
2022-05-17, 06:33
Medlem
amfettas avatar
Besviken man här!!!

Beställde 200 stycken Lyrica av märket Accord, (Ackorden är bland det bästa lyrican jag testat.)
När brevet dumpar ned i brevlådan så har jag fått kartor med 200 Lyrica i som det står Rx Only India Swiss Pharmacy eller Pharma.

Dessa herrar från Rx är betydligt mycket svagare än Accord tabletterna.
Blev lite besviken faktiskt för jag vill ju ha bang for the buck så att säga!!!

Absolut dem funkar men jag behöver stoppa i mig betydlig fler på dessa nya tabbar för att bli svängd,
Accord tabbarna räckte med 2 så var man sett för dagen.

Är det någon annan som testat dessa från Rx Only India Swiss Pharma??
Skriv gärna en kommentar om din erfarenhet av dessa små rackare!!!!

Jag kommer definitivt inte handla där igen då dem ändrar order utan att ens fråga mig som kund och om det går bra att byta till något annat för samma pris.

Svammel jag vet, det får ni ta!
Ha en fin försommar dag allihop
och jag önskar er all lycka!
Pizzz
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här