2022-05-15, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
clean install er ikke så clean som du tror, men stjålet pc kan jo føre til justismord. Golf ble heldigvis sjekket ut

Nej da, men det er mange muligheter. Stjålet pc, med ny HDD / SSD fra komplett, da er den ganske clean Deretter destruert etter bruk. Det skal noe til å finne denne igjen, eller finne fellende bevis etter denne, en 2-3 år senere
Citera
2022-05-15, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Gammel ser det ut som? Fra 24 oct 2021.
Den var jo ny på det tidspunktet da den du siterer postet innlegget 2021-10-24
Citera
2022-05-15, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Han har nok brukt det samme brukernavnet et annet sted og forsøker å skjule koblingen. Eller brukernavnet sier noe om ham eller hans interesser. Uansett, han vil ikke at vi skal vite hvem han er, samtidig som han sier «I dont care about the verification process.»

Citat:
Det tror jeg faktisk ikke. Kanskje i begynnelsen, men etter at han fikk pengene, var nok det viktigste å forsvinne også på nettet.
Hvis den brukeren er GM, hvorfor fjernet og endret han ikke innlegg og slettet brukere for lang tid siden? Tenkte han i så fall ikke på at politiet og andre ville kunne finne innleggene og brukeren og se sammenhenger?
Hvis dette var en tabbe av GM, kan han kanskje også ha gjort andre tabber?

GM har kanskje mer enn en epostadresse som er brukt til opprettelse av brukerkontoer på diskusjonsforum. Kanskje politiet kan finne sammenhenger i valgte passord og "personopplysninger" som er lagt inn i forbindelse med opprettelse av epostkontoer og valgte passord for brukere på diskusjonsforum? Og kanskje noen av disse detaljene også går igjen i GMs vanlige (dvs ikke hemmelige) epostkontoer og brukere? Kanskje noen av passordene ligner på passord som vedkommende har på diverse nettsteder (som feks nettbutikker, reisekort)? Noen bruker jo også samme passord på flere av sine innloggingssteder

Kan politiet få opplyst fra forum om en brukers epostadresse og passord og eventuelt brukerens PM?
Kan politiet få opplyst fra et epost-selskap om de detaljer som en bruker har lagt inn (feks passord, "navn" og "fødselsdato", "fødeby" og "navn på kjæledyr" og en eventuell oppgitt annen epostadresse i forbindelse med opprettelse av epostkontoen m.m.)?
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-15 kl. 12:32.
Citera
2022-05-15, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis den brukeren er GM, hvorfor fjernet og endret han ikke innlegg og slettet brukere for lang tid siden? Tenkte han i så fall ikke på at politiet og andre ville kunne finne innleggene og brukeren og se sammenhenger?
Hvis dette var en tabbe av GM, kan han kanskje også ha gjort andre tabber?

GM har kanskje mer enn en epostadresse som er brukt til opprettelse av brukerkontoer på diskusjonsforum.
Kanskje politiet kan finne sammenhenger i valgte passord og "personopplysninger" som er lagt inn i forbindelse med opprettelse av epostkontoer og valgte passord for brukere på diskusjonsforum? Og kanskje noen av disse detaljene også går igjen i GMs vanlige (dvs ikke hemmelige) epostkontoer og brukere? Kanskje noen av passordene ligner på passord som vedkommende har på diverse nettsteder (som feks nettbutikker, reisekort)?

Kan politiet få opplyst fra forum om en brukers epostadresse og passord og eventuelt brukerens PM?
Kan politiet få opplyst fra et epost-selskap om de detaljer som en bruker har lagt inn (feks passord, "navn" og "fødselsdato" og en eventuell oppgitt annen epostadresse i forbindelse med opprettelse av epostkontoen m.m.)?
Ifølge Flashback brukeren som etterforsket dette, ble det gjort endringer etter 7,5 måneder dvs. omtrent da alt det her begynte å skje https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/R9kb0x/de-ukjente-kryptosporene

Som vi ser er det i 2017 før han kommer ordentlig i gang eller helt har bestemt seg, at han gjør ting feil. Dette at politiet ikke har funnet ham, tyder vel på at deres innsikt i forum, er begrenset.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-05-15 kl. 12:40.
Citera
2022-05-15, 12:42
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
RU er siktet for medvirkning til grov frihetsberøvelse av Anne-Elisabeth Hagen.

Han ble først siktet for medvirkning til drap, om jeg ikke husker helt feil.
TH er uansett siktet for drap eller medvirkning.

Uansett tipper jeg siktelsen av RU tilsier at han visste at han var med
på svært alvorlig kriminalitet. Sannsynligvis for pengenes skyld.

Det har tidligere vært nevnt i tråden at "det er kort vei mellom RU
og tunge kriminelle", som han angivelig kjenner gjennom lillebror MPU.
Så har vi jo denne kompisen hans, CFOen i HoC-imperiet. Han har visst ikke
økonomien helt på stell, og er kjent for høy sigarføring. Kan vi ha med dopgjeld å gjøre?

Det er lettere å få tak i cola enn tjall på byen i Oslo. Hvem driver innførsel
av pulver i Norge? Det er ikke Speideren, tror jeg. Hvis man har de gutta
etter seg, må man enten betale eller forsvinne, man har ikke mange valgmuligheter.
Senast redigerad av Svartediket 2022-05-15 kl. 12:45.
Citera
2022-05-15, 12:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg har aldri sagt at du har postet navnet til eks-svogeren, men at du var den første til å si at det måtte være eks-svogeren som var den som var involvert i ekteskapskonflikten der en mann hadde blitt truet, og der TH ble anmeldt for dette. Dette var en trådsannhet du plantet her, ene og alene basert på at han i den podden sa at hun var en flott dame. Det er jo flere ting som tyder på at du hele tiden har visst hvem dette var, men at du har latet som at du ikke visste.
Du får sitere meg ang påstandene dine om meg - så skal jeg forklare deg hvordan landet ligger
Citera
2022-05-15, 12:45
Medlem
Citat:
Ifølge Flashback brukeren som etterforsket dette, ble det gjort endringer etter 7,5 måneder dvs. omtrent da alt det her begynte å skje https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/R9kb0x/de-ukjente-kryptosporene

Som vi ser er det i 2017 før han kommer ordentlig i gang eller helt har bestemt seg, at han gjør ting feil. Dette at politiet ikke har funnet ham, tyder vel på at deres innsikt i forum, er begrenset.
Takk! Var det i tråden på Reddit i november 2017 at en bruker skrev om det å kjøpe en stor mengde kryptovaluta?
GM sine tanker om å utføre den forbrytelsen mot AE kan kanskje ha kommet ganske kort tid før det innlegget ble postet?
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-15 kl. 13:10.
Citera
2022-05-15, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Han ble først siktet for medvirkning til drap, om jeg ikke husker helt feil.
TH er uansett siktet for drap eller medvirkning.

Uansett tipper jeg siktelsen av RU tilsier at han visste at han var med
på svært alvorlig kriminalitet. Sannsynligvis for pengenes skyld.

Det har tidligere vært nevnt i tråden at "det er kort vei mellom RU
og tunge kriminelle", som han angivelig kjenner gjennom lillebror MPU.
Så har vi jo denne kompisen hans, CFOen i HoC-imperiet. Han har visst ikke
økonomien helt på stell, og er kjent for høy sigarføring. Kan vi ha med dopgjeld å gjøre?

Det er lettere å få tak i cola enn tjall på byen i Oslo. Hvem driver innførsel
av pulver i Norge? Det er ikke Speideren, tror jeg. Hvis man har de gutta
etter seg, må man enten betale eller forsvinne, man har ikke mange valgmuligheter.
Såvidt jeg kan se, er de her ennå.
Poenget var at man kan ikke siktet noen for medvirkning til grov frihetsberøvelse av Anne-Elisabeth Hagen. Uten å først anta at en grov frihetsberøvelse av Anne-Elisabeth Hagen har funnet sted.

Dette at de samtidig har siktet en annen person for drap på Anne-Elisabeth Hagen. Viser bare at de rir på to hester og sammenfaller med at de har to hypoteser om hva som har funnet sted.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-05-15 kl. 12:52.
Citera
2022-05-15, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk! Var det i tråden på Reddit i november 2017 at en bruker skrev om det å kjøpe en stor mengde kryptovaluta?
Ja 22 november 2017 her https://www.reddit.com/r/Monero/comments/7epkax/question_where_i_can_buy_large_amounts_of_monero/

Han spør først om Monero for 1 million Euro. Men utdyper senere at han vil vite maks beløp man kan kjøpe for.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-05-15 kl. 12:56.
Citera
2022-05-15, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Hvordan kan man slå fast hvem som er GM, samtidig som det mangler beviser til å kunne tiltale og dømme vedkommende?

Slik jeg, og også politiet, ser det, så er GM allerede siktet i denne saken.
Citera
2022-05-15, 13:00
Medlem
Gammel artikkel, men man kan lure på hvordan dette ble til.

Anne-Elisabeth Hagen ble sjekket inn hos TVNorge på Facebook tre uker etter at hun forsvant

https://www.nettavisen.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen-ble-sjekket-inn-hos-tvnorge-pa-facebook-tre-uker-etter-at-hun-forsvant/s/12-95-3423968374
Citera
2022-05-15, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Slik jeg, og også politiet, ser det, så er GM allerede siktet i denne saken.
Slik jeg, og også retten, ser det, så tar politiet feil i denne saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in