2022-05-14, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Donglund
Kolsvart här oxå. Använder Toucan.
Funderar på att köpa den.

Citat:
Ursprungligen postat av bralthcarbuk
Omstart av servrar tydligen
Använder du också den?

Ser att dom flesta här skriver N1 här i tråden.

Jag har märkt att de leverantörer som kostar 800-1000 inte levererar så bra service på andra regioner och kontinenter, testade en nordisk leverantör nyss där ingen kanal från Asien/Mellanöstern fungerade.
Citera
2022-05-14, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bidragsnegern
Funderar på att köpa den.

Använder du också den?

Ser att dom flesta här skriver N1 här i tråden.

Jag har märkt att de leverantörer som kostar 800-1000 inte levererar så bra service på andra regioner och kontinenter, testade en nordisk leverantör nyss där ingen kanal från Asien/Mellanöstern fungerade.

Låter märkligt om någon leverantör är så dålig så inga kanaler från varken Asien eller Mellanöstern funkade.
Citera
2022-05-15, 00:21
Medlem
Vichitos avatar
Har testat flera av dem "Nordiska" den senaste tiden via 24 timmars/10 dagars osv, detta för att försöka bilda mig en egen uppfattning om vilka som faktiskt är bra och inte. Det som finns på den ena saknas på den andra, inte helt lätt. Jag lyckas inte hitta någon sida med vettig information, det måste ju finnas en leverantör som utklassar alla andra. Jag antar att det här med IPTV är något som man fokuserar enormt mycket på att slå tillbaka, det ska inte vara lätt att hitta bra information.

Jag har använt IPTV Smarters Pro och det fungerar förvånansvärt bra.
Appen kan vara smått buggig ibland, det går tex inte att spola med 10 sec fram/bak knappen, då kraschar hela appen, men det fungerar om man använder "slidern". Dessa småbuggar kanske blir för mycket för den som gillar att sitta och slötitta på tv och zappa mellan kanaler, men knappast ett problem för någon som målmedvetet tittar på en specifik sak då och då.
Citera
2022-05-15, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vichito
Har testat flera av dem "Nordiska" den senaste tiden via 24 timmars/10 dagars osv, detta för att försöka bilda mig en egen uppfattning om vilka som faktiskt är bra och inte. Det som finns på den ena saknas på den andra, inte helt lätt. Jag lyckas inte hitta någon sida med vettig information, det måste ju finnas en leverantör som utklassar alla andra. Jag antar att det här med IPTV är något som man fokuserar enormt mycket på att slå tillbaka, det ska inte vara lätt att hitta bra information.

Jag har använt IPTV Smarters Pro och det fungerar förvånansvärt bra.
Appen kan vara smått buggig ibland, det går tex inte att spola med 10 sec fram/bak knappen, då kraschar hela appen, men det fungerar om man använder "slidern". Dessa småbuggar kanske blir för mycket för den som gillar att sitta och slötitta på tv och zappa mellan kanaler, men knappast ett problem för någon som målmedvetet tittar på en specifik sak då och då.

Vad är det du saknat i utbudet?

Kör du appen direkt i tvn?
Citera
2022-05-15, 01:27
Medlem
Vichitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Vad är det du saknat i utbudet?

Kör du appen direkt i tvn?

Den ena har eventkanaler, om du tex tittar på en fotbollsmatch och streamen krånglar så finns det en eventkanal som alltid fungerar. Den andra saknar detta men har istället vissa serier som den andra inte har, tex anime samt japanska kanaler. Hos den ena fungerar det inte att streama 4K, förmodligen pga servrarnas location.

Man vill gärna ha allt

Kör appen via laptop kopplad till TV'n.
Senast redigerad av Vichito 2022-05-15 kl. 01:50.
Citera
2022-05-15, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vichito
Den ena har eventkanaler, om du tex tittar på en fotbollsmatch och streamen krånglar så finns det en eventkanal som alltid fungerar. Den andra saknar detta men har istället vissa serier som den andra inte har, tex anime samt japanska kanaler. Hos den ena fungerar det inte att streama 4K, förmodligen pga servrarnas location.

Man vill gärna ha allt

Kör appen via laptop kopplad till TV'n.

Då får du ta det som du tycker är värt mest.
Sporten eller anime/japanska. 😁
Citera
2022-05-15, 09:46
Medlem
Vichitos avatar
Citat:
Då får du ta det som du tycker är värt mest.
Sporten eller anime/japanska. 😁

Haha, enkelt val för mig
Det som strular till det är att det finns andra i huset med en egen vilja
Citera
2022-05-15, 10:29
Medlem
Någon som vet hur man hittar vuxenutbudet i toucan iptv? Jag använder apple tv.
Citera
2022-05-15, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Özkan
Någon som vet hur man hittar vuxenutbudet i toucan iptv? Jag använder apple tv.

Du får kanske be din säljare att aktivera adult kategorin om du inte hittar den.

Nu vet jag inte vilken app du kör med men adult ska synas bland kategorierna om dom är aktiverade.
Citera
2022-05-15, 10:56
Medlem
Det har nu gått en månad sedan jag slopade N1, lämnade på grund av konstanta störningar vid livesport, främst fotboll, F1 och UFC.

Tycker att det förekommer en hel del partisk info här, men jag har inga egna intressen i frågan och kommer med en ärlig feedback till er som vill jämföra tjänsterna.

Ne*t har en hel del fördelar:
Snabb bläddring, stabilt (NOLL issues på en månad), enkel köpprocess med direktkontakt till leverantören.

N1 har dock också fördelar. De har ett större utbud av 4K VOD, fler serier och snabbare på att lägga upp nytt material. Ofta la de upp UFC events bara ett par timmar efter en fajt.

JAG stannar på Ne*t för att livesporten är det jag uppskattar mest. Hade jag mest velat ha nya 4k filmer så fort som möjligt så hade jag mest troligt gått tillbaks till N1.
Citera
2022-05-15, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatCrackHo
Det har nu gått en månad sedan jag slopade N1, lämnade på grund av konstanta störningar vid livesport, främst fotboll, F1 och UFC.

Tycker att det förekommer en hel del partisk info här, men jag har inga egna intressen i frågan och kommer med en ärlig feedback till er som vill jämföra tjänsterna.

Ne*t har en hel del fördelar:
Snabb bläddring, stabilt (NOLL issues på en månad), enkel köpprocess med direktkontakt till leverantören.

N1 har dock också fördelar. De har ett större utbud av 4K VOD, fler serier och snabbare på att lägga upp nytt material. Ofta la de upp UFC events bara ett par timmar efter en fajt.

JAG stannar på Ne*t för att livesporten är det jag uppskattar mest. Hade jag mest velat ha nya 4k filmer så fort som möjligt så hade jag mest troligt gått tillbaks till N1.

Beror nog på vilka sportevenemang man är intresserad av.
Hos din leverantör måste fortfarande vissa saker önskas för att dom ska sändas.

Köpprocessen är väl likadan hos alla.
Betalning via BTC.

Men skönt att du har hittat någon du är nöjd med. 👍🏻
Citera
2022-05-15, 13:37
Medlem
Citat:
Beror nog på vilka sportevenemang man är intresserad av.
Hos din leverantör måste fortfarande vissa saker önskas för att dom ska sändas.

Köpprocessen är väl likadan hos alla.
Betalning via BTC.

Men skönt att du har hittat någon du är nöjd med. 👍🏻

Finns säkert saker som saknas. Den populärsport som intresserar mig finns det gott om. Allsvenskan/Superettan/Premier League/UFC mm

Köpet var med Btc. Men direkt från leverantören, vilket jag gillar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in