2022-05-13, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Ingen kom till tals och sade det jag frågade efter, även om CNN-intervjun åtminstone var nästan i närheten jämfört med dina många andra helt irrelevanta svar.

Med "poletten trillar ned" avser du alltså att jag ska förstå att:
"Rysslands invasion är ändå fel"
"Det finns heller inget som ursäktar Rysslands lögner"
"Stödjer du Ryssland..."
Och så vidare...

Precis allt du skriver är halmgubbar, samtidigt som det förklarar vad alla dina irrelevanta svar kommer ifrån: du har inbyggda fördomar som triggar stereotypa föreställningar om vad jag har för åsikter, enbart utgående från att jag ställer en fråga. Alternativt att du har så svårt att argumentera att du måste hitta på lögner om vad jag tycker för att kunna uppfylla ditt behov av att attackera dessa lögner.

Kanske poletten trillar ned för dig någon gång, att jag tycker rysslands invasion är fel, att jag inte tycker vare sig rysslands eller dina lögner kan ursäktas, att jag inte stödjer Ryssland, och så vidare.

Trots att jag ifrågasätter MSM's rapportering.

Ok, jag lägger ned detta.
Jag konstaterar och har visat att det inte finns några som helst svårigheter att hitta rapporter i MSM om den sedan 2014 pågående väpnade konflikten i Ukraina och att det i Ukraina bor många ryssar. Samt exakt hur många det är och i vilka delar av Ukraina de bor i.

Motståndare till västmakternas politik som tex Seumas Milne får komma till talls i västvärldens största medier.
De ansvariga i Ryssland får i MSM komma till tals och förklara hur de resonerar och vad som de anser motiverar deras agerande.
I USAs största nyhetskanal FOX så kritiserar tucker Carlson dagligen Ukraina och USAs agerande i konflikten.

Det här är inte exakt enligt dina kriterier och som en söndercurlad småunge ställer du dina oväsentliga frågor.

Jag nöjer mig med att konstatera att vi inte kommer att komma överens.
Citera
2022-05-14, 00:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Ok, jag lägger ned detta.
Jag konstaterar och har visat att det inte finns några som helst svårigheter att hitta rapporter i MSM om den sedan 2014 pågående väpnade konflikten i Ukraina och att det i Ukraina bor många ryssar. Samt exakt hur många det är och i vilka delar av Ukraina de bor i.

Motståndare till västmakternas politik som tex Seumas Milne får komma till talls i västvärldens största medier.
De ansvariga i Ryssland får i MSM komma till tals och förklara hur de resonerar och vad som de anser motiverar deras agerande.
I USAs största nyhetskanal FOX så kritiserar tucker Carlson dagligen Ukraina och USAs agerande i konflikten.

Det här är inte exakt enligt dina kriterier och som en söndercurlad småunge ställer du dina oväsentliga frågor.

Jag nöjer mig med att konstatera att vi inte kommer att komma överens.

Narrativet i mainstreammedia är att Putin är ond och galen och helt omotiverat attackerade Ukraina.

Den f.d. KGB-agenten Putin skulle alltså agera fullständigt irrationellt istället för slugt och beräknande där man väger fördelar mot nackdelar på lång sikt.

"Han är galen. Det finns ingen annan förklaring."
Senast redigerad av borskungen 2022-05-14 kl. 00:12.
Citera
2022-05-14, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Narrativet i mainstreammedia är att Putin är ond och galen och helt omotiverat attackerade Ukraina.

Den f.d. KGB-agenten Putin skulle alltså agera fullständigt irrationellt istället för slugt och beräknande där man väger fördelar mot nackdelar på lång sikt.

"Han är galen. Det finns ingen annan förklaring."

Fast är det så? Jag tror du skall googla ”är Putin galen?”
Här är ett exempel:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/utrikesbyran-putins-sista-strid-putins-tidigare-talskrivare-han-var-den-siste-jag-skulle-beskriva-so m-galen

Däremot så håller jag med om att de som beskriver honom som galen och ond förenklar verkligheten.
Citera
2022-05-14, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Att vara ”fredlig” är alltså inte värt något. Tvärtom. Det enda som kunde förhindra dem från att bli ockuperade är egen styrka, inte vilka allianser de är med i eller inte med i.

Ryssland har ingen som helst anledning att invadera Moldavien. Transnistrien är redan självständigt och kanske utlyser en folkomröstning om att gå med i Ryska federationen, men Ryssland kommer inte invadera Moldavien, nej.

Finland är inte heller med i Nato. De gränsar också till Ryssland men har inte blivit invaderade.
Då borde ju NATO inte vara något problem för Putin om han vill invadera tex Estland. De förlitar sig helt och hållet på allianser...
Citera
2022-05-14, 14:44
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
Då borde ju NATO inte vara något problem för Putin om han vill invadera tex Estland. De förlitar sig helt och hållet på allianser...

Estland kan inte vara helt säker på att Nato hjälper dem om de blir invaderade, nej.
Däremot hade de kunnat vara helt säkra på att deras egna armé hjälpt dem, om de hade haft en stark armé.
Citera
2022-05-15, 10:24
Avstängd
Biden-administrationen ger 400 miljarder i stöd till Ukraina, det mesta i form av vapen.

Eller ger och ger, det ska betalas tillbaka med ränta.

Zelenskyj offrar alltså det ukrainska folkets ekonomiska framtid.

Jag undrar hur mycket han stoppar i egen ficka.
Citera
2022-05-15, 16:50
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Jag ser det här ur ett europeiskt perspektiv.

Europa gynnas inte av att Biden-administrationen/CIA/Den djupa staten förlänger konflikten i Ukraina eller att den saboterar den europeiska ekonomin genom att hindra införseln av någorlunda billig rysk energi.
Europa har aldrig gynnats och gynnas aldrig av att ge Ryssland ökad makt.
Det är totalt sinnessjukt att tro att Ryssland ska få ha fria händer i Europa.
Citera
2022-05-16, 05:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Europa har aldrig gynnats och gynnas aldrig av att ge Ryssland ökad makt.
Det är totalt sinnessjukt att tro att Ryssland ska få ha fria händer i Europa.

Så på grund av en gränskonflikt mellan två f.d. sovjetrepubliker ska Västeuropa begå ekonomiskt självmord?
Citera
2022-05-16, 06:00
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Biden-administrationen ger 400 miljarder i stöd till Ukraina, det mesta i form av vapen.

Eller ger och ger, det ska betalas tillbaka med ränta.

Zelenskyj offrar alltså det ukrainska folkets ekonomiska framtid.

Jag undrar hur mycket han stoppar i egen ficka.

Det är ett s.k lend-lease. Det står i avtalet att det skall betalas tillbaka men praktiskt kommer det aldrig ske. I princip all militärutrustning som Storbritannien, Sovjet och de andra allierade fick under andra världskriget behölls av mottagaren. Det är det programmet som är förebild för detta program.

Det finns ingen i USA som räknar med att Ukraina skall betala tillbaka.

Naturligtvis har du i din febriga hjärna dragit iväg på ett sidospår att Zelenskyj nu skall bli rik på det hela. Det är så ni gör. Klarar inte av att göra grundläggande research utan föredrar galna spekulationer.
Citera
2022-05-16, 06:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Det är ett s.k lend-lease. Det står i avtalet att det skall betalas tillbaka men praktiskt kommer det aldrig ske. I princip all militärutrustning som Storbritannien, Sovjet och de andra allierade fick under andra världskriget behölls av mottagaren. Det är det programmet som är förebild för detta program.

Det finns ingen i USA som räknar med att Ukraina skall betala tillbaka.

Naturligtvis har du i din febriga hjärna dragit iväg på ett sidospår att Zelenskyj nu skall bli rik på det hela. Det är så ni gör. Klarar inte av att göra grundläggande research utan föredrar galna spekulationer.

Ukraina har väldigt bördig jordbruksmark som kan användas för att betala tillbaka på lånen.

Zelenskyj har redan skott sig på det ukrainska folkets bekostnad. Han gick från B-skådis till mångmiljardär och äger bland annat en lyxvilla i Italien.

Men det är annorlunda den här gången?

Det har redan framkommit uppgifter om att ukrainska vapen säljs på svarta marknaden så det är ingen "galen spekulation".
Senast redigerad av borskungen 2022-05-16 kl. 06:14.
Citera
2022-05-16, 08:15
Medlem
Citat:
2014 genomförde CIA en statskupp mot den demokratiskt valde presidenten Viktor Janukovytj.
Sedan dess har läget förvärrats och Ukraina är nu en skurkstat till 100 %.

* All opposition har förbjudits. Oppositionsledare fängslas.
* Över 10 000 etniska ryssar mördades i Donbass mellan 2014 och 2021.
* Ukraina drev ett stort antal biovapenlabb innan Putin stoppade dem.

Personer som vill förhandla fram en fred med Ryssland mördas. Krigsfångar torteras och mördas. Ukrainska regimkritiker utomlands riskerar många år i fängelse.

Istället för att gå med på Rysslands rimliga krav (som neutral status för Ukraina och självstyre för Donbass) använder Klaus Schwab-lakejen och knarkaren Zelenskyj etniska ukrainare som kanonmat i globalisternas proxykrig mot Ryssland.

Klaus Schwab-lakejen Magdalena Andersson går emot den svenska utrikespolitiska linjen sedan mitten av 1900-talet och skickar vapen till Zelenskyj-regimen.

det sker ett val mellan två dåliga sidor, där Ryssland är ännu sämre än Ukraina. Ukrainare var de som gick först och attackerade finland (genom sovjet) men gick på nit i finska vinterkriget. som tur är så är finländare bara långsiktiga mot varandra och inte mot andra
Citera
2022-05-16, 08:16
Medlem
Frågan är felställd och om du inte begriper på vilket sätt den är felställd kan du sätta dig en stund och se om trådarna i hjärna har dålig kontakt, eller helt enkelt inte kopplar alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in