Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Tack för att du tog dig tid att skriva inlägget!
Det sammanfattar väldigt väl både tillståndet hos Özz Nujen och Den Applåderande Svennen. Det är ju grava fel på båda två.
Ang det jag fetat:
Jag gissar att bland det allra första som Nujens lärde sig när de kom till Sverige, det var att här råder yttrandefrihet. (Det där med Sveriges generösa och många gånger okontrollerade bidragsutbetalningssystem, det kände de naturligtvis till långt innan de lämnade bergen i Turkiet).
Den yttrandefriheten roffade Özz Nujen raskt till sig och det stod inte länge på förrän han från scen börjat häckla svennen. Han tog på sig rollen att agera skrattspegel och från scen och inför en lättroad publik, berätta för dem att det mest utmärkande draget för svennen, det är hans enorma och svårtyglade drift att vilja skattefuska.
Till dessa hans "shower" (läs: förnedringssejourer där svennen glatt flinande låter sig bli pissad i munnen av en psykopat på scen), skickar bl a fackförbundet Kommunal sina medlemmar. Biljetterna är alltså betalda mha av de medlemsavgifter som förbundet tagit ut av medlemmarna(!)
Jag blir illamående.
Jag är också illamående, och undrar hur lag tillämpas i Sverige och vem lagarna berör. Det jag tycker är vidrigt är att en klan mixar och trixar mellan rättigheter och bidrag, manövrerar mellan yttrandefrihet och underlåtenhet från rättsväsendet. Polisen, myndigheter och advokatsamfundet undviker att tillämpa den lag som på pappret är gällande lag i Sverige när en integrerad kurdklan ska visas upp som ett lyckat integreringsprojekt.
Alla är imponerade förutom du och jag, en del röster i trådarna på forumet och nu Erdogan.
En klans integrering i Sverige visar sig vara en infiltrering av olika verksamheter och yrken med personer som gynnar klanens alla medlemmar. Samtidigt som de inte känner samhörighet med det samhälle som visar dem generositet och välvilja. Özz väljer själv vilka seder och bruk som har företräde framför de tråkiga lagar som styr dessa verksamheter som han och klanen berikar sig på.
Özz är clownen som tar bort fokus från de affärer klanen håller på med. Özz avlönas med skattemedel för sina uppträdanden, där han ser på alla lagar i verksamheter han är delägare i som rasism mot honom och kurderna. Özz har ekonomiska intressen i den debila systern Debbies och övriga familjens asylgeschäft. Fastighetsaffärer görs där hela klanen gynnas, av väl valda yrken som kan sköta både svart arbetskraft och penningtvätt ostört.
När Özz renoverar sitt fastighetsbestånd, är det med hjälp av folk, som den illegale terroristen Akilov. I ett upplägg de antingen struntar i att söka lov av kommunen, eller bryter helt mot olika lov, där vi igen ser att politiker eller media, noterar inte underlåtenheten från myndigheter på Gotland, när en klan härjar.
Ramberskan såg inte något fel, när advokatsamfundet utredde advokaten Debbie för bokföringsbrott eller penningtvätt. Samma med polisen, då inget åtal inleddes när det blev allmänt känt att Özz skojar medan hans fastighet på Gotland härbärgerar en terrorist och finansierade Akilovs liv i Sverige.